newb92 Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Hei Er helt grønn på bil, hadde glemt å skru av tenninga når jeg var på jobb, så den var helt utladet. fikk en kompis til å komme med startkabler. fikk start på bilen, men etter jeg starta den kom en varsellampe fram som indikerer til at DTC'en er defekt (?) den lyste gult så prøvde jeg å skru av og på DTC på dashbordet. skjedde ingenting Er dette kostbart å fikse? evt må jeg "reinnstallere programvaren" på nytt, da klokka, dato osv må stilles på nytt, får å få undersøkt om det virkelig er noe feil? alt ellers er som det skal. er en 2004 modell 1 Serie 116l på forhånd tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Pleier å komme opp en del feilkoder når en bil blir helt utladet. Må in med diagnose utstyr å slette feilkodene så forsvinner lampen. Tror ikke et bmw verksted tar så alt for mange hundrelapper for det om du ikke kjenner noen med rette utstyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Virker som mange BMW-verksteder tar ca. 900 kroner for å koble til diagnoseutstyret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 typiskt at slike feil dukker opp ved svakt batteri. Lad opp batteriet helt, og se etter det. Om du forsatt får feil, koster det fra 850 kr og opp for å få noen hos bmw til å slette feilkoder. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Hei Er helt grønn på bil, hadde glemt å skru av tenninga når jeg var på jobb, så den var helt utladet. fikk en kompis til å komme med startkabler. fikk start på bilen, men etter jeg starta den kom en varsellampe fram som indikerer til at DTC'en er defekt (?) den lyste gult så prøvde jeg å skru av og på DTC på dashbordet. skjedde ingenting Er dette kostbart å fikse? evt må jeg "reinnstallere programvaren" på nytt, da klokka, dato osv må stilles på nytt, får å få undersøkt om det virkelig er noe feil? alt ellers er som det skal. er en 2004 modell 1 Serie 116l på forhånd tusen takk! Jeg går ut fra at du har stoppet og startet motoren på ny? Det var en gang på min 523 at lyset kom på, men etter å ha stoppet og startet motoren var alt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
newb92 Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 Takk boys (and girls?) Har prøvd å slå av og på bilen èn gang etter jeg hadde fått start på den, dog batteriet var nok ikke på topp, kjørte ca 3 KM etter jeg fikk start på den, etter det prøvde jeg og skru bilen av og på. lyset var der fortsatt. Prøvde å trykke på DTC knappen ett par ganger, holdt den også inne i alt fra 2-5 sek, ingenting skjedde. Det som dog var litt positivt, var at jeg hadde en rød varsellampe etter jeg la om til vinterdekk (sikkert pga dekktrykk osv,) den forsvant helt fra kjørecomputeren Så antar dette ikke var noe stort problem. Men skal høre med min lokale BMW forhandler rett over helga. Rundt 1000 ,- NOK er enn mye bedre pris enn deg jeg begynte å fantasere om i hodet mitt. Ble litt bekymret for at sommerferien min røk , hehe Men tusen takk for raske svar! higly appriciated. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Kan godt hende den er borte til i morgen. Det er vel også kanskje mulighet å fjerne den selv i skjultmenyen i dashbordet. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
newb92 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Hei alle sammen! tusen takk for at dere gidder å svare Alt funket helt som normalt i dag, DTC fungerer nå helt optimalt!. det som dog var litt kjipt var at varsellampen for Dekktrykket kom tilbake igjen. Noen som vet hvordan jeg fjerner denne? evt re-innstallerer denne(?) Den kom da jeg byttet fra sommerdekk til vinterdekk, har bare ignorert den siden da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
newb92 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Leste nå at jeg kunne resette det i kjørecomupeteren på bilen min, men litt usikker på hvordan jeg gjør dette. leste instruksjonen i håndboken, men skjedde ingenting, fikk bare opp en feilkode som besto av noen tall og siffer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå