Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ville også sjekket lekkasje rundt EGR-termostaten. Defekt slangeklemme eller innvendig o-ring gjør at kjølevæsken forsvinner raskt. Greit å utelukke slikt før de går løs på toppen...

Skrevet

den er skrudd fast i eksosmanifolden med 2 torx 45, samt slangeklemme inn på innsuget, skru løs di 2 torx boltene siden dette er laveste punkt, så trykktester du kjøleanlegget, er det lekkasje bør det komme ned mot eksosmanifolden(uten motor i gang)

Skrevet

Ja,.,. .bilen er på verksted i dag og dem fant ut at toppen er skeiv ,toppakning er i orden ,,..dem skal slipe toppen i morgen og trykteste toppen for lekasje ,,.,.da venter jeg spent inntil da for håpe at toppen er i orden ,.,.dvs ikke spreker

Skrevet

Toppen er skeiv, men pakning i orden????

Ser for meg en litt toskete feilsøking her som igjen kan koste deg alt for mye kroner.

Har en stygg følelese av at feilen kan ligge i egr kjøler her.

Tok de noen gang en kompresjons test før de reiv av toppen?

Skrevet

Enig med ballder, Her tror jeg noen mekanikere prøver å redde rævva si. Har toppen vært så skeiv så ser man det også på pakningen. Sjeldent at 4r topp vrir seg også..

Skrevet
Ja,.,. .bilen er på verksted i dag og dem fant ut at toppen er skeiv ,toppakning er i orden ,,..dem skal slipe toppen i morgen og trykteste toppen for lekasje ,,.,.da venter jeg spent inntil da for håpe at toppen er i orden ,.,.dvs ikke spreker

Som servicesjef ser jeg rett igjennom den forklaringen der, hørtes helt merkelig ut.

Er nok noen med dårlig samvittighet for feisøking her nå...

Skrevet

Sulland (bmw forhandler) på Lillehammer fant ut at det er toppakning som er defekt og de vil ha ca.25000 kr.det ble dirt for meg og så dro je til Gjensidige forsikring for å høre om de kan hjelpe meg det de gjorde ,dem ringte sin takstman for å høre om råd ,han sa at han vile ha brukt Fyksen fordi dem er biligere og er Bmw godkjent servis og jeg dro dit,og dem sa at de vil ha ca.14000 for den jobben ink.alt, jeg sa ok men jeg forklarte at de kan først trykteste EGR-kjøler for dem går løs på toppen det sa han og det samme,vi ble enige egr er ok toppen ble demontert pakning var i orden det han sier men at toppen er skeiv ,må slipes og sjekes for spreker ,,han viste meg spor etter frøstvæske på cylinder 2 og 3 det så jeg tideligt ,toppen ble slipt i dag har ikke hørt om spreker eller ville han ha ringt meg,dem skal møntere toppen i morgen .,,jeg vet ikke hva skal jeg tro,,.,.er lit mistenkelig på den jobben jeg og.

Hva er deres forslag,

Skrevet

Vi på sørlandet tar rundt 1000,- pluss moms, men så kommer det et tillegg på rundt en halv time ekstra for demontering og montering av ventiler, da dem må ut for planing av toppen. Så litt dyrt synes jeg.

Skrevet

Stempel nr 2 fra register ser mye renere ut enn resten, kanskje pga vann.

Ikke så lett å se på biledenen men det kan godt være at den pakningen er defekt.

Det med at de skal bearbeide toppen så mye er jeg heller i tvil om er nødvendig.

Her hos oss bytter vi pakning eller har av topper ca 20-40 ganger i året, når jeg bare sendte bort toppene måtte de ALLTID planes, de ssite årene har jeg sjekket selv og har hatt 1 topp som var skjev (den var blitt grisevarm med brente stempler osv)

Poenget mitt er at jeg føler det med skjeve topper er kun en melkeku for verkstedene, eventuelt at de ikke klarer å bruke rettholt selv og sender dem til planing uansett.

For 3000,- hadde jeg bedt om freste ventilseter osv også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...