Gå til innhold

Problemer med førerdør 318i e46

Lenny Kriger
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med å få åpna førerdøra på 318i'en min. Låsen går opp, og håndtaket beveger seg, men det er akkurat som om døra er låst likevel. Det har holdt på 1-2 mnd nå mens det har vært kaldt ute, så jeg trodde først den var frosset fast, men det høres ikke sånn ut heller. Hele døra sitter bom fast, men etter gjentatte trekk i håndtaket går den plutselig opp, akkurat som om ingenting har vært problem....

De andre dørene går opp uten problem. *bank i bordet*

Skifta grunnmodul i høst, da sentrallåsen kutta, men har ikke hatt ett eneste problem etterpå, før nå.

Det ble også skifte driver i døra før jeg fikk bilen, for de trodde det var derfor låsen ikke virka.

Veit ikke om det kan ha noe saken å gjøre, eller om bimmern rett og slett ikke liker vintern.. Har hørt om flere med samme problem, men ingen med løsningen..

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går forøvrig an å åpne døra fra innsiden, så det ender med at jeg må klatre over fra passasjersiden for å åpne.

I starten skjedde det bare innimellom, og tok heller ikke mange forsøkene før den gikk opp hvis den var vrang først. Nå er den som regel umulig å få opp utenfra uansett om det er minus eller pluss ute.

Når jeg først har åpnet døra, og lukker den igjen, så går det an å åpne den fra utsiden. det er bare første gang. Iallfall sånn det har vært frem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Det går forøvrig an å åpne døra fra innsiden, så det ender med at jeg må klatre over fra passasjersiden for å åpne.

I starten skjedde det bare innimellom, og tok heller ikke mange forsøkene før den gikk opp hvis den var vrang først. Nå er den som regel umulig å få opp utenfra uansett om det er minus eller pluss ute.

Når jeg først har åpnet døra, og lukker den igjen, så går det an å åpne den fra utsiden. det er bare første gang. Iallfall sånn det har vært frem til nå.

Hei

Har du fått noe løsning på problemet? Jeg sliter med det samme, når det er minus grader ute og jeg åpner døra fra utsiden får jeg ikke lukket den igjen, men åpner jeg den fra innsiden så får jeg lukket den igjen. Hvis jeg kjører ca 15 min og bilen har blitt litt varm inni så får jeg lukket døra. Ingen problemer når det er + grader ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e34 som rett og slett bare ikke liker kulda. Når det kryper under 10 blå på gradestokken slutter passasjerdøra å gå opp utenfra, går opp innenfra med en litt overtalelse. Hjelper med en kveld i garasje, evt. noen timer med kupevarmer. Prøv det iallefall! Om det skulle hjelpe så hadde jeg prøvd meg frem med litt olje/fett på vitale deler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Stjeler denne tråden.

Har liknende problem med min. Dog en coupe og problemet er passasjerdøra. Som beskrevet over går det ikke ann å åpne døra fra utsiden men fra innsiden går det fint. Når jeg trykker på åpne knappen på nøkkelen åpnes bilen, men den lille tappen på toppen av døra forblir nede, altså låst. 

Den lille tappen åpner seg heller ikke om jeg trykker på åpne/låse knappen i midtkonsollen heller.

Låsen har vært køddete siden jeg kjøpte den i mars. Har gått fint i hele sommer med litt smøring med WD-40, men nå som det er kaldere er det værre. 

Kan det være låsekassa som må byttes eller GM5 modulen som jeg har lest mye om?

Takk for svar og innspill!  :-#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...