laland10 Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Ohoi Tenker på å bytte casterstagene mine på min E39 523i -97 Tenker da å kjøpe billige casterstag på Koed og stappe PowerFlex foringer i de. Det jeg lurer på er om jeg trenger presse for å få foringene inn i staget eller kan dette gjøres for "hånd". Alternativet er å kjøpe Meyle HD stag med foringer på Schiedemann. Hva er best?
Otis Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Det gikk veldig greit for hånd med vanlige foringer ihvertfall. Jaja, for hånd og for hånd, men jeg brukte en tersj og noen verktøykopper da.
laland10 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 tersj? hva er det ? Jeg tenkte å banke de inn med en hammer. ha ei treplate eller no i mellom.
-Erik- Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Powerflex og kobberpasta så trenger du ikke presse:)
scoot Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Som -Erik- sier trenger du ikke presse i hele tatt. Disse glir rett inn
kabeldeigen Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Følger med glidemiddel også Glidemiddel er alltid bra
laland10 Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Skrevet Februar 28, 2013 hehe , glidemiddel har jeg nok av så detta skal jeg nok få fiksa da Takk for alle svar
laland10 Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Skrevet Juli 5, 2013 Bestillte casterstag uten foringer fra Koed og jeg har powerflexforinger liggende. Problemet er at jeg fikk stag MED foringer og jeg får de pokker ikke ut av staget. Har borret ut innmaten, kutta med vinkelsliper, dynka alt i WD40 og hamrer løs, men de sitter jo bom fast!! Noen tips ?
laland10 Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Skrevet Juli 5, 2013 Har jo ikke presse Får ringe verkstedet og se om de har tid
scoot Skrevet Juli 5, 2013 Skrevet Juli 5, 2013 Bestillte casterstag uten foringer fra Koed og jeg har powerflexforinger liggende.Problemet er at jeg fikk stag MED foringer og jeg får de pokker ikke ut av staget. Har borret ut innmaten, kutta med vinkelsliper, dynka alt i WD40 og hamrer løs, men de sitter jo bom fast!! Noen tips ? Kutt et spor i hylsa som er presset inn, gjerne med baufil og dunk løs med en liten slegge og prøv å bøy den litt innover slik at presset letter. Gjorde det selv for en måneds tid siden, er et sant helvete men det går!
laland10 Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Skrevet Juli 5, 2013 Kutt et spor i hylsa som er presset inn, gjerne med baufil og dunk løs med en liten slegge og prøv å bøy den litt innover slik at presset letter. Var noe i den dur jeg forsøkte. Til slutt så ga jeg opp... Ringte Toyota Arendal og spurte om de hadde tid, det hadde de selvfølgelig ikke, men jeg måtte bare komme innom etter lunsj å låne pressa Tok meg 10 min med pressa på 40t å få de ut Kudos til Toyota for at jeg fikk låne verktøy. Det hele kosta meg en pils neste gang jeg så verksmesteren på byen . Nå er alt på plass og bilen føltes myyyyyyeee bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå