Alpejohn Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Hei, Er ikke meningen og stjele tråden, men har samme problem på min E39, der blinker det ganske mye om man skrur opp litt. Batteriet er 95 amp og et par år gammelt, den lader også fint. Kablene til forsterkeren er tykke og korte, både + og jord er maks 15 cm lange. Forsterkeren er en cadence zrs(?) på 1200w i 2 ohm og 2 10" ground zero uranium. Men jordingen fra batteri til karosseri er jo også ganske tykk hos meg, og den er jo maks 10 cm lang? Bør den byttes likavel? Burde jeg også oppgradere jord fra motor til karosseri? Hvor stor er denne orginalt, om noen vet? Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Hei,Er ikke meningen og stjele tråden, men har samme problem på min E39, der blinker det ganske mye om man skrur opp litt. Batteriet er 95 amp og et par år gammelt, den lader også fint. Kablene til forsterkeren er tykke og korte, både + og jord er maks 15 cm lange. Forsterkeren er en cadence zrs(?) på 1200w i 2 ohm og 2 10" ground zero uranium. Men jordingen fra batteri til karosseri er jo også ganske tykk hos meg, og den er jo maks 10 cm lang? Bør den byttes likavel? Burde jeg også oppgradere jord fra motor til karosseri? Hvor stor er denne orginalt, om noen vet? Fredrik Blybatterier leverer ikke strøm raskt nok til plutselige store strømtrekk, så uansett hvor stort eller nytt det er, vil et AGM-batteri gjøre susen. Jordinger bør, ikke byttes ut, men legges en 50mm2 kabel i tillegg. Både fra batteri til gods, og motor til gods. Har man batteriet under baksetet jorder man rett i batteriet. Husk at hvis man jorder i gods med f.eks 50mm2 kabel. Så hjelper ikke det når jordingen fra gods til batteri bare er 20mm2. Denne jorder jo alt annet i bilen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Fan skulla tenkt nøyere over det med batteri når jeg kjøpte nytt.. Jaja. Har et slikt "anleggsbatteri" stående da.. Tenkte kanskje å bruke det og, men da er det to sorter batteri.. Var slik det var brukt sist det var i bruk også, så tror jeg driter i eventuelle skader bare det ikke skader bilen Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Skader ikke bilen nei, kan hende du får noe lavere volt og at dem kan lade seg ut raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalleee Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2013 Ikke meningen å bumpe opp en gammel tråd, men ville bare si takk for hjelpen. Har kastet ut gamle batteriet og installert Odyssey 1350 AGM batteri, det gjorde susen gitt Hadde egentlig tenkt å kjøpe odyssey 1700T, men fikk et bra tilbud på 1350 som er litt kraftigere og større. Ingen dimming og merkbart bedre lyd, spesielt med tanke på bass trøkk og kontroll. PS: Odyssey 1350 går akkurat ned i batterirammen på min BMW E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå