Gå til innhold

Min 2003 E46 Diesel!

staashe
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen jeg har gått til innkjøp av, er en 318d E46 Sedan, optimalisert som en 320d.
Det er min andre BMW sålangt og trives med det!
133,000 km var den gått når jeg kjøpte den og den er kjøpt ny i Norge. Kun 1 eier før meg siden den var ny!
Forbedringer og oppgraderinger kommer etterhvert i tilfeldig rekkefølge :D

TO DO:

- Carbon foliering av interiørlister [x]

- Tyskerstriper på interiørlist [x]

- Mtech 2 frontfanger [x]

- Sote fram/baklykter [x]
- Xenon/Xenonlook? [x]

- Nye sommerfelger [x]
- LED skiltbelysning [x]
- Carbon emblemer [x]

- Bagasjelokk leppe [x]

- Nye frontlykter [x]

- M striper i grill [x]
- Andre "nyrer" [x]

- Div M-styling [x]
- Øyelokk [x] Fjernet
- Senking [x]
- Service [x]

- Chip [x]

Slik så bilen ut helt orginal hos forhandler:

d87ifqxqzs5eahxhvyjj.jpg

Endret av staashe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye emblem i carbonlook er på plass framme, bak, på rattet og felgene! Ble utrolig fornøyd med resultatet, samt de var lette å bytte :) Har også fått hekkvippen og øyelokka i posten, men venter på lakkering :D Nye hovedlykter er bestilt med angeleyes og linser :) Selvsagt med sort innfatning! Legger til noen bilder nedfor:

Carbon emblemet på panser:

rzdjmfa2m0o2r7yty85s.jpg

Fått LED-parklys fram til jeg får ny-lyktene!

qhx2pwdou0vflz96jiq6.jpg

Ellers var jeg ute å lekte litt med kameraet :D Minner om at dette er de trasige "vinterluggene"...

fu2rciqw6v2srp2qkrec.jpg

8n0fawcoxwlpumbu70ah.jpg

k7a52ltelip8c0cflb8r.jpg

e8033q1d88wn9jrylqxy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyelokkene ble mattet helt ned med fiiiint sandpapir (våtsanding) og gått over med silikonfjerner.

Deretter plastgrunnet, 2 komponents grunning (filler), finpuss, 3 x Titansilver og 3 x klarlakk :D

x1pqh9fx1atbfmkdns7q.jpg

Personlig syns jeg resultatet ble helt greit, men tror de passer ny-lyktene bedre! Bare Megalys kan få ut fingeren å faktisk sende lyktene.....

9zzkqm7r7a2huuvot90y.jpg

Har ellers byttet kabinbelysning i LED :)

foyld0pzizhqsmgjsfmd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyelokkene! Skumring her oppe på gården 8)

aw0ruhhi72jtokk3vkan.jpg

Carbonemblemet på rattet. Emblemet ser bedre ut i virkeligheten, da man faktisk ser "fibrene" flettes sammen!

p60ifmsabjy99ks8homz.jpg

Så har hekkvippen fått samme prosedyre som øyelokkene. Slenger med noen bilder av resultatet! :D

xp16v99dprpnu3bc1vps.jpg

qz8n2pnf4pgj1i8g1r0i.jpg

98uqjt9w1owjdtqrp86n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Så har det skjedd litt nytt da! Jeg og en kollega har startet opp eget firma som går under navnet "Rise N' Shine". Du kan finne oss på bla. face 8)

Når det kommer til min kjære, har jeg gått over å "etterfylt" litt voks på bilen, da effekten har tapt seg litt siden sist den ble polert. (Kjørte kun 2-stegs)

Syns bilen ble blank og pen. Jeg har også tatt ut alt av interiørlister å foliert dem med carbonfolie!

Siden speilrefleksen ble tom for batteri, måtte jeg dessverre ty til mobiltelefonen.. Beklager dette.. Antageligvis derfor listene ser mye bedre ut i virkeligheten :lol:

hos38giofztlfyg719tm.jpg

rfbaftlhaaoblylwm0n4.jpg

o9pb29a60caulp5t3r93.jpg

z3web6ygdirv1fgp9r3w.jpg

t2aejvxvqfc2r5yph8d6.jpg

Så litt av resultatet ifra shining'a!

16rvp9hfps9qsk9koulg.jpg

s9jo7lrel3ke3r1c12v9.jpg

7aamhxlw2n5tqqirgx5g.jpg

onc9xyijm0lx2gdmyxh1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra med carbon emblemer og innvendig foliering! :)

Blir spennende å se hvordan lyktelistene gjør seg på de nye lyktene, men per i dag hadde jeg nok stemt for å ta dem av.

Var det vanskelig å få til folieringen? Vurderer å gjøre det samme selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare på det jeg også, og det er ikke noe vanskelig, gjorde det samme på 318`en jeg hadde :)

Du kutter bare til slik ca det du trenger, og bruker en hårføner eller noe lignende for og varme opp folien litt, da legger den seg mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Jeg fikk dekt hele lista, men ser rart ut på bildene pga. Dårlig kamera og blits som ødelegger litt.

Vanskelig er det ikke ;) Du kjøper folie, grovkutter og bruker f.eks hårføner for å få det til å feste seg bedre. Deretter finkutter du og forsegler folien med litt lim på baksiden :-)

Ja, det blir spennende på de nye lyktene.. Bare de kan komme snart! Bestilte dem for en og en halv måned siden. Ringte de å etterspurte forsendelsen, men de kunne ikke svare der og da. Skulle få tilbakemelding denne uken, som det forresten kun er EN dag igjen av! Blir irritert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå har det gått en liten stund, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Tenker senk og frontlykter er neste på lista!

M-tech II fanger er endelig lakkert og montert! Syns resultatet ble helt greit, med tanke på prisen 8) Tåkelys kommer! :roll:

tfyey58dfsgy2axtdydx.jpg

LED pærer i ryggelys gjorte virkelig susen :D

p0qoonz6aps1d9gfi3ha.jpg

Ellers har sommerfelgene på hele 17'' kommet på.. Ikke wow, men OK :)

5u5mv33v66m9dtwhut4k.jpg

Tok forresten vårvasken med Vin Diesel! :lol:

yct2w2uragvhmn5x7x99.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Et lite "stemningsbilde" når jeg nettopp hadde montert de nye lyktene :)

Syns det ble et helt OK rykk opp på stigen :D xenon (35W 6000K) vil bli montert etter PKK :)

Nyrene har jeg plastidippet svart, noe som fungerer utrolig bra! Holder som bare pokkern, selv med høytrykksvask på nært hold! Neste blir å teste svart tak!

lu29qnvphp1oirwonvr0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...