Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Sikkert 100 sånne topicer, men er på mobilen så er ikke så lett å finne di. Men har jo fått en liten unge på to uker nå, så fikk veldig lyst å handle meg ny bil, tenker også på sikkerheten, så vil helst bytte ut 855'n jeg har nå. Så er det vanskelige valget, liker begge bilene godt, men 5'eren står liksom litt høyere på lista. Har satt ett krav på 200k, så er jo litt flere 3'er enn 5'ere i den prisklassen.. Jeg er 20 år og har god inntekt i måneden. Er det lurest med banklån eller finansiering? Godtar forhandlere finansiering av bil til 20 åringer? Hvilke av de ville DU valgt? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
gica Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Hadde gått for E61. Nydelig bil, mer komfort, mer plass. Men for meg virker det nesten som E91 holder seg bedre prismessig. Finansiering er ikke noe problem, bare du har fast jobb og ok inntekt.
Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Hadde gått for E61. Nydelig bil, mer komfort, mer plass. Men for meg virker det nesten som E91 holder seg bedre prismessig.Finansiering er ikke noe problem, bare du har fast jobb og ok inntekt. Ja det er fantastiske biler! Hvilken har du? Noen modeller man blir holde seg unna? Hvordan er det med. Prøvekjøring hos bavaria, kan jeg prøvekjøre begge bilene der uten å liksom vite at eg skal kjøpe bil der? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
OLEZZ Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Jeg hadde gått for e91 any day. E61 er bedre å kjøre og er mer eksklusiv, men det er en bil med veldig mye gjentatte feil som er dyrt å reparere. E91 er gode biler med mindre feil og mangler. Helt enkelt.
Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Hmm, hvilken feil mener du? Ver gjerne mer spesifikke på ting og tang Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
awt Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Med unntak av kompressoren til luftfjæringen bak kan man nok risikere mye av de samme feilene på begge biler. Det mest "kjente" på e61 er vel kabelbrudd i bakluke og problemer med soltak, men e91 er nok dessverre ikke noe spesielt bedre her. Jeg stemmer forøvrig på e61 naturligvis, og i din prisklasse vil du nok kunne få en grei 525i e.l.
Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Med unntak av kompressoren til luftfjæringen bak kan man nok risikere mye av de samme feilene på begge biler. Det mest "kjente" på e61 er vel kabelbrudd i bakluke og problemer med soltak, men e91 er nok dessverre ikke noe spesielt bedre her.Jeg stemmer forøvrig på e61 naturligvis, og i din prisklasse vil du nok kunne få en grei 525i e.l. Okei, takk for svar! Har ein 2006mod msport 525d eg kan kjøpa for 250k,men er litt i meste laget synest jeg.. Trur jeg skal gå for 5'er vertfall Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jørgen Lie Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Jeg har hatt E91 og har nå E61... Kan i korte trekk si følgende: -E91 er sportslig, morsom å kjøre og er en alldeles kurrant bil -E61 er god og kjøre, mere comfort enn E91`n, en del bedre plass, større førermiljø E91`n jeg hadde var en 320d med 164hk.. M-sport og alt utstyr osv.. Den var rimelig fin på forbruk, og gikk kurrant. E61`n er 525dat med 177hk, M-sport og greit utstyrt. Den bruker nesten det dobble i drivstoff, og føles ikke forferdelig sprek. Nå er det naturligvis forskjell på en 4`ern i E91 og en 6`er i E61`n, men 4`ern oppleves kvikkere synes jeg. Alt i alt, to gode biler, med to ganske forskjellige. Er du ute etter comfort og plass hadde jeg kjøpt E61. Har du ikke behov for dette, og vil ha litt mere sportslig preg over kjøreopplevelsen, gå for E91
Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Jeg har hatt E91 og har nå E61... Kan i korte trekk si følgende:-E91 er sportslig, morsom å kjøre og er en alldeles kurrant bil -E61 er god og kjøre, mere comfort enn E91`n, en del bedre plass, større førermiljø E91`n jeg hadde var en 320d med 164hk.. M-sport og alt utstyr osv.. Den var rimelig fin på forbruk, og gikk kurrant. E61`n er 525dat med 177hk, M-sport og greit utstyrt. Den bruker nesten det dobble i drivstoff, og føles ikke forferdelig sprek. Nå er det naturligvis forskjell på en 4`ern i E91 og en 6`er i E61`n, men 4`ern oppleves kvikkere synes jeg. Alt i alt, to gode biler, med to ganske forskjellige. Er du ute etter comfort og plass hadde jeg kjøpt E61. Har du ikke behov for dette, og vil ha litt mere sportslig preg over kjøreopplevelsen, gå for E91 Takk for godt svar! off, dett er vanskelig! Må no egentlig først og fremst ringe banker osv på mandag, dette er noe jeg må få til har jeg funnet ut.. Hvordan er forbruket på 525d?
Jørgen Lie Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Har du ikke anledning til og ta en tur til forhandler og prøve da? Evt kompiser/kjentfolk som har tilsvarende? Forbruket på 525dat`n min er over litern på daglig kjøring. Langkjøring fra Haugesund og hjem lå på 0.87 mener jeg og huske. Ikke etter OBC men målt med antall kjørte kilometer og liter fylt etterpå.. OBC`n viste litt mere..
Haukefer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Kan evt fere til Bavaria i Haugesund å prøvekjøre biler der, men har aldri vert borti dette før. Men kan prøvekjøre der uten å liksom vite at jeg skal ha noen av di? hehe
Jørgen Lie Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Var ikke det ganske høyt? Min 523i bruker jo mindre. Mjo, det er vel det.. Tror mye av grunnen er utvekslingen på automatkassa.. KJører jeg den i steptronic så kjører jeg mere økonomisk, men da er jo vitsen med automat borte Kan evt fere til Bavaria i Haugesund å prøvekjøre biler der, men har aldri vert borti dette før. Men kan prøvekjøre der uten å liksom vite at jeg skal ha noen av di? hehe Kan ikke skjønne det skal være noe problem om du stikker dit og utgir deg for å være interessert i å kjøpe en 3 eller 5 serie?? Trenger jo ikke nevne hva du har som maxpris osv, bare at du er ute etter ny bil, 3 og 5 er aktuell, og du kunne tenke deg og prøve f.eks to biler de har som du er "interessert" i Denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39936478 Og denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39540020 Riktig nok faceliftutgaver, men det gir nok en pekepinn på opplevelsen
OLEZZ Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Med unntak av kompressoren til luftfjæringen bak kan man nok risikere mye av de samme feilene på begge biler. Det mest "kjente" på e61 er vel kabelbrudd i bakluke og problemer med soltak, men e91 er nok dessverre ikke noe spesielt bedre her.Jeg stemmer forøvrig på e61 naturligvis, og i din prisklasse vil du nok kunne få en grei 525i e.l. Jeg vil påstå med sikkerhet at e60/61 har en del flere feil og mangler enn e90/e91. Kabelbrudd bakluke luftfjæring dugg i lykter fram idrive som tuller vannlekasje i bagasjerom dempere til bagasjeluke panorama batteri / underspenning veivhusventilasjon rust bakluke Det finnes mer også som jeg ikke kommer på i farten. Men for all del, E60/1 er fantastiske biler å kjøre og de ser bra ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå