Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

enten er motorene deffekt, eller sensorene som gir signal eller pinnene inni lyktene som er deffekte.

hva bil snakker vi om?

Skrevet

Først bør du sjekke om nivå bryteren funker. Sitter en innenfor høyre forhjul og en føler bak. Måtte selv bytte den forann på min. En enkel jobb.

Skrevet

Siden begge to lyser ned er det tvilsomt at det er pinnene inni lykta, men i tilfelle det skulle være det; om det er en facelift e39 som er produsert litt ut i 2002 eller noe slikt, så kan du ikke opne lykta like enkelt som på 2001- tidlig 2002. Da er de limt.

Om du kjenner noen som har diagnose apparat eller bor i nærheten av noen her på forumet som har så kan det være verdt å prøve og sjekke. :)

Skrevet

Fikk det samme problemet i vinter når det var på det kaldeste. Xenonlysa gikk rett i bakken.

Jeg har en E46 modell, men tror det skal være likt med E39

Du har en sensor foran og bak på høyre side ved bærearmen. På min var det ikke sensoren som hadde gått, men staget som koblet sensoren til bærearmen. Det kom ingen feil på diagnose.

Jeg måtte under bilen for å se det knekte staget.

Tror du skal ha delenummer 31121092883 foran eller 37146752797 bak.

Linker: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=31121092883

Ett bilde av staget jeg fant på google http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=119912&d=1188851448 Staget er da merket B.

Skrevet
Siden begge to lyser ned er det tvilsomt at det er pinnene inni lykta, men i tilfelle det skulle være det; om det er en facelift e39 som er produsert litt ut i 2002 eller noe slikt, så kan du ikke opne lykta like enkelt som på 2001- tidlig 2002. Da er de limt.

Om du kjenner noen som har diagnose apparat eller bor i nærheten av noen her på forumet som har så kan det være verdt å prøve og sjekke. :)

Facelift kom i 9.mnd i 2000.

Skrevet

Har dette problemet selv, har ikke funnet ut av det enda.

Jeg får ikke koblet til LWR for diagnose, var på et verksted med bmw tester som ikke fikk til og koble til, og bmw selv får heller ikke kobla til.

Har prøvd en annen sensor forran, men den hadde ikke rett nummer vel og merke. Jeg skal ohme ledningene til sensorene, bare jeg finner den forbanna LWR boksen som liksom skal ligge bak hanskerommet, men der er ingenting..

Skrevet

Fikk også dette problemet! Men jeg skudde vell bare på en "hvit" skrue på lykten, der kan du heve og senke lysene!

Skrevet
Fikk også dette problemet! Men jeg skudde vell bare på en "hvit" skrue på lykten, der kan du heve og senke lysene!

Ja, men det løser ikke problemet.. :P

Jeg deaktiverte høydejusteringen så lenge, og da kom lysa opp igjen :roll:

Skrevet

Ja, men det løser ikke problemet.. :P

Jeg deaktiverte høydejusteringen så lenge, og da kom lysa opp igjen :roll:

Det er jo greit nok :lol: Men jeg tenkte midlertidig til mann får fikset problemet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...