Gå til innhold

Skal hente e34 i Bergen og kjøre til Tromsø Råd på turen?

Share

Anbefalte innlegg

Hei er en stund siden jeg sist oppdaterte noe på dette forumet, den gang med en rød e34 fra 94 som ble vraket av et stykk udugelig kvinnfolk. Hun knøt bilen rundt en lyktestolpe!!

Har funnet et vakkert eksemplar av den her type bil og gleder meg virkelig til å hente den.

Fredag 8.mars to be eksakt.

Som dere ser har den gått 161000 og er ellers meget godt tatt vare på.

Noen smarte tips før en legger ut på 180mil?

Hva er vanlig at ryker etter at bilen har gått 161000, så man kan være litt ekstra forbered vist det sier stopp mitt i Sverige. Ps tviler ikke på bilen, men vist noen har noe lurt å komme med så kjør på!!

Har prata med verksted som nettopp godkjente: lenge siden mekanikeren hadde sett en så fin e34 og ville helst kjøpe den selv.

Tidligere eier: Savner bilen, og eier før der var gammel mann som kjøre to turer i året!!

Selger: super seriøs inntrykk av personen, legger alt til rette for sikker og god handel.

Så vist noen har noe som helst av råd eller tips så takk takk.

http://bil.autodb.no/?_cmd=results&xBra ... mId1550898

evt : AutoDB-kode: 1550898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med litt simpelt verktøy, teip osv. til nødrep.

Synes dette høres ut som gode råd.

Det kan være lurt å kikke over slanger o.l. i motorrommet før du kjører - har bilen vært brukt lite, kan enkelte av dem ha blitt sprukne. Det samme gjelder dekk; sjekk ikke bare mønsterdybde, men også alder.

Ellers har jeg tro på at turen går bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare, ta godt vare på og stell pent med den bilen :) Så fine E34er er dessverre alt blitt sjeldene :(

Enig, litt Bosch-senk, en runde med sotespray på lyktene og noen billige bling-felger så er denne bilen i mål.

Eller kanskje ikke? :mrgreen:

Men du har helt rett: Ikke lett å finne en så pen E34 i dag, så her har kranierot gjort en god jobb.

Som bilmodell har nok E34 fortsatt noen år foran seg som pendler-, ungdoms- og arbeidsbil, så fine eksemplarer av arten skal nok bli ennå mere sjeldne enn de er i dag. Gjelder å ta godt vare på de man alt har, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare, ta godt vare på og stell pent med den bilen :) Så fine E34er er dessverre alt blitt sjeldene :(

Enig, litt Bosch-senk, en runde med sotespray på lyktene og noen billige bling-felger så er denne bilen i mål.

Eller kanskje ikke? :mrgreen:

Men du har helt rett: Ikke lett å finne en så pen E34 i dag, så her har kranierot gjort en god jobb.

Som bilmodell har nok E34 fortsatt noen år foran seg som pendler-, ungdoms- og arbeidsbil, så fine eksemplarer av arten skal nok bli ennå mere sjeldne enn de er i dag. Gjelder å ta godt vare på de man alt har, altså. :)

Den her blir orginal, ikke noe fan av bling og fjas og soting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja E34 er ikke helt der ennå, men det er overraskende mange på veiene ennå dog i heller tvilsom forfatning :( Modellen er vel det man kan kalle en Youngtimer, strøkene godt motoriserte eksemplarer snur fortsatt hoder selv med sine 25 år på baken nå. Jeg kjører min E34 daglig hele året men i motsetning til flertallet så vedlikeholdes den på lik linje med en ny bil, så sånn sett så håper jeg den skal vare og forbli fin og original :) ...så nøye og pirkete jeg er med bil så skulle det bare mangle :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du uheldigvis skulle få motorstopp over fjellet.. ikke spis gul snø.. det er kanskje ikke det du tror det er...

Beklager, kunne ikke la være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja E34 er ikke helt der ennå, men det er overraskende mange på veiene ennå dog i heller tvilsom forfatning :( Modellen er vel det man kan kalle en Youngtimer, strøkene godt motoriserte eksemplarer snur fortsatt hoder selv med sine 25 år på baken nå. Jeg kjører min E34 daglig hele året men i motsetning til flertallet så vedlikeholdes den på lik linje med en ny bil, så sånn sett så håper jeg den skal vare og forbli fin og original :) ...så nøye og pirkete jeg er med bil så skulle det bare mangle :lol:

E34 er på mange måter så bunnsolid at den bør gi deg glede i mange år med godt vedlikehold.

Kjekt å se noen bruke begrepet youngtimer på forumet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...