Gå til innhold

E36 Felony får ikke startet


 Share

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig går det an, kan fint kjøre med originalt understell å..

Men hvor dårlig sitter det egentlig? Er det som med jalla senkesett eller værre?

Ja jeg er en "hater", skyt meg..

Hehehe.. Og en hater, som deg da har i utgangspungtet ikke giddet å sitte seg inn i hvordan dette fungerer. Jeg har selv aldrig hatt noe interesse av dette før det nå i det siste, for nå har det begynt å bli så avansert at det blir som de systemene som er levert på bmw, mercedes, og alle andre store orginalt.

Men selv de enkleste systemen virker fortsat akkurat som coilovers. Bare at man kan justere hardheten på fjærene i tillegg. Og viss jeg ikke tar helt feil må man vel bytte fjær for å få det til med vanlige coilovers. haha.

Du må huske på at hardheten på dempingen (fjæren) er avhenging av luftrykket og stivheten på gummibelgen. Det er jo en grunn for at luft har vert brukt på lastebiler i en mansalder. Når du laster på planet, kjører du i mer luft og dempingen blir som ved tom bil.

Men systemet til trådstarter må nok justeres en del før det er der man skal.

Noen kjappe:

-Føst finner du høyden du vil ha bilen når den ligger nedpå. Da kapper man gumiklosser og diverse til slik at hjulene stopper der du vil. Slaglengden på demperene vil begrense dette også.

-Så finner man lufttrykket man syntest stivheten er riktig i forhold til hvilken kjørestil man vil ha, komfort eller stivt til hardkjøring. Alt etter ønske.

-Så justerer man belgene med dette lufttrykket til ønsket "normal" kjørehøyde. Belgene justerer man opp og ned som en coilover fjær.

Viss man har elektronisk justering, og program og diverse blir det noe mer avansert, og da har man gjerne flere kjørehøyder i tillegg ferdig programert.

Så om du kjøper ett orntlig sett, får det justert riktig, med rette belger til ditt bruk så er nok dette bedre en de fleste coiloversettene du får i vanlige butikker. Demperene er jo de samme.

Men jeg har nå fortsatt myyye å lære selv, og skyt meg eller rett meg om jeg tar feil.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=796096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Og en hater, som deg da har i utgangspungtet ikke giddet å sitte seg inn i hvordan dette fungerer. Jeg har selv aldrig hatt noe interesse av dette før det nå i det siste, for nå har det begynt å bli så avansert at det blir som de systemene som er levert på bmw, mercedes, og alle andre store orginalt... etc

Virkelig bra skrevet! :applause: Kommer til å linke denne når folk trenger litt forklaring på hvordan ting fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig går det an, kan fint kjøre med originalt understell å..

Men hvor dårlig sitter det egentlig? Er det som med jalla senkesett eller værre?

Ja jeg er en "hater", skyt meg..

*pang*... :twisted: Neimen, ta og les litt her f.eks http://ksportusa.com/ Syns det var litt merkelig og spørre hvor dårlig det sitter...

+1000 pang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig går det an, kan fint kjøre med originalt understell å..

Men hvor dårlig sitter det egentlig? Er det som med jalla senkesett eller værre?

Ja jeg er en "hater", skyt meg..

Hehehe.. Og en hater, som deg da har i utgangspungtet ikke giddet å sitte seg inn i hvordan dette fungerer. Jeg har selv aldrig hatt noe interesse av dette før det nå i det siste, for nå har det begynt å bli så avansert at det blir som de systemene som er levert på bmw, mercedes, og alle andre store orginalt.

Men selv de enkleste systemen virker fortsat akkurat som coilovers. Bare at man kan justere hardheten på fjærene i tillegg. Og viss jeg ikke tar helt feil må man vel bytte fjær for å få det til med vanlige coilovers. haha.

Du må huske på at hardheten på dempingen (fjæren) er avhenging av luftrykket og stivheten på gummibelgen. Det er jo en grunn for at luft har vert brukt på lastebiler i en mansalder. Når du laster på planet, kjører du i mer luft og dempingen blir som ved tom bil.

Men systemet til trådstarter må nok justeres en del før det er der man skal.

Noen kjappe:

-Føst finner du høyden du vil ha bilen når den ligger nedpå. Da kapper man gumiklosser og diverse til slik at hjulene stopper der du vil. Slaglengden på demperene vil begrense dette også.

-Så finner man lufttrykket man syntest stivheten er riktig i forhold til hvilken kjørestil man vil ha, komfort eller stivt til hardkjøring. Alt etter ønske.

-Så justerer man belgene med dette lufttrykket til ønsket "normal" kjørehøyde. Belgene justerer man opp og ned som en coilover fjær.

Viss man har elektronisk justering, og program og diverse blir det noe mer avansert, og da har man gjerne flere kjørehøyder i tillegg ferdig programert.

Så om du kjøper ett orntlig sett, får det justert riktig, med rette belger til ditt bruk så er nok dette bedre en de fleste coiloversettene du får i vanlige butikker. Demperene er jo de samme.

Men jeg har nå fortsatt myyye å lære selv, og skyt meg eller rett meg om jeg tar feil.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=796096

Tror du missforstår litt.. mener ikke at prinsippet med luftfjæring er noe dritt, jeg lurer på om demperene er av samme ulla som annet k-sport f.eks.

Desssuten for å få en stivere luftfjær, så må du også bytte belg (koster noen kr mer enn ei fjær til 600), hvis du øker lufttrykket i belgen vil bilen magisk bli høyere ;)

Og hvis du tror k-sport er "top of the line" coiloverkit bare fordi det er justerbart i hue og rævva, ja da tar du grundig feil ;)

Ivrig86: du får "bagge" (teit å si?) E46n din så blir den enda raskere i depoet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desssuten for å få en stivere luftfjær, så må du også bytte belg (koster noen kr mer enn ei fjær til 600), hvis du øker lufttrykket i belgen vil bilen magisk bli høyere ;)

Det er jo derfor det er gjenger som du kan justere belgen opp og ned slik at du finner den rette kombinasjonen med hardhet på belg og demper, samt høyde :)

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desssuten for å få en stivere luftfjær, så må du også bytte belg (koster noen kr mer enn ei fjær til 600), hvis du øker lufttrykket i belgen vil bilen magisk bli høyere ;)

Det er jo derfor det er gjenger som du kan justere belgen opp og ned slik at du finner den rette kombinasjonen med hardhet på belg og demper, sam høyde :)

Edit: skriveleif

JulianS: Hvordan kan det å bytte belg endre noe?

Frode D: Korrektolini! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å poste litt bilder fra helga vi monterte bags :)

Oppe i lufta i verkstede til noen kamerater!

715hk5qupx5od2gvzljm.jpg

Kompressor og ventiler montert på plate i reservehjulsbrønnen.

h1syauvy1p4l75ehekjv.jpg

Litt av utstyret!

azzuc78k2ijr3t0l8n5z.jpg

Litt ledere her og der til styringa. Monterte relene oppunder ved rattet.

hozl6y9m7qqz52eg12uw.jpg

30r23cxj1t4fljyz3ixm.jpg

1scltp6mu5nzxt1zf09i.jpg

Luftslange, trekte slangen til bagsa foran under bilen også opp og delte det til hvert hjul.

xao58hdf6fm59ussvmvf.jpg

Montert!

2s3ixusk3e0gkkfn3cqr.jpg

0v4nrujfexk8x3e9ui51.jpg

Merka opp og borra for å feste bagsa bak, slipte bort "ringen" i midten så det ble flatt. Ble tektylert i etterkant!

kjwpgngrj10ch3z18k0b.jpg

ul16xsuckc4pteb666hs.jpg

Lufttanken med div fittings :)

r5qljqhq3r4rzptsznqb.jpg

Til og med gamle bilen var innom verkstede en tur :)

u9mdwdpjascmyiyh9932.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig går det an, kan fint kjøre med originalt understell å..

Men hvor dårlig sitter det egentlig? Er det som med jalla senkesett eller værre?

Ja jeg er en "hater", skyt meg..

Hehehe.. Og en hater, som deg da har i utgangspungtet ikke giddet å sitte seg inn i hvordan dette fungerer. Jeg har selv aldrig hatt noe interesse av dette før det nå i det siste, for nå har det begynt å bli så avansert at det blir som de systemene som er levert på bmw, mercedes, og alle andre store orginalt.

Men selv de enkleste systemen virker fortsat akkurat som coilovers. Bare at man kan justere hardheten på fjærene i tillegg. Og viss jeg ikke tar helt feil må man vel bytte fjær for å få det til med vanlige coilovers. haha.

Du må huske på at hardheten på dempingen (fjæren) er avhenging av luftrykket og stivheten på gummibelgen. Det er jo en grunn for at luft har vert brukt på lastebiler i en mansalder. Når du laster på planet, kjører du i mer luft og dempingen blir som ved tom bil.

Men systemet til trådstarter må nok justeres en del før det er der man skal.

Noen kjappe:

-Føst finner du høyden du vil ha bilen når den ligger nedpå. Da kapper man gumiklosser og diverse til slik at hjulene stopper der du vil. Slaglengden på demperene vil begrense dette også.

-Så finner man lufttrykket man syntest stivheten er riktig i forhold til hvilken kjørestil man vil ha, komfort eller stivt til hardkjøring. Alt etter ønske.

-Så justerer man belgene med dette lufttrykket til ønsket "normal" kjørehøyde. Belgene justerer man opp og ned som en coilover fjær.

Viss man har elektronisk justering, og program og diverse blir det noe mer avansert, og da har man gjerne flere kjørehøyder i tillegg ferdig programert.

Så om du kjøper ett orntlig sett, får det justert riktig, med rette belger til ditt bruk så er nok dette bedre en de fleste coiloversettene du får i vanlige butikker. Demperene er jo de samme.

Men jeg har nå fortsatt myyye å lære selv, og skyt meg eller rett meg om jeg tar feil.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=796096

Tror du missforstår litt.. mener ikke at prinsippet med luftfjæring er noe dritt, jeg lurer på om demperene er av samme ulla som annet k-sport f.eks.

Desssuten for å få en stivere luftfjær, så må du også bytte belg (koster noen kr mer enn ei fjær til 600), hvis du øker lufttrykket i belgen vil bilen magisk bli høyere ;)

Og hvis du tror k-sport er "top of the line" coiloverkit bare fordi det er justerbart i hue og rævva, ja da tar du grundig feil ;)

Ivrig86: du får "bagge" (teit å si?) E46n din så blir den enda raskere i depoet ;)

Har lurt på luft lenge men blir ikke på M3n nei! Men en slapp 320 så, planen var å sette det på Automote bilen om den ikke ble solgt i vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...