Dirty Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Trur nok elektrisk vifteovner er det mest fornuftige, men varmeeffekten er litt avhengig av hvor godt garasjen er isolert inkludert isolert port. Jeg er i ferd med å legge fliser i mine garasjer, her har jeg funnet ut at jeg skal legger varmekabler i gulvet, dette gir den beste varme. Jeg har 5cm isopor i gulver, men det kan være fornuftig å legge et lag med de nye isolasjonsplatene for du legger på utgjevningsmasse.Varmepumpe har jeg ikke noe tru på. Vifteovner? skal då få litt effekt må du opp i 3-4KW så har du en varmpepumpe som gir ut 5kw og bruker 1KW Varmekabler er fint, men skjønner at du ikke tenker på strømregningen ikke hadde jeg tørt å hatt vifteovner på døgnet rundt, brannbombe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Varmpepumpe og vannbåren varme i gulv? Har selv varmekabel i gulvet på garasjen og det søren meg behagelig, når det er 20 blå ute at man kan ha 18-20 grader eller mer om man vil i garasjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Jeg har ca 50m2 verksted som er isolert med isolert port og betong gulv. Driver å vurderer å få inn en varmepumpe til neste vinter. Trenger jo ikke å være mer en rundt 10grader egentlig, skal jo bare lagre ett par biler og noe skruing av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Jeg har ca 50m2 verksted som er isolert med isolert port og betong gulv. Driver å vurderer å få inn en varmepumpe til neste vinter. Trenger jo ikke å være mer en rundt 10grader egentlig, skal jo bare lagre ett par biler og noe skruing av og til. Jeg har vurdert å gjøre det samme. Et problem er at svært mange varmepumper ikke kan stilles inn på en temperatur lavere enn 15-17 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Helt klart varmepumpe Har dette selv i 80 m2 garasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegah Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Lurer på hvordan er dette med rust osv når en bil går fra -10 til +15 ? Tenker varme i garasjen til en bruksbil. På lagring er det jo ingen betydning da den ikke opplever temperaturforskjellene hele veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Jeg er passe skeptisk til bruk av oppvarmet garasje for bruksbil; selv om man klarer å tørke ut bilen i tiden som går mellom den kjøres inn og rygges ut igjen (og jeg er noe tvilende til akkurat det), vil bilen tilbringe nok tid tid på prosessen med å tørke ut fuktigheten til at faren for rust øker. Jfr. hvor mye mer utsatt biler er for rust i kyststrøk på Vestlandet der temperaturen svinger rundt 0 grader, sammenlignet med innlandet med temperaturer rundt 10 minus og lavere. Skal man kjøre en kald bil ut og inn i en varm garasje, bør man kanskje vurdere økt utlufting. Balansert ventilasjon med varmegjenvinning i garasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Her har vi ca. 4-5 grader hele vinteren igjennom, skal jeg skru så setter jeg opp termostaten i gulvet på 22grader, iløpet av noen timer kryper kvikksølvet i stokken oppover mot 17-18grader. Å ha sommertemp i en vanlig dobbeltgarasje er vel litt luksus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2013 Fikk tak i ei mitsubishi varmepumpe så nå blir det godt og varmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick83 Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Jeg bruker en varmekanon stanley 20.5kW som går på diesel og varmer opp veldig fort men desverre stinker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Jeg bruker en varmekanon stanley 20.5kW som går på diesel og varmer opp veldig fort men desverre stinker. Løsningen på det er å bruke en varmekanon med separat eksos. Har det selv men bruker kun parafin, så det lukter ikke noe spesielt. Så kjøpte jeg 55kw da, fordi jeg tenkte jeg ikke skulle ha en som var for liten... Enden på visa er jo at jeg nesten ikke får brukt den, fordi den er alt for stor for garasje og verkstedet. Men det blir varmt da, i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 Min bror har en sånn parafin brenner, bakdelen med denne syns jeg er at den bråker no jævli! går neste ikke ann å snakke i garasjen når den fyrer. Varmepumpe er nok tingen vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 har rundt 20 grader døgnet rundt i garasjen, bilen skal ikke fryse Varmt metall ruster fortere enn kaldt metall (om det er fuktig) Om du kjører bilen daglig er varm garasje en veldig dårlig ide. Skal den stå lenge er det OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 har rundt 20 grader døgnet rundt i garasjen, bilen skal ikke fryse Varmt metall ruster fortere enn kaldt metall Om du kjører bilen daglig er varm garasje en veldig dårlig ide. Skal den stå lenge er det OK. Har 2 E30er som ikke har sett dagenslys siden i oktober Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Jeg kjøpte en 22kw parafinbrenner tidligere i dag. Begynte å klø parallellt med at varmen steg. Konklusjonen er vel at det ikke er å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå