Gå til innhold

E30 325i 2,7 "Hartge" Selges!


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig kom det tråd:-), gleder meg til å følge med her:-)
Har sitt denne bilen et par ganger her på stord, og den er meget rå! Blei ganske sjokket når eg såg desse bildene av rusten på denne bilen... Eg hadde aldri trudd at det skjulte seg så mykje rust i ein så "bra" e30. Men ser ut så den e komt i gode hender no. Fikser du opp denne, så har du definitivt den fineste 4dørs e30`en her i landet meiner no eg;)
Skal følge med her. Blir nok strøkent når du får jobbet litt med bilen å tatt kjeksen, har trua :)

Takker :)

Sliter med å finne bilder jeg tok før demonteringen, (Kanskje jeg ikke gjorde det selv om jeg mener det ble gjort :? )

Dermed er det et par ting jeg nå står og klør meg i skallen ved montering igjen #-o

Noen som kan fortelle meg hvor den ledningen som går inn på gasspjeldet skal gå til?

Det er 2 like slangetilkoblingspunkt der.

Den jeg har montert går rett til bakre del av blokken...

(Se pil)

m3lvmrn3z4a2q2tq3ve8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering etter enda en økt med montering unnagjort i dag..

Begynner å bli ferdig i motorrom nå.

En liten oppsummering av det som er gjort er:

Fjernet mye oljesøl/dritt

Byttet toppdekselpakning, innsugspakninger etc..

Gjenget opp igjen noen av skruehullene i toppen så toppdekselet forhåpentligvis holder tett.

Byttet plugger

Byttet termostathus/termostat

Lakkert diverse deler

Ordnet i noe elektrisk

Kjøpt og montert deksel foran lyktene

Ny viftereim og servoreim

tettet lekkasje i ved ledingsnettgjennomføring i torpedovegg.

Byttet Viskosekobling

Byttet gasswire

Kjøpt og montert isolasjonsmatter på panser.

Gjenstår enda en skikkelig motorvask til slutt, men det kommer når jeg får bilen ut av garasjen.

Skal prøve og tette lekkasje fra "Vindusviskerrom" i morgen og da får jeg montert siste deksel ved torpedovegg. Så har jeg kjøpt deksel for å skjule motorledningsnett. Får se hvordan det blir for det er egentlig ikke ment til M20, men M3 og IS mener jeg. Med litt modfikasjoner har jeg et håp om at det skal bli bra likevel.

Beklager at de fleste bildene er dårlige...

y72bm3c87r92k54ivjzv.jpg

eyt9gjwpi95136yn5l81.jpg

duwm4w79ksntnw5ejcwm.jpg

0a4dwe9rz9jb1puhi3ic.jpg

Manglet "gummihetten" som skal sitte på Coilen, så da ble det improvisert med et lokk fra en sprayboks :lol:

6zl0dwldio1c7bi19x2m.jpg

579tmaocejh3fy8763av.jpg

wy3bvby2p9ko5o05pm7w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei bra nå!:-), dekselett passer rett på det:-), har sånn selv, ligger bilde i tråden min

Har scrollet gjennom tråden din opptil flere ganger nå uten å finne bilde av dekselet :?

Er et slikt jeg har kjøpt, eller hvertfall noe lignende.. Er det slikt du har også?

878337869_66fafbee06_z.jpg?zz=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :)

Trenger jeg nytt innerdeksel? Trodde det var samme greiene :/

Kjøpte bare hoveddekselet i første omgang fordi jeg ikke hadde peiling på om det i det hele tatt passet på m20... Batteridekselet tenkte jeg og bestille senere om det var håp til å få hoveddekselet til å passe! Ta bilder så jeg får se hvordan det ser ut :-D

Edit: så hvordan det er på din diohrvik! Ser veldig bra ut :)

Må jeg altså ha nytt innerdeksel for at det skal passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det motorrommet ble bra! :)

Ser du også har rust på batterikasse/hjulhus på høyre side.. Dette har jeg funnet på min også, men langt i fra så mye. Det jeg har reagert litt på, er at det er kun der som skinnen til batterikablen går. Jeg tenker med en gang at det kan være krypstrøm eller lignende som har økt hastigheten på korrosjonen?? Jeg kledde av hele bagasjerommet for å se om jeg fant mere, men venstre hjulhus er dønn strøkent. Fantes ikke en eneste flekk, kun der den kabelgata ligger.

Godt at du får tatt alt nå i alle fall, så VET du når du er ferdig at bilen blir i god karosserimessig stand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det er 3 deler totalt :)

Du må ha 1 og 3 på bildet

[ Bilde ]

bør ha 4 også, men den regner jeg med du har fra før.

dele nr. finner du her http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1005&mospid=47266&btnr=12_0370&hg=12&fg=31

fant ikke det siste dekselet i farten men..

Takk skal du ha :)

Finner ikke det siste dekselet jeg heller... Finner det hos Koed men ikke på realoem eller GS.

Og neste bestilling jeg planlegger skulle vært hos GS :?

Går det ikke an og søke på delenummer hos GS på noen som helst måte?

Se der ja, det motorrommet ble bra! :)

Ser du også har rust på batterikasse/hjulhus på høyre side.. Dette har jeg funnet på min også, men langt i fra så mye. Det jeg har reagert litt på, er at det er kun der som skinnen til batterikablen går. Jeg tenker med en gang at det kan være krypstrøm eller lignende som har økt hastigheten på korrosjonen?? Jeg kledde av hele bagasjerommet for å se om jeg fant mere, men venstre hjulhus er dønn strøkent. Fantes ikke en eneste flekk, kun der den kabelgata ligger.

Godt at du får tatt alt nå i alle fall, så VET du når du er ferdig at bilen blir i god karosserimessig stand :)

Det var litt merkelig..

En som bor her i nabolaget har en E30 herjebil stående som jeg kunne skjære og kappe i før han skulle hive den.

Der er hjulkassen bra bortsett fra at han har akkurat det samme hullet som jeg har her: Samme plass du også hadde hull?

b8f6cfh0lj8r1en2dxz9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her ja fått egen tråd :D bare og sveise litt rust nå så er bilen god som gull ;)

jeg har samme problem som deg i e30'en min :P tar inn vann i de ventilene under front ruta.

si i fra hvis du finner en rask løsning på dette da :P før jeg river ut alt som er inni bilen min for og se om det er hull noe sted :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her ja fått egen tråd :D bare og sveise litt rust nå så er bilen god som gull ;)

jeg har samme problem som deg i e30'en min :P tar inn vann i de ventilene under front ruta.

si i fra hvis du finner en rask løsning på dette da :P før jeg river ut alt som er inni bilen min for og se om det er hull noe sted :P

Jeg har kjørt masse karosserikitt nedi der i dag! Så får vi se om det holder! Blir å teste i morgen når det er skikkelig størket!

Reingjort så godt jeg kunne med både kerosene og avfetting før jeg begynte, men dritten er rett og slett størket så til de grader at jeg får bare håpe det holder...

uza9a3uh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor går vannet som kommer ned der nå da :S

min enkle plan var og tette hele greie under dekslet man vipper opp :P så det ikke kommer noe vann ned der i det hele tatt:P

men skal følge med her så kanskje jeg gjør det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...