Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde min bmw e39 innpå service for 13 000 km siden, da va nåværende km stand på 213.000km og nå er den på 226.000, og idag begynte indikatoren å lyse. Så trenger jeg å ta den med på service med engang eller kan jeg vente? Sist service var en storservice på 25,000kr og tok diagnose på den for 4000km siden og alt va "strøkent" Har også komplett servicehefte

Takker for svar :-)

Skrevet

Ja, ville nok ikke drøyd med det da det mest sannsynlig er oljeskift på tapeten. Jeg personlig liker ikke å kjøre 15K uten å bytte olje, jeg bytter på 10K konsekvent selv om BMW sier 15K.

Skrevet

Grei huskeregel for de fleste biler er 1 år/15 000km alt ettersom hva som kommer først. Mange bilmerker som har andre intervaller men ville ikke gått over dette ihvertfall.

Skrevet

Helt funky at nye biler som min e39 03modell har 20 000,.-- Personlig er dette uaktuellt.. Kjører beste olje og 1år og 15 000 maks. Ble vell byttet på 14 000 denne gangen ^^

Skrevet

Jeg skifter olje på halvparten av service streker. Ca 8000-10000 km på et skift.

det er altfor lenge med 16000-18000km tror jeg.

Skrevet

Bare fordi man ikke trenger påfyll av olje, betyr ikke at man skal sløyfe service.

Service er jo der for å få periodisk vedlikehold av bilen, som den trenger.

Skrevet

Biler nå om dagen er jo oppi i 30.000km på oljeskift, ikke så rart flere motorer og turboer raser :roll:

Oljen på min E91 var sinnsykt svart og var skikkelg seig, byttet på 15.000

Neste gang blir det 10.000km!

Kjørte 30.000 km på caddy`n, skal snart bytte på 60.000km igjen. Jeg tviler sterkt på at den motoren går så mye lengre enn 150.000km

Den lager allerede ulyder når den blir startet kald.

Dette er fimrabil så følger kun serviceindikatoren.

Skrevet

Jeg har bestilt time til service på bilen men må vente til 5 april for å få den inn pga lang ventetid. Men idag skulle jeg starte bilen og nå lyser "klokke" indikatoren samt at det både lyser en oransj og rødt lys der det før var 5 grønne prikker. Kan jeg da kjøre 200mil på denne perioden da jeg jobber og kjører cirka så mye på en drøy mnd ?

Skrevet

2000 kilometer går nok bra, men er i øvre sjiktet over ha som er anbefalt.

Klokka er for bremsevæske så det haster ikke så ekstremt, om det er fulgt intervall tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...