Thundercoil Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Garatulerer! Får jeg spørre hva som gjorde at IF snudde i saken? Burde jo vært logisk mtp bevistilførsel, men siden det ikke var nok i 1. omgang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Finally one for the good guys.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Anmeldte du han? Håper virkelig det, etter alt han jævlen har gjort for å vri seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasFB Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2013 Garatulerer! Får jeg spørre hva som gjorde at IF snudde i saken? Burde jo vært logisk mtp bevistilførsel, men siden det ikke var nok i 1. omgang... Det kom dårlig fram i skademeldingen at det kun finnes EN rød Lexus RX450H som kjører for Oslo Taxi. Sånn sett var det hell i uhell at det var en såpass sjelden bil som kjørte i meg. Hvis ikke hadde saken ikke kommet igjennom for min del, fordi reg. nummer ikke var mulig å få sharpet opp. Jeg er bare overlykkelig for at jeg får pengene mine tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasFB Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2013 Anmeldte du han?Håper virkelig det, etter alt han jævlen har gjort for å vri seg unna. Det har fristet veldig, men hva er sannsynligheten for at politiet går videre med det? Er vel en typisk liten sak som blir henlagt (tenker jeg da). Men ja, han dusten burde absolutt fått en form for en straff for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Balltre i kne, Ripa opp bilen hans. Masse å finna på med sånne jevlar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Anmeldte du han?Håper virkelig det, etter alt han jævlen har gjort for å vri seg unna. Det har fristet veldig, men hva er sannsynligheten for at politiet går videre med det? Er vel en typisk liten sak som blir henlagt (tenker jeg da). Men ja, han dusten burde absolutt fått en form for en straff for dette. Hvis du serverer saken til de på et sølvfat, altså med skademelding og bevisførsel, kommunikasjon med taxiselskapet osv som viser klart at det er han, og at han stakk av. Så er sjangsen for at de tar tak i saken ganske så stor. De fleste etterforskere er interessert i å sminke opp de latterlig lave oppklaringsprosentene de har i sitt distrikt. Har anmeldt 5 ganger, 2 av de var med fullt bevis som jeg ga over til politiet, det eneste de måtte gjøre var å kalle inn til avhør. Bevisene var mer enn nok til å dra fyren til retten. Begge gangene ble dette tatt tak i. Den første gangen var det pga en narkis kjørte på meg bakfra da jeg stod i ro på rødt lys, ca 150m avstand var visst ikke nok for en betåket narkoman uten lappen eller godkjent bil eller forsikring. etterpå prøvde han å stikke av, men sovnet i bilen ca 1-2km fra åstedet. Politiet hadde ikke tid til å møte opp, så alt av bevissikring gjorde jeg selv, og troppet deretter opp på politihuset neste morgen. Det tok riktignok 3-4 uker før jeg ble informert om at saken ble tatt videre, da hadde jeg purret på etterforskeren 2 ganger, fyren sitter i dag i bergen fengsel i 6 måneder, da de også fant diverse lugubre ting som han holdt på med/omsatte. Andre gangen var det slåsskamp på byn, da en moroklump fant ut at det å slå til en veninne av meg på gaten var en god idè. spesielt da han aldri hadde møtt henne eller snakket med henne før. Det ble håndgemeng mellom meg og vedkommende da jeg gikk imellom for å stoppe han fra å angripe henne. Og det endte opp med at jeg ble anmeldt på grunn av at politiet mente han var blitt overfalt, vurdert utifra skadene han pådro seg. Jeg snakket senere med eieren av 7/11 butikken der slagsmålet skjedde og forklarte situasjonen, eieren var hyggelig og lot meg få se opptakene. Jeg tok dette med til politihuset sammen med min veninne som ble angrepet. Politiet tok imot anmeldelse og vitneutsagn fra venninnen og vi fikk beskjed etter relativt kort tid at saken ville bli tatt videre. Venninnen min fikk erstatning og gjerningsmannen fikk straff, jeg tror ikke han fikk fengsel. de 3 andre gangene har vært pga tyveri fra Eiendom/jobb. Jeg visste hvem som sto bak dette, men hadde ingen bevis utenom mitt eget ord. saken ble henlagt etter 3-4 uker, vedkommende ble endelig tatt for lignende handlinger da han brøt seg inn hos en dekk/felg forhandler i bergensområdet for ca 2 år siden. Jeg tror nok politiet ønsker å ta tak i saker som er lette å oppklare, de blir tross alt målt i oppklaringsprosent og resultater. Dette går også utover tilliten til folket. De aller fleste er fullt klar over at oppklarte saker er gull verdt for politiet, og vil gjøre det de kan der man har en sterk sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Anmeldte du han?Håper virkelig det, etter alt han jævlen har gjort for å vri seg unna. Det har fristet veldig, men hva er sannsynligheten for at politiet går videre med det? Er vel en typisk liten sak som blir henlagt (tenker jeg da). Men ja, han dusten burde absolutt fått en form for en straff for dette. Det er uansett viktig at du anmelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 synes folk overdriver en smule her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 synes folk overdriver en smule her... Hvorfor det? Når noen kjører i en annen bil, for så å stikke av fra skaden og dermed påføre eieren et økonomisk tap på potensielt hundrevistusener i værste tilfelle. Så fortjener de jammen meg alt oppstyret som kommer med når de blir tatt. Det sies at rund 70% av alle parkeringbulker osv aldri blir oppklart pga gjerningspersonen stakk av. Denne statistikken blir neppe bedre når straffen for å stikke av blir akkurat den samme som å ikke stikke av, eneste forskjellen er at hvis man stikker av er det en god sjangse for at men slipper å betale noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Sant nok...Men å skrive "ball tre og rip bilen hans han fortjener å dø" er vel litt overdrevent... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Sant nok...Men å skrive "ball tre og rip bilen hans han fortjener å dø" er vel litt overdrevent... Absolutt. trodde du mente at en anmeldelse var over streken. Enig med det at å ty til fysisk vold er langt over streken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå