Gå til innhold

Startproblemer med M50B25

Zippro886
 Share

Anbefalte innlegg

For noen dager siden, begynte ABS-lampa å lyse og et rødt ikon med "!" inni, deretter sluttet CD-spilleren å spille, og lysene på bilen begynte å blinke ukontrollert. Til slutt "druknet" motoren. Jeg var rask å skrudde av alt som brukte strøm, og fikk holdt bilen i gang. Dette kommer igjen og igjen!

Jeg trodde det var dynamoen som var gåen, men nå har jeg skiftet, dynamo, batteri, tennplugger og hjerne.

Nå starter den bare vis batteriet er fulladet, men det går an å trill-starte den når batteriet ikke er fullt. Men jeg kan fortsatt ikke kjøre noe langt, for da stopper den.

Jeg har tatt målinger på både dynamo, batteri og starter, alt ser ok ut. Hva i H******E, kan dette være? Jeg kan ikke se for meg noe annet enn at det er ukontakt en plass, eller jordings feil.

er det mulig å koble motoren til en datamaskin å finne feilen der? eller er det god gammeldags feilsøking som må til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde skrevet hvilken bil og modell det er snakk om, kanskje det hadde vært litt lettere og gi deg et svar, og ja mest sansynelig kan man koble på data og KANSKJE finne svar.

Når en lampe lyser så er det ingen som kan si hva som feiler, med mindre den lampa betyr noe spesifikt, g det gjør ikke ABS lampa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg får litt følelsen av at spenningsregulatoren din må byttes. Dette da alt detter ut i kronologisk rekkefølge etter hva som trenger strøm. Først ABS da den er veldig sær med hvilken spenning den vil jobbe under, deretter cd spiller, lysene og til slutt tenningssystemet. Dynamoen din fungerer nok sikkert som bare det den, men det hjelper lite viss ikke strømmen som lader ikke blir regulert.

Regner med ABS feilen som du ser er bare en sikring som har røket da dynamoen har gitt for mye spenning til ABS systemet.

Nå er jeg usikker på om Spenningsregulatoren ligger som en egen modul på bilen din eller om den er integrert i dynamoen din, men det kan sikkert noen andre her på forumet svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...