Sveinung7 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Hei! Jeg har en BMW 316I 2006 E90 sedan, og lurte på om det er mulighet for å koble til en sub, og eventuelt om dere har tips til en grei sub med forsterker som jeg kan koble til. Slik er spilleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenÅ Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Du får kjøpt convertere som du kan koble inn på høytaler kabelen for å få signaler til forsterker og dermed kunne koble opp forsterker. Men e litt jalla syntes jeg. Anbefaler å kjøpe en 2 din spiller! Får mye mer "moderne" look i cupen, + navi, blåtann, tilkobling usb,ipod aux osv! Kan se i min tråd har gjort det i min e 90. Gjør du det er det lagt opp for å koble til subb og forsterker og! Easy case då Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Få deg en forsterker med high in. Så slipper du høynivåadapteren. Da er det bare å trekke to høyttalerkabler fra f.eks. bakhøyttalerne og inn i forsterkeren. Litt drøyt å anbefale at man må handle seg en dyr dobbelDIN spiller bare for å montere inn en stakkars sub... Hva er ditt budsjett på sub/forsterker? Skal du beholde de originale høyttalerne og fremdeles la de drives av spilleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinung7 Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Jeg tror det er både aux og blåtann på spilleren nå. Jeg tenkte ikke å bruke noe mer enn 4000 på en grei sub og forsterker tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Da er det bare å trekke to høyttalerkabler fra f.eks. bakhøyttalerne og inn i forsterkeren. Å tappe signal fra bakhøyttalerne er en meget dårlig ide på E90 da disse kanalene er filtrert, de frekvensene du er ute etter til sub er ikke der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Sikker på det? Hang ingen kondensator eller noe på originalelementene mine. Men har jo de sure originalsubbene i gulvet. Godt jeg uansett har lagt klar kabler helt frem til spilleren Kommer jo selvsagt helt an på hvilket oppsett man har da. Har man det helt basic oppsettet så tror jeg 4"ene spiller alt de kan i hele spekteret. Jeg hadde ikke engang diskanter i speilhusene mine.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Det er mulig at det ikke er filtrert slik på det minste anlegget. Det er uansett snakk om filtrering fra head unit, ikke ett fysisk filter i døra. Det er hvertfall slik fra 676 HiFi og oppover da jeg har sett i flere tråder på US forum at folk har tatt signal fra bakhøyttalerne og ikke fått stort med lyd ut av subben Har link til en side med frekvensplott og slikt av dette men er på jobb-PC'en min nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Ok. Men det er vel ekstern OEM forsterker i de større oppsettene? Alle spilleren har vel kun de vanlige 4 høyttalerutgangene? Det skulle jeg mene trådstarter sin spiller har i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenÅ Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Få deg en forsterker med high in. Så slipper du høynivåadapteren. Da er det bare å trekke to høyttalerkabler fra f.eks. bakhøyttalerne og inn i forsterkeren. Litt drøyt å anbefale at man må handle seg en dyr dobbelDIN spiller bare for å montere inn en stakkars sub... Hva er ditt budsjett på sub/forsterker? Skal du beholde de originale høyttalerne og fremdeles la de drives av spilleren? Drøyt og drøyt, spørs kor mye han hadde tenkt å ligge i det! Eg syntes personlig det var best/lettest vist man har penger til det + man han fin mulighet til å bygge større anlegg uten å styre så mye. Men hver sin mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Trådstarter har nok ganske sikkert basisanlegget ja. På mitt 676 så er det 6 kanaler fra HU til forsterker. Jeg vet ikke om basisanlegget kun har 4. I så fall må hver av kanalene til frontdør også drive ett element under setet. Virker litt rart men det kan jo tenkes at det er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Her har du alt du trenger. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=39735320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Trådstarter har nok ganske sikkert basisanlegget ja. På mitt 676 så er det 6 kanaler fra HU til forsterker. Jeg vet ikke om basisanlegget kun har 4. I så fall må hver av kanalene til frontdør også drive ett element under setet. Virker litt rart men det kan jo tenkes at det er slik. Sikker på at det er 6 kanaler fra HU på 676hifi? Jeg kjøpte ett kabel sett fra Technic på e90post-forumet og der er det kun 4 kanaler med signal fra spiller. Trodde delingen lå i forsterkeren bak originalt jeg ? Til tråde starter; om du har subber under setene (tror du har 6" iallefall) så koble deg inn på høyttalerkablene som går til disse da er du iallefall sikker på at du får ut sub signalet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Ja da må jeg nok bare legge meg paddeflat og bli med på at det er 4 kanaler fra HU til forsterker på 676 HiFi også. Jeg har ikke startet på oppgraderingen av mitt anlegg enda, jeg har bare antatt at det var 6 kanaler ut fra HU. My bad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå