Gå til innhold

Abs module eller hjullager?!

Elverest
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 99 520i hvor Abs/Antiskrensen lyser.

Tok en diagnose med ett diagnoseapparat fra kina som sa at det var en gåen abs sensor på venstre forhjul.

Byttet denne men får forsatt opp feilen, får også opp CAN WHEEL SPEED.. noen som vet hva det er? (Hjullager?)

Vet at det er hjullageret som gir signal til sensoren.

Har hørt at disse diagnoseapparatene fra Kina ikke er helt korrekt av og til så det kan jo være at den sier at det er gåen sensor på feil hjul?

Det kan jo selvfølgelig være abs modulen også men har lest litt rundt om og det virker som om de som har hatt en dårlig module pleier å ha tull med speedometer osv noe jeg ikke har.

Sånn det er nå fungerer abs og antiskrens helt fint når jeg starter opp om morgen men begynner å lyse etter 5-30 min, virker som det kommer på ved bremsing i lav fart eller når jeg står stille.

Hatt satt stor pris på om noen vet om dette er sensor/hjullager feil eller absmodulen?

Det er vel kanskje sånn at hvis jeg tar diagnose hos ett Bmw verksted eller gsbildeler at jeg får en mer nøyaktig beskrivelse av problemet og at de kan se der om det er modulen eller ikke ?

Tusen takk for alle svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svært kjent at både sensor, hjullager og ABS hjerne går i stykker på pre-facelift.

Desverre så er det litt for ofte på ABS hjerne, men den lar sg reparere ved å sende inn styringskortet til rep en plass i Sverige eller England.

For å være sikker på hva som er feil så må du måle ledningene til hver sensor og se at verdiene er korrekte, først da er det sikkert at det er defekt ABS hjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svært kjent at både sensor, hjullager og ABS hjerne går i stykker på pre-facelift.

Desverre så er det litt for ofte på ABS hjerne, men den lar sg reparere ved å sende inn styringskortet til rep en plass i Sverige eller England.

For å være sikker på hva som er feil så må du måle ledningene til hver sensor og se at verdiene er korrekte, først da er det sikkert at det er defekt ABS hjerne.

Ja det virker som det er en del sliter med abs på e39 :P

Går det ann å bruke multimeter å bare måle på kontakten du plugger sensoren i ?

Hva slags verdier skal man ha isåfall og finnes det noe diy på dette ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen spesiell grunn til at kina diagnose skal gi feil feilkode, kommer selvsagt an på hvilket program som ble brukt. De aller fleste viser nok rett kode, men beskrivelsen kan vel i få tilfeller være feil..

Var det orginal abs sensor du bytta med?

Mange som ikke blir kvitt feilen ved og for eksempel kjøpe på biltema, der en orginal sensor fikser problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...