TRF Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Jeg anter at siden du sier den lader ok, så mener du 1,5bar RELATIVT trykk. Dette tilsvarer 2,5bar ABSOLUTT trykk, eller 2500mbar. Og ja, det er ikke nødvendigvis lurt å lade 2,5bar på en sensor som er lagd for 2,4bar.
Eirik36 Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 oidå. prøvde å søka litt på da der men fant ikkje ut av noko maks trykk desse bilane tolte. eg ska snakka me han som programerte bilen og be han justera da ner. men so ligg fortsatt probleme i å få turboen til å gå igjenn og so er de dette me at heile bilen riste og den drar ganske ujamt opp på turtal og ryke noko sinnsvakt. prøvde å kobla ifrå luftmassemålaren men da var samme probleme. har ikkje fonne noko lekkasje på vacumslangane. men da kan lika greit ve mitt trongsyn som ikkje hielt veit ka eg ska sjå itte.
Eirik36 Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 kan legga te at fargen på eksosen er normalt. den er verken svartare eller kvitare enn den alltid har vert
Kvasi Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 Hvis det ikke blir forskjell når du kobler av LMM er det jo et tegn på at det er feil med den..
Eirik36 Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Ok. For eg hørte at om ein kobler ut mml ska hjernen laga ein blanding av loft og diesel ut i frå ka andre komponenta gir av opplysninga. Som ei naudløysning. Eg veit ikkje om eg er heilt på bærtur no eller om det ligg noko i det. Men eg skal få han so programerte bilen til å komma og stilla den tilbake til orriginalt. So byta lmm og hopa da er da som skal til. Takkar for avar folkens!
Eirik36 Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Skrevet Mars 23, 2013 Ok. For eg hørte at om ein kobler ut mml ska hjernen laga ein blanding av loft og diesel ut i frå ka andre komponenta gir av opplysninga. Som ei naudløysning. Eg veit ikkje om eg er heilt på bærtur no eller om det ligg noko i det. Men eg skal få han so programerte bilen til å komma og stilla den tilbake til orriginalt. So byta lmm og hopa da er da som skal til. Takkar for avar folkens!
Fisher Skrevet Mars 23, 2013 Skrevet Mars 23, 2013 1.5bar på disse bilene er helt normalt etter tuning.. Fikk samme spørsmål da jeg sjekket min.. Men de kjører faktisk veldig høyt turbotrykk. Tror de kjører 1.1-1.2 orginalt. SÅ det er ikke nå voldsom økning. Jeg holder en knapp på vakumslangene.. Også fordi du får turbotrykks regulator. Noe kan være feil der. Men at du skulle ha problemer med å finne feil? Er det en eneste sprekk i slangen kan du anta at en eller annen plass er det værre.. Det blir så vanskelig å hjelpe deg når du ikke klarer å svare på om du har vakumslangene i orden eller ikke :\ ta av slangen og sug eller blås å se hva som skjer? Den vakumbeholderen som ligger fremme til høyre for bilen (venstre for deg) Plukk av i begge sider å blås\sug å se? Det går rykter om at disse spiser LMM så som nevnt over så er det mulige feil om du ikke merker forskjell.
TRF Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 dersom det er helt normalt å lade mer enn elektornikken kan kontrollere så bør man vurdere å bytte tuner. Det er ikke noe problem med holdbarheten å kjøre 1,5 (eller 2,0 om det så skal være), forutsatt at man gjør det riktig. Turboen er aktivt styrt, og når du da går utover det MAP sensoren leser (som trossalt er eneste feedback) så har du et problem. Men, det er ikke uvanlig at tunere ikke vet hva slags sensor som står på, og tydeligvis ikke bryr seg for mye, og ber om ladetrykk over 2,4 absolutt, med de problemer det resulterer i.
Fisher Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Nei altså hvis det du sier er det som ligger til grunn så vil det jo ikke være normalt. Men ettersom jeg har lest så tunes disse til 1.5bar uten at dette skulle være problemet. KAnskje siden nødmodus at det kan være årsak men.... tjaaaaaa. MAnge sier mye uten at alt er god fisk. Isåfall skulle vell alle 520d bli et problem om det du sier der, da jeg regner de tuner alle m47 det samme?
TRF Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Neida, ikke ta det jeg sier for god fisk. Det er mye bedre med han som får spesialtilpassede filer fra et ukjent kontor i italia, som er perfekt til akkurat din bil! 50% mer effekt! 50% bedre drivstofføkonomi! 50% bedre for miljøet! osv osv Jeg sier ikke at dette er årsaken til trådstarters problem (i det hele tatt). TS feilsøker på en meget merkelig måte, og tallene han siterer får jeg ikke til å stemme. Får å illustrere problemet har jeg tved noen utsnitt. Grunnen til at jeg drar 3,0d 184hk inn i bildet er at denne har samme sensor, og har en mer "lettlest" linearisering. Dette fordi en map sensor er lagd for å jobbe mellom 0,5 og 4,5 volt. Dette tar 2,0d136hk hensyn til, det er bare ikke så synlig. Spenningsbegrenseren på 136hk mener jeg forøvrig å huske at er lavere enn den jeg har limt inn fra 184hk. Dette har ikke nødvendigvis så mye med problemet å gjøre, trolig bare litt unøykatighet fra TS på hva bilen faktisk lader. Men om det skulle være noen tvil så er atlså ikke 1,5bar relativt veldig lurt på org elektronikk.
Fisher Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Nei, benekter ikke at det du sier er korrekt. Men som du nevner tviler jeg på at det er derfor plages per nu.. Å bare så det er sakt så tror jeg du har veldig god peiling. Bare viktig for den som feilsøker å ikke spore av. En annen sak er at mange som tuner, tuner useriøst uten tvil. Det såg jeg på min å måtte få det redusert da tuningen egentlig kun var fjærnet alt av begrensninge å ikke satt opp på best mulig måte... Men må si jeg blir gal av hva som er rett å hva som er galt. Hadde du vært nermere meg hadde jeg brukt deg, men å kjøre te sørlandet fra nordland er drøyt for å tune
TRF Skrevet Mars 24, 2013 Skrevet Mars 24, 2013 Var ikke ment å angripe deg altså, det var mer bekreftende overfor det du sier at mange sier mye rart, for det gjør de. Og det gjør jobben min tyngre, da alle skal ha "skepsis" til det en sier, tross at det backes opp av harde fakta. Jeg har forøvrig enda ikke vært borti en m47 2,0d 136hk som går bedre enn de som bruker vårt steg 2, og vi trenger ikke å lade mer enn det sensoren takler. Det hender vi bytter sensor, og endrer linearisering, slik at vi kan lade litt mer for å få bilen 100% røykfri. Med vanlig sensor er den bare "så og si" røykfri om en skal ha maks det steg 2 gir. Når det gjelder tuning, så er det mange som bare sender styreenheten for programmering Dette ble jo da en veldig teoretisk diskusjon, og til TS så er beste tipset å kjøre diagnose på rette måten. Det nytter ikke bare å slette feilkoder, en må forstå hvorfro de kommer. Det hjelper da veldig å logge verdier under kjøring.
Eirik36 Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Skrevet Mars 24, 2013 Takker for svar! So. Sakt har eg ikkje so spesielt peiling so eg verken kan eller vill stilla tvil til kva nokon av deko seie. Me las verdia mens me kjøyrde og det var sånn me fant ut av ladetrykke. Sletta feilmelding var berre noko me gjor for å sjå om bilen gjekk ut av nødmodus. Fyrste pri no blir å få programert bilen tilbake til orriginal. So trur eg eg gjer da so greit at eg bestille nytt og bytte alle vacuumslanga på systeme berre for å vere 100% på at da ikkje e probleme lenger. No har eg siste avdrag på bilen neste måned so eg e sånn passe gla for at den bestemte seg for å bli emo no. So eg får berre kasta penga på probleme til da forsvinne. Takk høgare makte for mykkje overtid over påske
Fisher Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Ja, Som jeg og TRF diskuterte nettopp.. Så byttet jeg alle vakumslangene samt byttet om på vakumregulatorn (Dette pga diskusjonen over). Joda det var regulatorn som var gått til bloksberg( Kunne høre det på lyden da vi blåste og sugde i slangen, Den ene var fast å fin den andre var slapp på en måte) Så til deg og TRF det var et bevis på at de som tuner feil ødelegger denne ventilen ^^ Men det var vell akkurat det du sa Fikk tunet ned bilen til et laver nivå av sedox da jeg hadde kjente en som holdt på me det.. Så satser på den andre ventilen ikke går også.. Men TRF du som har peiling? Egr'n e dratt ut og den "ødelagte" trykkmåleren står der. Har denne noen funksjon når egrn er fjærnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå