Gå til innhold

Spacere ved montering av coilovers? (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal monter coilovers på bilen i helga. Jeg har lest at en del sliter med at forhjula subber i fjærene etter montering, og må space ut. Vet ikke hvor vanlig det er, men hvor ofte er dette tilfelle? Veldig kjedelig om jeg oppdager at felgene ikke kan brukes etter montering.

Settet er Supersport Black Evolution. Har 18" felg og 225mm brede dekk forran. Er det jeg husker av dimensjoner nå i slengen. Noen som kan avgjøre om jeg må space eller ikke, ut i fra denne infoen? Eller må jeg bare sjekke der og da. Kanskje noen har montert det samme settet?

Bilen er en e46 316. Takker for svar! :)

Skrevet

Det er vanskelig å si om du må space eller ikke uten å vite ET på felgene. Hvis du finner ut det så får du nok mer hjelp.

Ellers må nok bare prøve når settet er montert.

Skrevet

Hehe, tenkte meg det... Nå aner jeg ikke hvor ET står på sommerfelgene, men jeg gjorde det kanskje på en litt tungvinn måte, bare for å få et inntrykk. Satt på et sommerdekk for å se avstanden. Dette er plassen jeg har å gå på, med org dempere (her skal jo fjæren på coiloveren snike seg i mellom).

Hva tror dere?

6sx7tbd0rs7uqwizeleq.jpg

gr6r9ffvd1ajdk5kzlup.jpg

Skrevet

Hadde du tatt en titt på innsiden av felgen hadde du visst innpresset ;)

Jeg tror du må space.

Skrevet

Jeg hadde vel 225/40-18" på 7,5" ET37. Da måtte jeg space foran. (E46 sedan)

Tok akkurat borti når bilen gjorde noe annet enn å stå helt i ro.

Tror det skal holde med 5mm spacer.

Skrevet

Tja, litt kjipt å stå der uten spacere om jeg trenger dem, så får vel kjøpe. Om jeg må space

så lite som 5mm, trenger jeg nye bolter også? :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...