Gå til innhold

Tannstang med servotronic på en bil som kom uten, mulig? E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som veit om det er mulig å sette en tannstang med servotronic på en E39 -96 som kom originalt uten? Vil den fungere som en "vanlig" tannstang da?

Skrevet

Det var et retrofit kit før på dette, men det ble stoppet. Hvorfor det vet jeg ikke.

Tror ikke det passer rett på uten mer mekanikk.

Skrevet

Takk for svar, jeg vurderer å kjøpe en delebil og kan få tak i en med servotronic tannstang. Fant noe om saken her, men klarer ikke finne ut om det gjelder vanlig E39 også..

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... c-retrofit

Hva om jeg får tatt med strømledningen som går til tannstanga? Kan jeg da koble den til riktig sted og få en bil med servotronic? Noen som veit hvor den er koblet?

Skrevet

Ut i fra det jeg fant ut da jeg vurderte det så må du bytte GM3 modulen til High versjon, ellers skal alt passe mener jeg, mulig du måtte bytte nedre del av rattstamma også. :)

Skrevet

Og alt dette er vel å finne på donorbilen, så om jeg evt. bytter mange nok deler så burde jeg ikke brenne meg hvis jeg kjøper bilen. Enig?

Er veldig ny når det kommer til mekking, og er student så penger er det ikke overflod av. Setter stor pris på all hjelp!

Mens jeg har dere:

Delebilen er en 528i -98 og har originale xenonlys, på min 523i -96 er det standard lys, men de må byttes. Passer de overens?

Skrevet

Skulle tro alt er på donorbilen ja :) Mener det er bare 2 ledninger som går fra bak hanskerommet (Der gm3 modulen ligger) og ut og ned på tannstanga.

Men du kan sammenligne deler på www.bmwfans.info, eller http://www.realoem.com.

Da kan du se om der er deler som er forskjellig med og uten servotronic :)

Du kan vel bygge om til xenonlys ved bare og flytte over lyktene og slikt, men dette vil da ikke bli lovelig. Skal du ha det lovelig må du flytte over høydesensorene frmme og bak på høyre side av bilen, + montere høydejusterings anlegget fra donorbilen, + lyktespyler anlegget. Er litt jobb med det, men det er mulig og gjennomføre.

Lyktespyler anlegget må kodes, så SA nummeret må oppdateres med denne funksjonen.

Gamlingen holder på med dette på sin 98 mod. Er ferdig med spyleranlegget so står igjenn noen ledninger til sensorer osv. :)

Skrevet

Da tok jeg et søk på tannstang med servotronic og den ser ut til å matche den som sitter i 528, og etter det jeg har fått med meg så gikk det et skille i 99, så det burde være safe. ernxjcgu3hshfx9ia50x.jpg

Tenkte ikke over at det ikke er lov sånn helt uten videre, glad for at du nevner det. Det hørtes ganske omfattende ut, veit du om det er en guide på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...