Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ungen var og prøvekjørte bilen med ny eksosen montert :) så vi kjørte til nærmeste tettsted for og kjøpe is og brus rimelig fornøyd med lyden :D Det har vært sykt bra vær i Tromsø det siste så på tur hjem stoppet vi og kjølte oss ned i et lite fossefall etter ungens ønske :wink:

egcmvofil8kmbbaop0xr.jpg

k3dsgj8s0i3cmo09l12s.jpg

zhqdv3lv1i05vnderldz.jpg

ep58d1skh9zlv25di9p5.jpg

lfobacxmf5er2f12j58p.jpg

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Skrevet

Etter og ha vært i Mo i rana med bilen og henger har jeg mistet gnisten i pluggene, heldigvis skjedde det dagen etter jeg var kommet hjem :D men fant og ut at den pluggen som ikke var i drift sist gang jeg fikk en misstanke om at bilen gikk på 5 sylindrer fortsatt ikke har vært i drift.. :oops: selv om coilene ble byttet. På en måte syns jeg det er greit siden jeg var meget skuffet over draget i sekseren, og håper selvfølgelig at jeg blir mer fornøyd når problemet er ordnet. Trur muligens hjernen (DME) er ødelagt..

Skrevet

hjernen lå nedpå bunnen inne i luka si og det skal den jo ikke gjøre skal jo henge oppe i festet, det var litt fuktighet i bunnen og dermed har det blidt eir på noen plasser inne på kortet #-o

fcp0x4557mg3osik1w8x.jpg

1j8ukkcj3fo08shal5oz.jpg

Regner med at det er noe kortslutning hær en plass. Er det noen som har liggende som kan selge en hjerne?

drvm8hdtwtm6rs8ndqtn.jpg

Skrevet
Fin tråd. Kunne jo skjekket e-bay.co.uk for noen e36 320 hjerner til salgs for billing penge?

Takker :D

Jeg har aldri kjøpt noe fra e-bay før :oops: , men fant en brukt på finndel.no som kostet 1000 kr ink mva og frakt, men var litt skeptisk siden det ikke er garanti på brukte elektronikk deler.

Er vel kanskje bare og kjøpe den.

Skrevet
Fin tråd. Kunne jo skjekket e-bay.co.uk for noen e36 320 hjerner til salgs for billing penge?

Takker :D

Jeg har aldri kjøpt noe fra e-bay før :oops: , men fant en brukt på finndel.no som kostet 1000 kr ink mva og frakt, men var litt skeptisk siden det ikke er garanti på brukte elektronikk deler.

Er vel kanskje bare og kjøpe den.

Ja, vist du tenker på arbeidet med å bytte en hel motor VS bytte en liten del i gagasje rommet til 1000kr, kommer det vel i perspektiv anntar jeg.

Men vis den motoren du bruker nå er veldig slitt, ville jeg vel veid opp balansen litt i favør til bytting av motor. Langt har motorene dine gått da?

Skrevet

Fikk en ny brukt hjerne i posten i dag, men fikk ikke start.. er vel sånn det blir når man har litt mange prosjekter og ikke tar seg god nok tid til og finne ut av feil, men håper det ikke er bortkastet penger siden motoren gikk på 5 sylindrer håper jeg at det faktisk var hjernen som var grunnen til det.

Grunnen til at den ikke starter er mest sannsynlig bensinpumpen som har tatt kvelden siden jeg ikke hører at den starter når jeg skrur på tenningen.

Skrevet

I dag ble jeg veldig fornøyd siden jeg fant ut hva det var som feilet bilen, det var releet til bensinpumpen som var ødelagt og hjernen som jeg kjøpte gjorde at motoren nå endelig går på seks sylindrer :D rimelig merkbar forskjell :lol: er nå ganske så fornøyd med draget i motor og lyden fra effektanlegget :D

Skrevet
Video :o

Ja vi får se på det :wink:

Det ble en kortvarig glede bilen gikk i 1 dag så startet den ikke dagen etter :( har funnet ut at det ikke kommer strøm fram til den ene kontakten på pumpen, kommer heller ikke til releet, sikring er i orden prøvd flere, har prøvd med 3 releer og 2 pumper.

Hmm tru om det er tenningslåsen eller noe mellom den og releet :?

Må sjekkes i morgen.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...