jkjersem Skrevet Mars 24, 2013 Share Skrevet Mars 24, 2013 Hei, skal ha Dobbel DIN spiller i bilen nå. Har sett litt rundt, og tenkte en liten stund å kjøpe Dynavin. Men har lest en del negative ting om dem, + at dem koster en del. Jeg har da gått over på tanken om å kjøpe en vanlig Alpine, Pioneer eller lignende Dobbel DIN spiller, og bare bruke en sann Dobbel DIN ramme (Dynavin kan forsatt være aktuelt, men da til en viss lavere pris en de jeg har funnet til nå, som ligger på ca 8000, uten android). Men har lest om mange som må skjære ut biter og støype nye plater å sette inn osv, fordi spilleren er for lang.. det er ikke noe jeg har lyst å begynne med. Så det jeg lurer på er om noen vet om en spiller som garantert passer, uten noen modifikasjoner.. Andre krav til spillern: 7" skjerm, Brukervennlig og rask, god lydkvalitet, enkel å koble opp og ha et fint utseende. Så lurer jeg på en ting, Hvordan vet jeg at Spilleren passer overens med Dobbel DIN rammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mars 26, 2013 Share Skrevet Mars 26, 2013 Hei Spilleren din vil passe rammen da de følger sikkert mer eller mindre målene i standarden som "DIN" nok er. De kan ganske enkelt ikke selge spillere som ikke passer i dette systemet. Blir som om ecco skulle starte å selge sko i str 43 som egentlig var 53... Etter det jeg har forstått er det dybden på spillerne som er problemet da de tar borti ventilasjonsdeler og monteringssystem som er brukt til originalsystemet. Har vært på samme tanken selv, men om jeg nå bare får fiksa pixelfeila med ny kabel samt få kobla på en aux/usb boks så skal jeg klare meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2013 HeiSpilleren din vil passe rammen da de følger sikkert mer eller mindre målene i standarden som "DIN" nok er. De kan ganske enkelt ikke selge spillere som ikke passer i dette systemet. Blir som om ecco skulle starte å selge sko i str 43 som egentlig var 53... Etter det jeg har forstått er det dybden på spillerne som er problemet da de tar borti ventilasjonsdeler og monteringssystem som er brukt til originalsystemet. Har vært på samme tanken selv, men om jeg nå bare får fiksa pixelfeila med ny kabel samt få kobla på en aux/usb boks så skal jeg klare meg Okei, var igrunnen det jeg så for meg angående rammen, tenkte bare jeg skulle spørre for å være sikker:) hvilken skjerm bruker du da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mars 29, 2013 Share Skrevet Mars 29, 2013 Hei, jeg har ikke bytta ut originalspilleren med noe, så har ikke noe eksempler å komme med i form av hvilke rammer og 2 din spillere som ser best ut. Søker du litt på nett med 2din e39 finner du nok mange bilder og eksempler på ting som ser både bra og rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Mars 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2013 joda, å finne en spiller og ramme så ser bra ut skal jeg nok klare, men det jeg er litt bekymra for er å kjøpe en spiller som er så lang at jeg må begynne å skjære i ventilasjonsdeler for å få plass, noe mange må gjøre i disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 joda, å finne en spiller og ramme så ser bra ut skal jeg nok klare, men det jeg er litt bekymra for er å kjøpe en spiller som er så lang at jeg må begynne å skjære i ventilasjonsdeler for å få plass, noe mange må gjøre i disse bilene. Det gjelder ikke Dynavin spillerne, jeg hadde en Pioneer Dobbel din og der måtte jeg skjære i kanalen for varmtluft, var ikke noe problem det heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 hvis du må skjære i kanalen for varmluft vil du jo måtte lappen den sammen igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 hvis du må skjære i kanalen for varmluft vil du jo måtte lappen den sammen igjen? Jepp og det har jeg også gjort, kjøpte ett kit fra Janus Design. http://www.janus-design.net/english/e39 ... /index.php Men dette var når jeg hadde en Pioneer Avic Ft900Bt eller noe sånn, hadde ikke trengt det med Dynavinen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moeraa Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 satt inn dynavin d99 android i min 2003 e39, null stress, passa perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2013 satt inn dynavin d99 android i min 2003 e39, null stress, passa perfekt! joda, det beste hadde vell kansje vært dynavin, men så er det prisen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 6, 2013 Share Skrevet Mai 6, 2013 satt inn dynavin d99 android i min 2003 e39, null stress, passa perfekt! joda, det beste hadde vell kansje vært dynavin, men så er det prisen da.. Ja det er helt sykt som de har skrudd opp prisen, betalte vel rundt 4 lapper for min 1 gen Dynavin med frakt og moms fra statene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 la merke at jeg har DSP i bilen, og etter det jeg har forstått så har jeg da ikke mulighet for Dynavin? Hvilke muligheter sitter jeg da igjen med da? er det mulig å montere andre 2-din spillere? (Har "Radio BMW Professional RDS", "CD changer for 6 CDs" bak i bagasjerommet og "HiFi system Professional DSP".) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Det du må gjøre er å bytte forsterker for å få det til å virke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkjersem Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 finnes det forsterkere som passer overens med koblingene som er på denne forsterkeren nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Bare til å installere en vanlig uoriginal forsterker! Sånne man vanligvis ettermonterer, der du henter signal (phonokabel) og remote fra baksiden av cdspiller og strekker bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå