Gå til innhold

Div. feil gjort av bilverksted ved EU-kontroll.

Jan Tore
 Share

Anbefalte innlegg

Må søke Bt for ny pkk. Kan kun ta etterkontroll etter pkk. Reglene er sånn. Kan ikke ta ny pkk og fjær til en annen bedrift å ta en pkk der også. Kun etterkontroll til en annen bedrift. Vist du føler kontrollen er feil så må man søke til Bt. Vist ikke så ligger pkk åpnet på referanse nr å får avskilt begjæring for feilene som er på denne referanse nr ikke fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det sier ikke verksmester'n på jobben vår ihvertfall, så hvor har du dette fra?

Sånt Bør han vite når han er verksmester. Reglene har alltid vært sånn. Hva er vitsen å åpne opp flere referanser nr å ingen blir full ført med etterkontroll. Lager bare styr for kunden. Og kan gjør at han blir av skiltet på grunn av pkk som ikke er full ført etterkontroll på feil og mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt Bør han vite når han er verksmester. Reglene har alltid vært sånn. Hva er vitsen å åpne opp flere referanser nr å ingen blir full ført med etterkontroll. Lager bare styr for kunden. Og kan gjør at han blir av skiltet på grunn av pkk som ikke er full ført etterkontroll på feil og mangler.

nå var det en til her som var enig med meg da, så kan jo hende du tar feil også ;)

alle på jobben min sier det, så... derfor mener jeg det ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var det en til her som var enig med meg da, så kan jo hende du tar feil også ;)

Sjekk opp før du svarer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på kapittel 7, paragraf 26 :wink:

Forskrift om periodisk kontroll av kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ja. Det er sjelden at dem godtar en ny kontroll. Da må denne firmaet har gjort en grov feil. Ta en telefon å ring dem vell. Jeg har pratet med Bt om det samme når det var en kunde som lurte på vi kun ta en ny pkk når bilen har vært innom en annen plass først. Svaret var nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ta ny eu på annet verksted hvis det er ønskelig, og ifølge BT så skal man ta ny eu hvis det har gått mer enn en mnd fra eu til man har kommet seg på etterkontroll.

Er man ikke enig/synes verkstedet har vært for streng eller ikke streng nok så kan man ringe BT og varsle om kontrollresultatet og sine meninger om det. Da får man også muligheten til å be om ny kontroll hos BT eller at BT kommer til det verkstedet kontrollen har vært tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tar mann en eu kontroll å får diverse feil, så er det den eu kontrollen mann går utifrå på etterkontroll... Så kan Man ta 100 etterkontroller om bilen ikke er fikset men mangellappen fra første eu får mann ikke endret med mindre mann "søker/spør" om ny eu på biltilsynet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar mann en eu kontroll å får diverse feil, så er det den eu kontrollen mann går utifrå på etterkontroll... Så kan Man ta 100 etterkontroller om bilen ikke er fikset men mangellappen fra første eu får mann ikke endret med mindre mann "søker/spør" om ny eu på biltilsynet

+1 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det ingen som er enig allikevel så, da kan man jo bare droppe den diskusjonen ;)

Tydelig at ansatte ved verkstedet ditt trenger kursing i periodisk kontroll..

Han bor i Sverige Gudskjelov så er kanskje unnskyldt di på verksted der? Hehe i Sverige er jo "alt lov"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...