Gå til innhold

Modifisere eksosanlegg F31, forslag..?

BMWBølla
 Share

Anbefalte innlegg

Har lyst til å få enten doble enderør på venstre side (lik 328i) eller evt. et rør på hver side bak (lik 335i)...

Tror ikke BMW har noe jeg kan få orginalt til min da jeg har 320i, dobbel M-Performance endestuss går hvertfall ikke - det har forhandler prøvd og feilet allerede...

Noen som har erfaring med Svendsen eller Bilens eksosanlegg til slike ting..?

Eller hva med f.eks dette fra Tyskland, og hvordan stiller isåfall BMW seg til dette garantimessig..? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eksosen på 320i og 328i er prikk like, bortsett fra at 328i har to rør ut. Det betyr at du kan kjøpe 328i M performance eksos og diffuser og montere dette. Dette ville jeg gjort, har hørt om fler som har gjort dette. La meg høre hva du velger, for planlegger etter hvert F3x. Lykketil og legg ut bilde av hvordan dette blir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre ikke at det er så enkelt...

Som nevnt så ble dette forsøkt på min bil av BMw forhandleren før utlevering uten hell...

Har også hørt om flere som har brent seg på dette, fungerer fint på f.eks 320d, men ikke 320i.

Noe med vinklingen av bakre eksos..?

Derfor jeg nå lurer på alternative løsninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at 320i og 328i har likt eksosanlegg bortsett fra endestussene, er du sikker på at forhandleren din har sjekket ut dette? :?

Sett forøvrig ikke på 335 eksos når du har firer, blir litt gæli med lyd å sånn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker...

De kom så langt at de skulle montere dobbel stuss, da fant de ut at dette gikk jo ikke og endte med at de måtte dekke ny bakre potte på egen kappe... Fikk sort rør som plaster på såret.

De var i kontakt med andre BMW forhandlere også som hadde brent seg på det samme.

La også merke til at på BMW.no og tilbehør står ikke 320i nevnt under M-Performance enderør, kun alle 4 sylindra diesel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre ikke at det er så enkelt...

Som nevnt så ble dette forsøkt på min bil av BMw forhandleren før utlevering uten hell...

Har også hørt om flere som har brent seg på dette, fungerer fint på f.eks 320d, men ikke 320i.

Noe med vinklingen av bakre eksos..?

Derfor jeg nå lurer på alternative løsninger...

Da har de nok satt på diesel M performance eksosen. Som Fredrik sier, da har du nok sett feil. Sjekk ut gsbildeler.no og gå på etk. Det gjorde jeg, her er bildene av 320i eksos og 328i m performance eksos.

uqqo0d6ovg55jyb3sueo.jpg

7njw6o6z5qevciwttpnp.jpg

Som du ser til venstre på bildene er den ene 320i og den andre 328i. Så det 328i eksos passer på 320i. Så da er det bare å bestille 328i m performance eksos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Dette må jeg sjekke!

Er jo rart at flere BMW forhandlere mener det ikke går?

Det kostet min forhandler ganske mange kroner å ikke ha sjekket det på forhånd så ville jo tro at de visste hva de pratet om..?

Hmm.......

Min erfaring er at BMW forhandlerne ofte tar feil, ikke gidder de å sjekke opp ting ordentlig heller. Beste eksemplet er jo alle de hundre kundene som var blitt fortalt at keyless nøkkelen kun lades når den stikkes inn i nøkkelhullet på E9x og E6x modellene :lol:

Har jobba på Bavaria og har sett det har blitt ett par snarveier ja :wink:

Når det gjelder delenummer, kan ikke en del være nesten identisk men ha ett annet delenummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnja. Selvfølgelig er ikke delenummeret likt. Det er jo to forskjellige eksosanlegg. Men jeg har undersøkt dette og dette skal gå. Bare å spørre flere om å få sjekket dette, som Saltkjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på etk bildene at ting ser likt ut er veldig upresist, da det kun er en "skisse" som brukes på tilsynelatende like deler for å beskrive hvilken del det er snakk om. Nå er det ikke lenge siden jeg var med å monterte M-performance stusser på en 320i. Det måtte moddes en del på en performance stuss som ikke er til f3x for å få det til å passe, men det gikk og ble bra. Diesel og bensin har annen utforming og de har forskjellige dimensjoner. Mener å huske at 328i også har annen dimensjon, men det kan jeg sjekke over påske. Sjekk insideperformance.de for 335i tuter so alternativ.

Også virker det som det er litt forvirring lenger opp. Performance stusser og performance eksos er ikke det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på etk bildene at ting ser likt ut er veldig upresist, da det kun er en "skisse" som brukes på tilsynelatende like deler for å beskrive hvilken del det er snakk om. Nå er det ikke lenge siden jeg var med å monterte M-performance stusser på en 320i. Det måtte moddes en del på en performance stuss som ikke er til f3x for å få det til å passe, men det gikk og ble bra. Diesel og bensin har annen utforming og de har forskjellige dimensjoner. Mener å huske at 328i også har annen dimensjon, men det kan jeg sjekke over påske. Sjekk insideperformance.de for 335i tuter so alternativ.

Også virker det som det er litt forvirring lenger opp. Performance stusser og performance eksos er ikke det samme ;)

Fint om du får sjekket opp!

For min del så er det i utg. punktet kun M-Performance endestusser jeg prater om, men får man M-Performance eksos som passer til 320i så kan det være intr... Litt lyd i tillegg til pynt gjør jo ingenting.

Inside Performance sitt ser også bra ut, litt på kanten på en 320i kanskje, men :mrgreen:

Synes også at det da begynner å koste endel, bare deler er jo rundt 10.000,- så det ut som...

Og jeg gjør ikke jobben selv :oops: Hvor mange timers jobb kan det være..?

Har også sendt forespørsel til både Svendsen og Bilens eksosanlegg, noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...