Robin L Skrevet Mars 31, 2013 Share Skrevet Mars 31, 2013 hei. har litt lyst på en e39 diesel som bruksbil. har i utgangspunktet lyst på manuell pga holdbarhet og mulighet for chipping uten ras.. men det er jo så digg med automat på en bruksbil. dessuten er det langt mellom de manuelle til salgs. så hvordan er deres erfaringer med automat og diesel? går det bra ved chipping? automathavari er noe jeg nødig vil ha og hvilkene motor anbefaler dere? jeg lurer litt på en tds for de kan man få billig nå. må litt opp i pris for å få 525d /530. er det mye forskjell på en tds og en D ... ? firesyl 520 er uaktuelt. da må de bli vanvittig billig i tilfelle : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 1, 2013 Share Skrevet April 1, 2013 Dette blir jo kun min personlige erfaring men jeg har kjørt ca 80.000km nå etter chipping og det fungerer helt fint fremdeles. Dette er en 530 Dat 2000modell kjørt 270.000km. Personlig tror jeg heller det er manglende vedlikehold som oljeskift og filterskift i tillegg til herjing som tar livet av kassen og ikke nødvendigvis trimming. Det er også en svakhet med ventilhuset i GM kassene som står i 52D5 og 530D. Ventilhuset har en dårlig legering som i kombinasjon med en lock up som stadig kobler inn og ut på norske kjerreveier slites dette ut. Noe direkte sammenheng mellom trimming og automathavari er det vel lite dokumentasjon på selv om kassene har oppgitt et maks moment de tåler. Jeg har flusha kassen 2 ganger mens jeg har hatt bilen på 60.000km intervaller. Se om TRF kommer og svarer i denne tråden men han kjører så vidt jeg vet med 600Nm+ i sin 530 med automat og da snakker vi vel sikkert rundt 300hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet April 1, 2013 Forfatter Share Skrevet April 1, 2013 høres bra ut. har kanskje litt med hvilken trim man velger også. den tds'en jeg hadde hadde sånn powerbox, som ga en voldsom momentkurve. dette slipper man vell ved omprogramering av original styring. prøvde forøvrig en e61 530d en gang. jeg ble ikke særlig imponert over den. hadde kanskje høye forventninger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå