jojr Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 Byttet viskosekobling for ca 6 mnd siden, har kjørt litt over 20.000km Nå når bilen starter følger vifta med med det samme, hender den slipper av og til når det er kaldt ute. Jeg har også byttet stabforing, bærearm. egentlig alt foran, og bremser fra koed, (ca4-5 mnd siden) nå rister det som rakkeren når jeg bremser. Forstår jo at billige deler kan ha dårligere kvalitet, men er det dette som er ulempen ved å handle uorginalt hos Koed. Vil også nevne at dette er ikke noe angrep på Koed, de yter en bra service og leverer presist og raskt.
-Roger- Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Byttet viskosekobling for ca 6 mnd siden, har kjørt litt over 20.000kmNå når bilen starter følger vifta med med det samme, hender den slipper av og til når det er kaldt ute. Jeg har også byttet stabforing, bærearm. egentlig alt foran, og bremser fra koed, (ca4-5 mnd siden) nå rister det som rakkeren når jeg bremser. Forstår jo at billige deler kan ha dårligere kvalitet, men er det dette som er ulempen ved å handle uorginalt hos Koed. Vil også nevne at dette er ikke noe angrep på Koed, de yter en bra service og leverer presist og raskt. Tja, vanskelig og si.. Kan jo være du som har vært litt uheldig også! Tror egentlig at hadde det ofte vært et problem så hadde det i såfall vært mer omtalt? Har du forresten sjekket at du ikke har mistet "kjølekanalene" til bremsene dine? De som fører luften fra fangeren og inn mot bremseskiven? Har selv opplevd en e36 som "slukte" bremseskiver fordi den var vekke. Begynte jo å riste ved bremsing bare et par uker etter de var byttet
Lars89 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Er nok litt varierende kvalitet på delene der akkurat som alle andre uoriginale deler. Bilen min høres ut som en Volvo 240 pga uoriginal viskosevifte fra Koed som er på hele tiden.
e30 tic Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Jeg skifta mine totalt utslitte bremser på E39'en det rista ikke i det hele selv om det så helt ekstremt dårlig ut. Satt på nye komplett sett ifra Koed og nå rister det pokker meg, men for all del, vi velger helt selv å kjøpe kopi eller org deler så det er ikke koed som er problemet
JTS77 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Hadde bilen hos bavaria for å få utført hjulstillingskontroll, fikk der bekrefta at ene casterstaget er gåent. Dette ble byttet for ikke så lenge siden, alternativ del fra koed (topran). Aldri mer, heretter blir det Meyle hd der det kan fås tak i. e30 tic, eg har bremser til deg du kan få gratis.
e30 tic Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Hadde bilen hos bavaria for å få utført hjulstillingskontroll, fikk der bekrefta at ene casterstaget er gåent. Dette ble byttet for ikke så lenge siden, alternativ del fra koed (topran). Aldri mer, heretter blir det Meyle hd der det kan fås tak i. e30 tic, eg har bremser til deg du kan få gratis. Er det org deler du har liggende som er i orden? er nok bare skiver eg evt behøver. Har ikke kjørt så mye med bilen ennå, men det rister litt ved svak bremsing og slik skal det jo ikke være
JTS77 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Hadde bilen hos bavaria for å få utført hjulstillingskontroll, fikk der bekrefta at ene casterstaget er gåent. Dette ble byttet for ikke så lenge siden, alternativ del fra koed (topran). Aldri mer, heretter blir det Meyle hd der det kan fås tak i. e30 tic, eg har bremser til deg du kan få gratis. Er det org deler du har liggende som er i orden? er nok bare skiver eg evt behøver. Har ikke kjørt så mye med bilen ennå, men det rister litt ved svak bremsing og slik skal det jo ikke være Det er Biltema performance med hull og greier.. Men er ganske sikker på at fabrikat av disse enten er ebc eller brembo. Viktigst av alt er jo at det ikkje er kast i de. Har både til framme og bak. Pm for detaljer
Evenol Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Jeg har også fått mye dårlige uoriginale bremsedeler fra Koed. Holdbarheten på stag, foringer osv. kan jeg ikke uttale meg om da jeg som oftest ikke har bilene så lenge.
bcrazy Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Min erfaring etter å ha falt for fristelsen for og kjøpe uorignale understellsdeler hos koed, er at det ikke holder spesielt lenge. Mulig det kan ha noe med kjørestil og senket bil å gjøre, men orignalt holder hvertfall vesentlig lenger. Kjøp originalt ifra http://www.pelicanparts.com
jojr Skrevet April 3, 2013 Forfatter Skrevet April 3, 2013 Er nok litt varierende kvalitet på delene der akkurat som alle andre uoriginale deler. Bilen min høres ut som en Volvo 240 pga uoriginal viskosevifte fra Koed som er på hele tiden. Ja min er mer som en Volvo 760
jojr Skrevet April 3, 2013 Forfatter Skrevet April 3, 2013 Jeg har også fått mye dårlige uoriginale bremsedeler fra Koed. Holdbarheten på stag, foringer osv. kan jeg ikke uttale meg om da jeg som oftest ikke har bilene så lenge. Jeg har heller ikke hatt en bil lenge nok til å slite ut noe jeg har byttet, Jeg skiftet som sagt alt av stag og foringer samt bremser, tok forstillingskontroll. Har i ettertid skiftet støtdempere og senkefjærer til justerbart coilover, bilen er senket i samme høyde som tidligere. å alt fungerte fint uten vibrering, så det kan jo være et casterstag el. lign. som har sittet på med feil spenning på foring. Å da går det jo fort uansett. Merket også i dag en liten mettalisk klakk foran under bilen når jeg bremser (som når bremsebåndene treffer kanten) Så her er det nok bare å begynne på nytt å bytte deler,
BmwM46 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Har også for noen uker sia bytta bremser til uorginale fra koed, disse rister allerede... :s
Kristiansan'årn Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Min erfaring etter å ha falt for fristelsen for å kjøpe uorignale understellsdeler hos koed er at det ikke holde spesilet lenge. Mulig det kan ha noe med kjørestil og senket bil og gjøre, men orignalt holder hvertfall vesentlig lenger. Kjøp originalt ifra http://www.pelicanparts.com Denne siden er nå bokmerket! 2500 for komplette fram og Bakbremser, restaurerings kit, veske og olje! Ikke galt! sent from a galaxy far far away...
JTS77 Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Kan også anbefale denne siden for den som trenger meyle HD https://shop.strato.de/epages/61905415. ... s/61905415
-Roger- Skrevet April 3, 2013 Skrevet April 3, 2013 Kan også anbefale denne siden for den som trenger meyle HD https://shop.strato.de/epages/61905415. ... s/61905415 Er det bare meg eller finner man ikke deler til E30 der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå