Tiseth! Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Fant en chip til min e46 320ci, m54b22 motoren.. Link: http://jakobsen-tuning.net/index.php?id ... er=product Kan disse tallene stemme? har jo alltid hørt at chipping av bensing sugemotorer bare er tull å chippe? om det utgjør så mye som selger av chip sier er det jo en billig effektøkning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Husk at han skal selge chipen. Da nytter det lite å skive effektøning på 5hk til 1299kr. Han skriver også OPP TIL 193hk. Da har han alt på det renen når du ringer å klager på at du kun har fått 177hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Husk at han skal selge chipen. Da nytter det lite å skive effektøning på 5hk til 1299kr.Han skriver også OPP TIL 193hk. Da har han alt på det renen når du ringer å klager på at du kun har fått 177hk ja, du sier noe der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Det at de reklamerer med 'svært aggressive tenningstider' er ikke positivt, men er nok årsaken til at de mener å kunne hente ut så mye (på papiret, vel å merke). I praksis kan dette føre til at ECU trekker tilbake timing pga tenningsbank, og i verste fall overoppheting og nødmodus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Det at de reklamerer med 'svært aggressive tenningstider' er ikke positivt, men er nok årsaken til at de mener å kunne hente ut så mye (på papiret, vel å merke). I praksis kan dette føre til at ECU trekker tilbake timing pga tenningsbank, og i verste fall overoppheting og nødmodus. men vil de risiker å selge sånt hvis det er en høy risiko for at motoren går dundas? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Nå kjenner jeg ikke dette firmaet, men også anerkjente tunere som feks Revotechnik har vært kjent for å gå et stykke forbi de innebygde marginene for å hente ut mer hk enn konkurrentene. Som regel medfører det vel ikke alvorlig skade, bare redusert effekt når timingen trekkes tilbake. Du kan jo spørre om de tilbyr garanti på tuningen, hvis ikke kan det være grunn til å være skeptisk. Edit: den nettsiden deres virker ikke mye seriøs. Adresse på Champs elysees, ingen info på about us og ingen representant i Norge? Tviler på om det er mye hjelp å få hvis noe skulle gå galt her...men det er nå bare min personlige mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Finnes det noen gode alternativer da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Du kan jo prøve Ess http://www.esstuning.com/products/M54B2 ... 2%29-.html , men det koster en del. Spørs om det lønner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Sendte faktisk mail til ess. Så får se om de har noe alternativ. Om det koster mye er det nok ikke verdt det mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Å tune bensin sugemotoerer har sjelden noen merkbar effekt, øker bare risikoen for at noe går galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 fikk svar fra ess, koster 4500 for en chip som utgjør ca 15hk... tenker jeg heller kjøper annen eksos uten katalysatorer, utgjør vell ikke stort det heller, men får ivertfall frem sekserlyden litt bedre vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Skal du ha noe merkbar effekt er det kompressor/turbo som gjelder. Eller så kan du kjøpe grenrør, high flow cat, sportsbakpotte, åpent luftfilter, stroker kit til 2,5l og trimkammer. Det er mye penger for lite hester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maximan Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Hvor mye yter denne motoren egentlig da? m54b22. Finnes flere eksempler på at m52b25 170 hk yter mer enn 170 hk når den settes på rulle. Hvis motoren din yter 160-170 hk standard men er oppgitt til 150 er det jo ikke utenkelig at du kan få opp til 193 ved chipping. Men da er du sikkert avhengig av å kjøre på 98 også. Var jeg deg ville jeg droppet å chippe sugemotor, koster helst mer enn det smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Kan jo også forsøke TS Racing på Lørenskog, jeg fikk flashet en VW Golf med bensin sugemotor der en gang og var fornøyd med resultatet. Og ja, du må kjøre med 98 etterpå for å få utbytte av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Hadde planer om å sette på eksos hele veien, og bruke ess sin chip på en 325ci. Men la det fra meg da man mest sannsynlig vil tape hk eller moment, da bmw har brukt mye penger på å tune bilen optimalt fra før. Bruke 20000 på eksos + 5000 på chip fra ess og sannsynligvis tape hk:/ Men har du m54b22 motoren er du heldig, da passer m54b25(5000kr) og m54b30(15000kr) rett i:) Må bare omprogramere hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå