Gå til innhold

chipping av m54b22


Tiseth!
 Share

Anbefalte innlegg

Husk at han skal selge chipen. Da nytter det lite å skive effektøning på 5hk til 1299kr.

Han skriver også OPP TIL 193hk. Da har han alt på det renen når du ringer å klager på at du kun har fått 177hk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at han skal selge chipen. Da nytter det lite å skive effektøning på 5hk til 1299kr.

Han skriver også OPP TIL 193hk. Da har han alt på det renen når du ringer å klager på at du kun har fått 177hk :P

ja, du sier noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de reklamerer med 'svært aggressive tenningstider' er ikke positivt, men er nok årsaken til at de mener å kunne hente ut så mye (på papiret, vel å merke). I praksis kan dette føre til at ECU trekker tilbake timing pga tenningsbank, og i verste fall overoppheting og nødmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de reklamerer med 'svært aggressive tenningstider' er ikke positivt, men er nok årsaken til at de mener å kunne hente ut så mye (på papiret, vel å merke). I praksis kan dette føre til at ECU trekker tilbake timing pga tenningsbank, og i verste fall overoppheting og nødmodus.

men vil de risiker å selge sånt hvis det er en høy risiko for at motoren går dundas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke dette firmaet, men også anerkjente tunere som feks Revotechnik har vært kjent for å gå et stykke forbi de innebygde marginene for å hente ut mer hk enn konkurrentene. Som regel medfører det vel ikke alvorlig skade, bare redusert effekt når timingen trekkes tilbake.

Du kan jo spørre om de tilbyr garanti på tuningen, hvis ikke kan det være grunn til å være skeptisk.

Edit: den nettsiden deres virker ikke mye seriøs. Adresse på Champs elysees, ingen info på about us og ingen representant i Norge? Tviler på om det er mye hjelp å få hvis noe skulle gå galt her...men det er nå bare min personlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe merkbar effekt er det kompressor/turbo som gjelder. Eller så kan du kjøpe grenrør, high flow cat, sportsbakpotte, åpent luftfilter, stroker kit til 2,5l og trimkammer. Det er mye penger for lite hester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye yter denne motoren egentlig da? m54b22. Finnes flere eksempler på at m52b25 170 hk yter mer enn 170 hk når den settes på rulle.

Hvis motoren din yter 160-170 hk standard men er oppgitt til 150 er det jo ikke utenkelig at du kan få opp til 193 ved chipping.

Men da er du sikkert avhengig av å kjøre på 98 også.

Var jeg deg ville jeg droppet å chippe sugemotor, koster helst mer enn det smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også forsøke TS Racing på Lørenskog, jeg fikk flashet en VW Golf med bensin sugemotor der en gang og var fornøyd med resultatet.

Og ja, du må kjøre med 98 etterpå for å få utbytte av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planer om å sette på eksos hele veien, og bruke ess sin chip på en 325ci. Men la det fra meg da man mest sannsynlig vil tape hk eller moment, da bmw har brukt mye penger på å tune bilen optimalt fra før.

Bruke 20000 på eksos + 5000 på chip fra ess og sannsynligvis tape hk:/

Men har du m54b22 motoren er du heldig, da passer m54b25(5000kr) og m54b30(15000kr) rett i:) Må bare omprogramere hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...