CrZyWiz Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Hadde planer om å sette på eksos hele veien, og bruke ess sin chip på en 325ci. Men la det fra meg da man mest sannsynlig vil tape hk eller moment, da bmw har brukt mye penger på å tune bilen optimalt fra før. Bruke 20000 på eksos + 5000 på chip fra ess og sannsynligvis tape hk:/ Vil gjerne høre hvordan du klarer å tenke deg fram til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Det de kom frem til i map tråden til kortsluttning, var vel at åpen eksos hele veien kunne gi lavere hk eller moment, dersom man IKKE chippet den i tillegg, for å legge tilrette for mottrykk osv i programvaren. Skal ikke bekrefte/avkrefte dette, da det ikke er mitt område, men det var slik jeg tolket tråden han snakker fra. Hehe. Selv har jeg lyst på Eisenmann eksos, men det er pga lyd og ikke effektendringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Det de kom frem til i map tråden til kortsluttning, var vel at åpen eksos hele veien kunne gi lavere hk eller moment, dersom man IKKE chippet den i tillegg, for å legge tilrette for mottrykk osv i programvaren. Skal ikke bekrefte/avkrefte dette, da det ikke er mitt område, men det var slik jeg tolket tråden han snakker fra. Hehe. Selv har jeg lyst på Eisenmann eksos, men det er pga lyd og ikke effektendringer. Men han skriver jo at å bytte eksos, og få dette mappet hos ESS vil føre til tapt effekt og dreiemoment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Send en mail til Evolveautomotive.com og hør hva de kan gjøre for m54b22 motoren. De har mye mer peiling på mapping av na motorer i England enn de har her hjemme. Remappet e36 M3en min der, svært fornøyd med resultatet. Kansje en av de beste i verden til å mappe orginale S motorer værtfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Det de kom frem til i map tråden til kortsluttning, var vel at åpen eksos hele veien kunne gi lavere hk eller moment, dersom man IKKE chippet den i tillegg, for å legge tilrette for mottrykk osv i programvaren. Skal ikke bekrefte/avkrefte dette, da det ikke er mitt område, men det var slik jeg tolket tråden han snakker fra. Hehe. Selv har jeg lyst på Eisenmann eksos, men det er pga lyd og ikke effektendringer. Men han skriver jo at å bytte eksos, og få dette mappet hos ESS vil føre til tapt effekt og dreiemoment. Det er helt riktig at han skriver, og det stemmer jo ikke. Mitt innlegg var ment som en forklaring på hans tankegang, men samtidig få frem at han må ha misforstått konklusjonen i den andre tråden. Jeg skulle kanskje formulert det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet April 7, 2013 Forfatter Share Skrevet April 7, 2013 snakket med et tuning selskap i trondheim, han mente han kunne tune den opp rundt 18 hk og 30nm. Enda 10-12hk med effektanlegg uten katalysator. dette kosta 5900, vårpris til 4900, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet April 7, 2013 Share Skrevet April 7, 2013 Hør om de har noe eksempel på dynopapirer som er troverdiege og beviser dette. 30nm er for godt til å være sant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå