andreas.mulle Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Hei, kjøpte bilen min av en kar på Os, utenfor Bergen. I annonsen til bilen stod det 220 000km på km stand, mens når jeg var å så på bilen stod det 234 000. det var nå greit, det var ikke så mye, så var vel mer giret på å ha bil, så dreit i det. meeeen.... så fant jeg noe mindre trivelig.. en gammel annonse av bilen, der det stod at bilen hadde gått 295 000. Denne annonsen var skrevet i 2010, men den jeg kjøpte den fra var fra 2013. tror ikke eier før meg har hatt den så lenge. så to spørsmål... første; hvordan kan jeg finne ut hvor lenge eier før meg har hatt bilen? og hva skal jeg gjøre med saken? er jo tydelig at noen har rotet med noe, enten om han har byttet speedometer eller hva han har gjort. Har eid bilen siden tidlig mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Send mail til Statens Vegvesen, så får du oversikt over eierhistorikk på bilen. Hva du bør gjøre videre er jeg usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Hadde det vert meg, ville jeg enkelt og greit levert tilbake bilen. For meg er en slik bil "ødelagt", blir for mye rot å nøste opp i somregel. Få frem annonser o.l som dokumenterer dette, ring forsikringselskapet ditt (km stand skal vel ligge inne i databasen (?) ) og kjør til BMW og se om dem får luka ut den originale skriften slik at du har noe håndfast, og ikke bare spekulasjoner. Er selger fornuftig, tar han igjen bilen og kjører samme regla mot tidligere eier før han igjen. Anbefaler å benytte deg av fks NAF sine gratis advokattjeneste dersom du har det. Blir det krøll, så gå til politiet. Til slutt, på en så gammel bil så spiller egentlig km stand ingen rolle. Det er bilens stand som avgjør prisen, så du er kanskje ikke så dårlig stilt uansett. Dette er derimot en prinsippsak, og en viktig en i mine øyne siden slik km stand reseting er regelrett lavmål, og jeg synest ivertfall slikt er kjipt med tanke på forsikring o.l. Fx dersom noe skjer, og dem enkelt og greit ser at det har blitt stilt på. Da blir det med en gang spørsmål om gyldighet o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Reis inn til BMW og få dem til å lese av airbag. Km stand er lagret i airbag også og da får du enkelt sjekket opp i dette. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas.mulle Skrevet April 8, 2013 Forfatter Share Skrevet April 8, 2013 Okei, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Gi beskjed åssen det går da. Er alltid spennende å få med seg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet April 8, 2013 Share Skrevet April 8, 2013 Lever bare bilen tilbake til siste eier. Er det evt. eier før han igjen kan han også reklamere mot tidligere eier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas.mulle Skrevet April 8, 2013 Forfatter Share Skrevet April 8, 2013 Skal høre med Forbrukerrådet, NAF og forsikringsselskapet for å samle så mye informasjon som mulig, så skal jeg sende tidligere eier en Mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Ring di siste eierne å få dobbeltsjekket km stand, å om bilen har gått kanskje 100 lenger enn han sa så ville jeg levert driten tilbake eller krevd en god slump penger men blir vell et helvete å selge den igjen å så heve kjøpet ville jeg gjort å bannlyst han karen med navn på nett osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå