Eirik36 Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 bilen er ein 2000 modell 320d e46 136hk. chippa. bilen går reint på tomgang men når eg drar på går den veldig ujamnt og fjusker opp mot ca 2000 omdreiningar. der stoppe da. har skifta veivhusfilter, skifta olja, rensa egr ventilen og skrudd av eksosen so det bles rett ut frå turboen og sjekka samtlige vacumslanga for lekkasje. alt tett. fortsatt samme probleme får ingen varsellampa i dashbore. har nokon vert borti detta før?
The Marlboro Man Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 høres ut som ett muligt LMM problem...ganske kjent omkring på 136hkern og er endel poster her om det.
Eirik36 Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Har akkurat bytta den. Fortsatt samme problem
The Marlboro Man Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 ja, du fikk programmert den nye etter montering?
TRF Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Høres ut som den mangler diesel. Lenge siden dieselfilter ble bytta?
Eirik36 Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Har ikkje fått programert den nei. Fekk ikkje beskje om at da var nødvendig. Skulle berre byta so sko da ve gull igjenn. Dieselfiltere vart byta i sommar
TRF Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Noen maf må prog, ikke alle (se om nummer er likt). Bare å kjøre på med ordentlig feilsøking da.
Eirik36 Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Då va eg av att me driten og einaste nr eg fant på den nye va >PBT-GF30< Sammr sto på den gamle. Nokon tips te ka eg skal begynna å feilsøka på? Og korleis? Er ein trist og frustrert mann no:(
TRF Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 pbt-gf30 er jo ikke et delenummer (iallefall ikke bosch).. tror din heter xx..... 400 eller noe sånt.
Eirik36 Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Korleis kan eg sjekka om den virke som den skal?
TRF Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Ved å feilsøke. På med ordentlig diagnoseutstyr, riktig mann på denne, også får du svaret på kun kort tid.
Otis Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Ja, det som TRF sier stemmer. Med feks DIS kan man veldig lett se om LMM er defekt.
oleo Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Enkleste må da være å nappe av kontrakten på lmm og ser om den oppfører seg mer korrekt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå