Tare Jansen Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Har etter planen tenkt å kjøpe en ombygd E46 M3 etterhvert. Vil ha en ombygd fordi jeg bruker bilene jeg har vil ikke kjøre istykker eller bruke opp noe originalt Sparer en del kr på å kjøpe ombygd også. Men hva bør jeg se etter, mtp å få tak i en som er "bra/riktig" ombygd? Vil ikke ende opp med katta i sekken SMG II eller manuell? Hva er best, den skal brukes både som hverdags og på trackday's bil. Andre erfaringer med E46M3 til slikt bruk generelt taes imot med glede
Evenol Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Det er vanskelig å svare på ang. en ombygd bil - grunnen er at alle bygger forskjellig og ingen er like. Bård her inne skal selge en imola rød M3 til sommeren hvis jeg ikke tar helt feil. Han har bygd flere, så tror ikke det er noe farlig å kjøpe av han. Hva som er best av SMG II og manuell er smakssak. Det har vært mye problemer med SMG-kassene. II'erne har vel ikke vært plaget så mye, men det går igjen en del problemer der også. Jeg hadde valgt manuell any day. Da slipper du problemer, samtidig som det er vanvittig mye bedre å røre i bøtta selv når det gjelder en slik bil. Skulle jeg ha kjøpt E46 M3 så hadde ikke jeg vært i tvil - original. Mye lettere å selge, høyere verdi, ingen har skrudd bilen i 1000-biter og man får en mye bedre følelse ved å eie en original bil. De originale tåler å brukes de også.
Tare Jansen Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Ikke denne, eller? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40272710 Så det er ikke enkelte feil eller snarveier ombyggerne kan ta som kan avsløres? Jeg har aldri likt noe annet en manuell, men har hørt mye bra om SMG II kassa. Enkelte mener at det ikke er en M3 uten, men har ikke prøvd den, tviler også på at den er sååå bra.. Original er jo selvfølgelig en drøm det også, men vil ikke betale 100-150 tusen mer for en bil jeg kommer til å "bruke opp", pluss at jeg heller vil bruke de kronene på å holde bilen igang, med gode dekk, kanskje kompressor osv. Takk for tips
Lars89 Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Se opp for: Stoler fra høyrestyrt (memory på passasjerstolen, 2 vippehåndtak på førerrstol) Speil fra høyrestyrt/M5 kopi speil Kun ettermontert klimapanel på biler med vriknotter originalt (fungerer delvis, men endel som har ettermontert rapporterer om at de ikke får styrt lufta dit de vil ha den) Batteri i motorrom Finnes sikkert endel andre snarveier også. Spør om det er sveist inn forsterkninger till innfestinga til bakstilling. E46 er kjent for å sprekke der, selv med org 318/320-motor. Må jo ikke koste så veldig mye mer for en original. Ligger en ute til 350 nå. Ikke lenge siden det lå en til 280 (gått langt)
Tare Jansen Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Her kommer det noen gode tips. Forsterkninger til innfestinga til bakstillinga var jeg klar over. Leste det i gatebilmagasine. Men er disse fortsatt synlige etter bakstilling er montert?
Lars89 Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Det er synlig ja. Er veldig lett å se når bilen er i lufta.
Tare Jansen Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Kan bestille en til deg i Tyskland:) Ca. pris på det da? Det er synlig ja. Er veldig lett å se når bilen er i lufta. Flott, da er det en ting å se etter
CrZyWiz Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Ikke denne, eller?http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40272710 Så det er ikke enkelte feil eller snarveier ombyggerne kan ta som kan avsløres? Jeg har aldri likt noe annet en manuell, men har hørt mye bra om SMG II kassa. Enkelte mener at det ikke er en M3 uten, men har ikke prøvd den, tviler også på at den er sååå bra.. Original er jo selvfølgelig en drøm det også, men vil ikke betale 100-150 tusen mer for en bil jeg kommer til å "bruke opp", pluss at jeg heller vil bruke de kronene på å holde bilen igang, med gode dekk, kanskje kompressor osv. Takk for tips De fleste som ikke har prøvd en med SMG sier manuell, og de samme sier det er mye problemer med SMG kassen. Når sant skal sies, så er SMG kassen og manuellkassen lik teknisk sett.
Evenol Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 De fleste som ikke har prøvd en med SMG sier manuell, og de samme sier det er mye problemer med SMG kassen. Det er ikke til å gjemme under en stol at det har vært mye problemer med SMG-kassene...
Tare Jansen Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 Har det vært noe problemer med manuell kassene da?
Joachim_M5 Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 De fleste som ikke har prøvd en med SMG sier manuell, og de samme sier det er mye problemer med SMG kassen. Det er ikke til å gjemme under en stol at det har vært mye problemer med SMG-kassene... For å presisere så er det ikke noe tull med kassene, det er smg-styringa som tuller..
CrZyWiz Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 De fleste som ikke har prøvd en med SMG sier manuell, og de samme sier det er mye problemer med SMG kassen. Det er ikke til å gjemme under en stol at det har vært mye problemer med SMG-kassene... For å presisere så er det ikke noe tull med kassene, det er smg-styringa som tuller.. Stemmer! Så det blir helt feil å si at det er mye problemer med SMG-kassene, all den tid de er like.
Evenol Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Det er greit, men disse feilene dukker ikke opp hvis man kjøper en bil med manuell. Skjønner dere tegninga, eller...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå