daniel grøndahl Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Hei, har en 02 e39 525 IAT som har gått 210.000. Som nå i det siste har begynt å riste veldig i motor på tomgang, men bruker ikke olje eller frostvæske. Men med en gang jeg kjører så merker man ingen verdens ting, er BARE ved tomgangs kjøring. Og motorlampa begynte å lyse gult når vibreringa begynte. Noen som har peiling på hva dette kan være? Takker for tips
TM custom Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Jeg ville nok sjekket coilene først. Men vis motorlampen lyser så har bilen nok lagret en feilkode. Så vis du får lest ut den så finner du fort ut hvor ecu har registrert feil
daniel grøndahl Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Dumt spørsmål, hvordan sjekker jeg coilene? Har litt erfaring med bil, men har aldri sjekka coile e før serru
lagunilla Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Ta av deksel over motor. Ikke over innsuget, den andre under påfyllingslokket. Start bilen, og ta ut en og en coil. Se hvem av dem som IKKE reagerer. Bytt med en som reagerer for å bekrefte at det er coilen som er gåen.
daniel grøndahl Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Takk! Da skal dette utforskes i morgen
daniel grøndahl Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Da har jeg vært ute å sjekket coilene, og fant den ene som det ikke var noen reaksjon på. Da pusset jeg bare tennhetta også gikk den like fint og motorlampa slukka! Det holder vel bare med å kjøpe ny hette da? Trenger ikke hele coilen? Eller tar jeg heeelt feil? Tusen takk for tipsene hvertfall! Spara noen kroner for å si det mildt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå