kje Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Jeg har kjøpt et sett originale 18" BMW BBS alu.felger fra en E60. Jeg skal montere dem på en E39 og må dermed frese opp navet på felgene fra 72,5mm til 74,1. Er det noen som utfører dette i Kristiansandsområdet, privat eller verksted? Takk for svar
lagunilla Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 http://www.ebay.com/itm/15mm-E39-Center ... fe&vxp=mtr Litt dekstrekk så passer de som hånd i hanske.
kje Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Det er et alternativ, men jeg ønsker å dreie felgene slik at de passer rett på. ET blir vel også gal med spacere.
Xavi0n Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Det er vanskelig og dreie navet på alufelger på grunn av størrelse og at det egentlig ikke finnes noen god måte å spenne de opp på i en normal dreiebenk. Besøk en VGS med industriteknologi linje eller noe likt og hør om de har mulighet. De har mest sansynlig en CNC-fres og kan fikse biffen for deg.
Stian.N Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Good tip! Skal høre med skolen jeg ja bare husk, skoleelever kan være enormt sløve. så det er en viss risiko. hadde en episode der jeg fikk frest opp et sett felger hos en videregående skole, var polertkant uten beskyttelse (bart alu). etter mye om og men hadde de først prestert å borre de opp til feil diameter, men etter de ble borret for andre gangen hadde de faktisk klart å lage hakk og riper i 3 av 4 felger. måtte selvfølgelig våtslipe opp felgene å polere opp igjen for å fjerne dette, men 2 av felgene hadde så dype hakk at de rett og slett ikke lot seg fjerne. jeg var nok ekstremt uheldig, men en skole er nokk minst trygge plassen å levere inn slikt på! ikke for å skremme, for det går som regel greit for seg da!
Xavi0n Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Ditt tilfelle var uheldig og skal ikke skje, men man kan si grunnen til at de ble boret feil var rett og slett mangel på kommunikkasjon mellom de som jobbet med de. Ripene ble forårsaket av en idiot som ikke vet at aluminium er mykt. Sent from a galaxy far far away
StigJ Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Jeg fikk frest av innsiden av senteret i mine felger for å få høyere innpress. Dette fikk jeg en liten, lokal bedrift til å gjøre. De freser og dreier utstyr til Offshore-bransjen. Finnes sikkert noen slike firma i Kr.Sand også.
Xavi0n Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Er lettere og frese opp innpress enn navdiameter fordi alt må være helt sentrert for at man ikke skal få kast Sent from a galaxy far far away
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå