Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utslitte knirkeforinger, men bilen er helt merkelig. Kjennes ut som det er nesten kast i Hele bilen! Det er en del vibrasjoner i hastigheter over 80-90. Kan alt dette skyldes knirkeforing eller er det andre ting som kan være greit å bytte i samme slengen! Det kan være litt ubalanse i dekkene, men føler det bare blir verre og verre! ;)

Skrevet

En kompis av meg hadde vibrering i 90 km/t som ble verre å verre i høgere hastigheter, fant ikke ut hva det var.

Til slutt sto han i veikanten uten bærearm :P

(Slitt kule)

Skrevet

Det har du helt rett i. Skal ta meg en runde snart. Var på service for et par tusen kilometer siden, og da ble det konstatert utslitte nedre bærekuler altså knirkeforinger. Spiser innside bakdekk. Men blir bilen helt merkelig når de er utslitt?

Skrevet
Det har du helt rett i. Skal ta meg en runde snart. Var på service for et par tusen kilometer siden, og da ble det konstatert utslitte nedre bærekuler altså knirkeforinger. Spiser innside bakdekk. Men blir bilen helt merkelig når de er utslitt?

Knirkeforinger er ikke bærekuler.

Skrevet

33326767748 er delenummeret på den foringen som må skiftes. Han skriver nedre bærekule begge sider. Søker du GS på dette så får du opp knirkeforing.

Skrevet
33326767748 er delenummeret på den foringen som må skiftes. Han skriver nedre bærekule begge sider. Søker du GS på dette så får du opp knirkeforing.

Søker du i ETK får du Balljoint, men jeg ser hvor den skal. Men rent teknisk sett er ikke en bærekule en foring.

Tviler på at denne er årsaken til spedalsk bil.

Skrevet

Fikk en oversikt over hva som var feil og da sto det nedre bærekule begge sider. Delenummeret er til foring bakaksel. (Knirkeforing) det var det eneste de fant. Så syns jo det er litt rart at bilen er helt gele og at det skal være så mye mer som plutselig kommer! Eller så har de gjort en jævlig dårlig jobb på verkstedet...

Skrevet

Det kan også være de øvre armene i bakstillingen.

Om du har touring kan det også være traversforingene.

Skrevet

Del nr 2 på dette bildet gjør at bilen sporer ved akserlasjon, veldig ustabil over skarpe ujevnheter og kan "slamre" fra understellet. Som oftest utslitt før 150kkm

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... e_carrier/

Del nr 6 her gjør at bilen sporer og sliter dekk på innersiden. Aner ikke hvor langt disse holder, men de skal vare lenge. Kanskje opptill 200kkm eller mer.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... uspension/

del nr 10 på dette bildet er rimelig lik med nr 6.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... uspension/

Skrevet

Jeg skifta vel hele bakstillinga mi på ca 260kkm.

Ikke alt var defekt da, men det var litt slitt ja.

Traversforingene skiftet jeg på 215-220kkm. De var helt mosa/ødelagt.

Kjøpte alle deler fra pelicanparts.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...