maksflaks Skrevet April 12, 2013 Forfatter Skrevet April 12, 2013 det sykeste var at meca her hos meg skulle har 14,500 ,- for en ny regulator
Otis Skrevet April 12, 2013 Skrevet April 12, 2013 Tror jeg de har spøket med deg, eller så spøker du med oss. Ny dynamo koster 6300,- eller 7106,- avhengig av modell.
Bellen Skrevet April 12, 2013 Skrevet April 12, 2013 men tror at du vil få kjøreforbud (3'er-feil) om ladelampa lyser. Nei. Ladelampe har ikke noe å si, ikke airbaglampe heller for den saks skyld. Eh? Hvordan kan dei godkjenne en bil som ikkje er kjøredyktig? Om airbaglampa lyser, så er fortsatt bilen kjøredyktig. Men om bilen ikkje lader, så er den ikkje kjøredyktig. Da vil den stoppe innen kort tid uansett, så fremst det ikkje er en gammel dieselbil. Når dynamoen røk på min bil, så kom eg meg 5 km før bilen stoppet på grunn av flatt batteri.
yngve_bmw Skrevet April 12, 2013 Skrevet April 12, 2013 men tror at du vil få kjøreforbud (3'er-feil) om ladelampa lyser. Nei. Ladelampe har ikke noe å si, ikke airbaglampe heller for den saks skyld. Eh? Hvordan kan dei godkjenne en bil som ikkje er kjøredyktig? Om airbaglampa lyser, så er fortsatt bilen kjøredyktig. Men om bilen ikkje lader, så er den ikkje kjøredyktig. Da vil den stoppe innen kort tid uansett, så fremst det ikkje er en gammel dieselbil. Når dynamoen røk på min bil, så kom eg meg 5 km før bilen stoppet på grunn av flatt batteri. EU-kontrol skal ikke bedømme hvor langt bilen kan gå før den må lades, de skal bedømme hvor vidt den er trygg. Når ladelampen lyser er det ikke alltid et tegn på at dynamoen er helt gåen, kan fortsatt lade litt. Jeg kjørte ti mil med min når ladelampen lyste og dynamoen bare ladet litt, før abslampen kom på og jeg stoppet og byttet til det andre batteriet jeg hadde med. Så ladet jeg begge om natta:) Dersom man ikke skal godkjenne en bil fordi den har kort rekkevidde før den må lades opp hadde alle med el-bil ligget relativt tynt ann
Aroid Skrevet April 12, 2013 Skrevet April 12, 2013 Samme som du har lite drivstoff på tanken og lampa lyser. Kan ikke sett 2 eller 3 feil på det for du har bare 5-6 mil igjen å kjøre.
maksflaks Skrevet April 12, 2013 Forfatter Skrevet April 12, 2013 var ikke tull, en ny dynamo koster 6 tusen ca. En regulator koster ca, 14,500 der fordi deres hadde leverandør hadde sluttet å produsere dem... eller så har de tulla med meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå