Gå til innhold

historisk nybilpris e34 m5 touring

bikerune
 Share

Anbefalte innlegg

:?

Confused. Ringte BMW Norge, de lette rundt og ringte opp igjen og kom opp med den samme veiledende listeprisen som tollvesenet har 1.1650000, hun spesifiserte at det også gjaldt touring. Riktignok spurte hun om jeg var privatperson eller forhandler, skjønner ikke hvordan dette er relevant.

Grunnen til at jeg begynte å reagere på dette var at prisen faktisk er litt høyere i 1994, litt i overkant av 1.200000. Jeg har selv slått opp i boka hos tollvesenet og der står det sedan og 3.6 liter spesifisert vitterlig, både for 1994 og 1995.

Touring, 1995 modell(litt bedre utstyrt,originalt med 18 hjul, nurburgring pakke og 6 trinns kasse), feil oppgitt sylindervolum, alt skulle tilsi en høyere utsalgspris i 1995, ihvertfall skulle touring alene gitt et prispåslag på ca 80000,- hvis en sammenligner med billigere modeller.

Jeg undersøker dette inntil det foreligger en prisliste med dato fra 1995 og offisiell heading BMW Norge, anyone??. Bor ikke i Oslo, men vil ved første anledning kjøre innom BMW Norge for å se hvilken bok/liste hun hentet opplysningen sine fra og hva som i tilfelle er spec på bilen.

Siden flere opplyser at 1994 og 1995 ikke ble solgt i Norge mistenker jeg at BMW på oppdrag av ligningskontorene i ettertid har laget seg noen priser som skatteetaten har satt inn i listene, but I my be uncorrect, time will show---. Prøver å ungå at bilen havner på prøveskilt de nest 11 årene :wink:

Brom brom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M5 lå aldri i prislistene som varebil.

Tror ikke du er klar over hvor sjelden E34 M5 3.8 sedan faktisk er i landet - spesielt 1994/1995-modeller er det få av (uten at verdien er ekstremt høy av den grunn).

Jeg har fulgt med på M5 touring med argusøyne i en del år, og har sett en 1992-modell førstegangsregistrert i Norge i 1994, og en 1993 førstegangsregistrert i 1996. De fleste kom inn på varebilreglene i 1998-2001, akkurat som med 530/540/Audi C4 S4/S6/S124 300TDT...

Norge er sammen med Sverige de to landene med flest E34 M5 touring. Varebil-reglene var en liten gullgruve sånn sett, og regelendringene for drøye ti år siden har gjort bilparken tristere.

Ja jeg er klar over at det er en sjelden bil ja, men ville likevel tro at det var prislistene når man kunne få kjøpt den som Varebil. Ikke vet jeg forøvrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet aspekt er at E34 M5 Touring kun ble produsert på kundebestilling. Disse ble jo levert i en mengde forskjellige kombinasjoner, og det er nok en av grunnene til at bilen aldri havnet i prislistene.

Jeg kan jo minne dere om denne tråden med byggebilder av E34 M5 fra 1992, for dere som ikke har sett bildene:

viewtopic.php?f=6&t=140042&hilit=garching

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant historisk nybilpris i Euro for 1995 M5 touring.

"these were exclusive, expensive and difficult to sell cars (EUR 82.875)"

Tror ikke den kunne selges for 1165000 med det avgiftsregime som var i Norge på den tiden.

Noen som har en kalkulator for beregning av norske avgifter frem t.o.m 1995, hvet de gikk over til noe som ligner dagens kalkulator i 1996.

brom brom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...