Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte å oppdatere her, men kan vel lage en tråd.

Planen er å redde den fra skroten, få den restaurert og fin (ila høst/vinter) og så gi den til moren til damen. Men hun snakker om å kjøpe Mini, så vi får se hva som skjer først. Hvis hun plutselig har råd til bil, så beholdes den som vinterbil. Men den blir nok vinterbilen i år, hvert fall.

Må jo reise mens man kan! Har mange uker i flexitid. Og laboratoriearbeid sliter på knotten. Må ha tungen beint i munnen, konstant. Ellers dreper du plutselig noen. Så er godt kjørt på slutten av dagen :P Følger også strengeste akkrediteringen, samt krav fra Veritas og mattilsynet. Hehe

@Julian & Gabz: Ja, jeg ga Audien og 1000 i mellomlegg. Han fikk også beholde sportsrattet osv, slik at han kan selge det og få mer.

Det er veldig lite rust på stedene som gjelder og teknisk er den veldig bra. Men trenger fortsatt mye arbeid. Den bråker noe inni hampen, så må skaffe eksosanlegg kjapt. Men var veldig kjekt å kjøre E36 igjen :) Nostalgisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi er så ulike Thundercoil! Er ute etter noe eksakt likt/noe i samme duren jeg kan bruke som vinterbil :) Er jo ikke lenge til frosten kommer her i nord, så da blir min lagra :)

Var jo egentlig ganske godt utstyrt og den der :) Blir det egen tråd om den, eller bruker du 330-tråden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan :)

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å poste litt her, til tider, men laget like greit en (evt. midlertidig) tråd :P

http://bimmers.no/topic/800171-min-318is-sedan-restaureringsprosjekt/

Holder på å forhøre meg om priser på bredding av bakre hjulbuer. Kan bli interessant å se om noen svarer. Kontaktet SSP, men de hadde fraværsassistenten med autosvar om at de var stengt til august. Også kjedelig å måtte sette den fra seg på andre siden av landet, pluss henting etterpå. Jeg fokuserer på å fikse E36en nå, så tar jeg E46en til vinteren. Prøver også å finne noen som kan lakkere E36en (under bordet) :P

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lurer på å selge varrstoen felgene :P Er veldig fornøyd med de nye, så tror ikke jeg kommer til å bytte tilbake.

Er litt skraper i kanten på et par av dem, og klarlakkflass på selve kantene. Kjørt med dem i ca 3 mnd, men vinterlagringen/kulden tok knekken på klarlakken. Er bare å slipe bort og polere i stedet for ny klarlakk.

Tenker å ta rundt 8K. Kostet meg 21K og dekkene har så klart like mye mønster som dag 1. Aldri herjet med osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsyk forskjell på lukene :) Du merker det når du ser den IRL, når du tar på den og inspiserer rundt/bak/inni. Den er solid, sitter perfekt og er ikke skummel å lukke (er ikke myk og fleksibel) Mye bedre å håntere osv. Så blir det jo penere linjer.

Bilen har gått 172k km pr dags dato.

Kjørt ca 150k ved kjøp, så den har ikke gått så langt i de (snart) 3 årene i mitt eie.

Liv i din også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe til det med carbon luka min, men så har jeg ikke studert en ekte csl luke så nøye heller :P

Ja lever den :) smg røk på 180k da, så nå er den manuell! Savner smg'en litt....

Siste nye på den er vell m3 ratt og så bytta jeg fra fire stusser bak til to med carbon diffuser, som forsåvidt hadde dritt dårlig passform :D

Edit: bytta fra 4 til 2 rør i igår så har ikke helt bestemt om det blir. Har ganske lyst på eisenmann race nå da :)

Endret av EspenBimmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte det ny-i-eske, av en som angret, for 7500. Det ligger/lå vel rundt 8000kr på eisenmann.de (eller var det eisenmannauspuff.de elns?)De blir håndlaget på bestilling, så ville kjøpt direkte fra dem. F.eks. via schmiedmann kan ta 500 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass. Lykke til med kjøp av bolig :)

Er så heldig å ha jobben 12km fra leiligheten, og ingen bompenger i mellom. Bare morgen og ettermiddagsrush, og 50 til 60-soner hele veien :P

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...