Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm. Interessant ide :) Da går det vel fra 2.93 til 3.38. Leste at det var en morsom endring for dagligdags kjøring. Rundt 10 % raskere fra bunn og rpm stiger rundt 500 på motorveien. Kan det stemme? Det er jo ikke ille. Verre å ligge på 4000rpm i 100 km/t, med eisenmann race, på svensketur. Hehe.

Må få til en en prøvetur, ja! Hvis det blir en mild vinter i år også, kommer jeg til å lufte den litt, nå og da.

Bruker nok mest tid og penger på Audien fremover. Trenger ABS hjerne, forskjerm og en baklykt. Litt småplukk som kabelbrudd i en dør, en vindusheis osv. Så skal den få Nokian hakka 8, siden jeg likte de godt.

330en får nye forskjermer, panser og org. M3 speil, sammen med nye looken. Blir også byttet en hjulbue bak, så blir begge bakre hjulbuer shavet. Mye å gjøre :P

På sikt skal jeg også ha M3 stoler. Må bare finne LHD med memory og varmeseter, siden jeg har det originalt. Men det er siste prio. akkurat nå.

Ja bilen blir mye morsommere for norske veier, uten tvil :)

Økte med ca 450-500rpm ja. Mener 95=3000rpm? Eller var det 100? Jeg husker søren ikke :P

Uansett mer enn fint nok i Norge, og var ingen problem å dure avgårde i 140-150 iallefall.

 

Selv med manuelldiffen nedover i Europa så var det ikke himla forskjell egentlig. Litt mer behagelig, men ikke så mye jeg hadde trodd. 5 gir er ganske seigt kan man si. Lå jeg i 150 på 3500rpm feks (husker ikke presis) så følte jeg at jeg ALDRI kunnne nå 250. Men å øke til ca 170 var bare økning i turtall på rundt 200rpm :P

 

Bare å hente vis du vil ha den iallefall :) Strøken diff uten noen lekkasjer eller slakk! Eneste er at du kanskje må skifte over utgående flenser(til dine), det måtte jeg. Bare å nappe ut, forskjell i bolt-mønster på drivakslinger ut på noen årsmodeller tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Skulle egentlig ha 330cd med TRF steg 3, jeg! Helt til jeg fant ut at man bare fikk de i facelift. Synes facelift var mer vellykket på sedan :P Synes ikke de er stygge, men er stygg ift preface. Hehe. Men dette er jo veldig smak og behag. Lyktene med sort innmat ser jo også 1000 ganger bedre ut. Er også den knekken på nyrene jeg ikke liker. Det var mer vellykket på sedan, der de følger linjene til panseret osv.

Nye looken er det bare Julian og Stawky som har sett litt av. Hehe. Trengte litt tips og anbefalinger. I hovedsak har jeg sett meg litt trøtt på fronten. Er tøff bak, men fronten må boles opp til å fullføre stilen jeg prøver på. Må prøve å få det litt annerledes. Bare å vente på bilder!

åh det var enda godt! går jo ann å bygge om fra facelifit til preface også da ;) xD

 

nei jeg syns preface er tøft på sedan og coupe, men i forhold til Pre-face spiller det ikke noe rolle :) pre-face er penere uansett syntes jeg :P

 

men gleder meg til å se hva du skal gjøre nå ja! :D du får slenge ut en teaser en ny og ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et lite år siden Quaife diff kunne bestilles direkte hos med, så kom det på 8800,- før frakt osv. Men dette er jo kun innmat, så da trengs montering. så det blir fort dyrt i forhold . Vet at Wavetrac også begynte å levere LSD til bmw for ikke så alt for lenge siden, men de koster rundt det samme som Quaife.

Har selv lest litt rundt på E46fanatics og andre bmw forum, samt andre merker som MFactory leverer diff til og de for mye skrøyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dum pris det. Kanskje du og Freak kan bestille samtidig. Med mindre han skal ha Queef diff :P Akkurat nå har jeg ikke begynt i nye jobben enda, så har ikke noe særlig til penger. Så må jeg som sagt prioritere vinterbilen en stund :P Men takker for infoen! Absolutt noe å tenke på, til senere. Har sett litt på OS Giken selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...