Gå til innhold

turbohavari 525d 2001 model, nettopp kjøpt!!


Anbefalte innlegg

Skrevet
IKKE kjøp overhalt turbo. Det finnes ikke originale deler å få fra garrett til disse, så derfor består disse ofte av en delvis original turbo, bygd opp med kina hjul.

Dog, å kjøre 600m med en total havarert turbo synes jeg var modig..

Er de så dårlige de som er overhalt at det ikke er noe og satse på da?

Gs selger jo alternativ vare som er ca 6200,- billigere en orginal til min for eksempel..

Kan da ikke være så dårlig?

Og på ebay.de, et lite utklipp fra en annonse:

Vi tilbyr 100% originaler turbolader med 12 måneders garanti, som ble restaurert til de høyeste standarder komplett med originale deler og testet.

For hver turbolader får du:

- En balansering log -

- En faktura inkludert GoGreen

Nå skal en ikke ta alt på ebay for god fisk selvsagt..

Men det må da finnes bra alternativer billigere en 18000,- ?

Skrevet

Alpejohn;

Det lover jo dårlig når det lyves i annonsa da. Garrett leverer ikke deler til disse turboene løst. Så hvor får dem komp hjul og eksoshjul (og dermed aksel) ifra? Jo kina.

Lageret kan være originalt, men det er vel det eneste (fordi samme lager finnes i non vnt turboer)

Skrevet
Alpejohn;

Det lover jo dårlig når det lyves i annonsa da. Garrett leverer ikke deler til disse turboene løst. Så hvor får dem komp hjul og eksoshjul (og dermed aksel) ifra? Jo kina.

Lageret kan være originalt, men det er vel det eneste (fordi samme lager finnes i non vnt turboer)

Leste på gik sine sider også at det ikke var anbefalt og kjøpe overhalt..

Men de er jo svartens dyre nye.. :shock:

Skrevet

takk for tips folkens, fant turboene som lå ut på finn ja:))

men kjøpte ny turbo på gs, hentet bilen heim i dag etter turbobytte og full service på motor og bilen på gs trondheim:)

takker gammeleier for en liten andel i utgiftene på disse:))

Skrevet

18000,- ? :shock:

Jeg sendte mail til gik, turbopower og diesel-et eller annet som ble nevnt tidligere og spurte på pris til min, min koster 18000,- på GS, men de kunne tilby helt ny til 11500,- inkl pakningsett og pinbolter, eller til ca 9000,- for kun turbo. En av dem kunne også levere fabrikkoverhalt orginal turbo til 7500,- + moms :) Så ble vertfall betydelig billigere om jeg trenger en gang :)

Skrevet

betalte ikke 18000,- for turboen nei, fikk den ned til 14000 på gs da, men de byttet turboen og gjorde resten av jobbingen i tilegg da, måtte også demontere innsuget og rengjøre, da ble også glødeplugger og olje+ div filter byttet på motoren med det samme :)

alle servicer fra forrige eier er følgt på gs også, så derfor fant jeg ut at d var best og fortsette med dette da så har papirer på at jobben er gjort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...