midlertidig Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Da har det seg sånn at der har kommet en skranglelyd fra katalysatoren min, veldig irriterende når jeg står stillt og også når jeg skru den av. Høres ut som det er noe inni som er løst. Innmaten kanskje? Lurte bare på om jeg burde få skiftet den, og i det tilfellet, hvor kan jeg få en som ikke koster 3-6k? Er det bedre å kjøpe en billigere "racing-kat" ?
KBF Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 høres ut som om noe er påvei til å løsne. på min forrige e39 skjedde dette. litt skrangling først og så var inmaten fullstendig løs.
midlertidig Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Jepp, det hørres meget løst ut inni der. Skrangler når jeg skrur den av og av og til når den står på tomgang. Har en 520i
kriss66 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Har akkurat samme problem! Begynte å lure på om noe lå løst der! Så skal ta den av å se.
MrBrum Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Når innmaten er løs, er det også sjans for at katalysatoren en dag er tett. Innmaten kan jo bankes løs, og du får kanskje 10-15 hk ekstra....morsomste løsningen, og har du flaks klarer du avgass målingen på EU kontrollen. Biltema har billig katalysator, men selv har jeg ikke sett hvordan den orginale ser ut. Kanskje Biltema sin må tilpasses for å få den på bilen.
midlertidig Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Da ville jeg nok heller ha banket løs innmaten, biltema sin ser ut til å passe men kvaliteten er jeg litt redd for! 800kr'ish er litt mye for dårlig kvalitet også (viss det er det da) MEN! Viss jeg banker ut innmaten, blir det da til at bilen røyker noe forferdelig? Masse eksos osv? Og hvordan blir det med lyden?
MrBrum Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Da ville jeg nok heller ha banket løs innmaten, biltema sin ser ut til å passe men kvaliteten er jeg litt redd for! 800kr'ish er litt mye for dårlig kvalitet også (viss det er det da)MEN! Viss jeg banker ut innmaten, blir det da til at bilen røyker noe forferdelig? Masse eksos osv? Og hvordan blir det med lyden? Kvaliteten på Biltema sin er ok. Men ikke lik orginal. Orginalt er det jo rustfritt eksos anlegg. Men funksjonaliteten er det ikke noe å si på Biltema sin. Hvis du fjerner innmaten så ser du ikke forskjell på eksosen. Men du kan lukte litt forskjell hvis du står bak bilen. En motor som er i orden og driftsvarm har likevel ok forbrenning uten katalysator. Du må måle eksosen for å finne forskjell før og etter. Lyden blir litt grommere, og du merker at det blir morsommere å gasse på.. hehe Noen synes sikkert det er moralsk forkastelig å fjerne katalysatoren, men jeg gjør ikke det. Er nok mang en gatebil fantast som har fjernet katalysatoren.
Bimmerfører Skrevet April 17, 2013 Skrevet April 17, 2013 Er du sikker på at katalysatoren er syndebukken, hadde nylig samme irretable lyden selv på en E39, og det var varmeskjoldet/aluplata som sitter over bakpotta som hadde løsnet på 2 av festene
midlertidig Skrevet April 17, 2013 Forfatter Skrevet April 17, 2013 MrBrum: Takker så meget for svar! Tror jeg skal få banket ut innmaten og se hvordan det går viss ikke har jeg jo biltema backup! Bimmerfører: Det har jeg ikke tenkt på! Skal få sjekket det idag
midlertidig Skrevet April 18, 2013 Forfatter Skrevet April 18, 2013 Sjekket under idag, det ser ut som jeg må kutte av katalysatoren og sveise den på igjen?? Er tydligvis bare en plass det går ann å skru av annlegget, og det er helt oppe med manifolden. Videre går den helt bak til tuppen av lyddemperen..
bcrazy Skrevet April 18, 2013 Skrevet April 18, 2013 Om det er innmaten som er løs så ikke vent med bytte til den løsner helt, da kan innmaten blokkere eksosen helt og bilen får en toppfart på ca 100 km/t.... Du kan kappe og sveise inn en 2.5" universal katalysator fungerer helt fint. Du får IKKE 10-15 hk ved å kjøre uten innmat i katalysatoren
MrBrum Skrevet April 18, 2013 Skrevet April 18, 2013 Er du sikker på at katalysatoren er syndebukken, hadde nylig samme irretable lyden selv på en E39, og det var varmeskjoldet/aluplata som sitter over bakpotta som hadde løsnet på 2 av festene Det var bra du sa. Lett å sjekke dette først.
MrBrum Skrevet April 18, 2013 Skrevet April 18, 2013 Om det er innmaten som er løs så ikke vent med bytte til den løsner helt, da kan innmaten blokkere eksosen helt og bilen får en toppfart på ca 100 km/t....Du kan kappe og sveise inn en 2.5" universal katalysator fungerer helt fint. Du får IKKE 10-15 hk ved å kjøre uten innmat i katalysatoren Jo, det gjør du. Snakker av erfaring.
Azeton Skrevet April 18, 2013 Skrevet April 18, 2013 Når innmaten er løs, er det også sjans for at katalysatoren en dag er tett. Innmaten kan jo bankes løs, og du får kanskje 10-15 hk ekstra....morsomste løsningen, og har du flaks klarer du avgass målingen på EU kontrollen. Biltema har billig katalysator, men selv har jeg ikke sett hvordan den orginale ser ut. Kanskje Biltema sin må tilpasses for å få den på bilen. hoho, gutten som trimmer ser jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå