aalgaard Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Hei! Har skiftet abs mondul og en sensor, som det sto på diagnose. Etter dette slukket abs lampen, og absen fungerte slik den skal. Men når jeg stopper opp i en bakke, og bilen sviver på tomganng en liten stund, som kommer varsellyset opp igjen. Men vis bilen får stå parkert en stund, så forsvinner lyset, og absen funker igjen, dette har skjedd flere ganger. Noen som har peiling på hva problemet kan være?
aalgaard Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 sjekket for dårlig kontakt? Har sjekka ledningsnettet, og sensoren har blitt tatt ut, og rensket. Kan det være at det er en liten skade i hjullageret, og at det er det som forårsaker det.? Takk for svar
aalgaard Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Var uteog kjørte et par timer idag, og alt fungerte slik det skulle frem til nokså i slutten av kjøreturen, da begynte abs lampen å lyse igjen. Kan det være en liten skade på hjullageret/abs kransen som er problemet? Setter pris på svar
Spectral72 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Det kan nok være at ABS'en slår ut på hjullageret. Hjullageret har en ring på siden som leses av ABS sensor. Jeg ble aldri kvitt ABS lyset før hjullagerene mine bak ble skiftet.
aalgaard Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Det kan nok være at ABS'en slår ut på hjullageret. Hjullageret har en ring på siden som leses av ABS sensor. Jeg ble aldri kvitt ABS lyset før hjullagerene mine bak ble skiftet. Lyste abs lyset konstant før du byttet hjullager, eller var det litt av og på slik som det er i mitt tilfelle?
Spectral72 Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Det lyste litt sånn av og på i begynnelsen. Jeg slettet feilmeldingen og det var borte en stund. kjørte en god stund slik, og jeg oppdaget at når jeg plutselig hadde krappe svinger i større fart kom lyset på, og det var da jeg skiftet hjullagerene for de ble også roligere i svingene. (typisk hjullager slitasje).
Rogeren Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Hva sier feilkodene...? Tviler på det er lagre, hvis lyset kommer på når du står i ro... lagre/tannkrans eller feil sensoravstand er typisk ved lav fart. Hvor gammel bil? Blå eller grå stikk? sent by me, with Tapatalk 2
aalgaard Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Det viser feil på abs sensor vsf.er 1999 med blått stikk Men det hender feilen kommer opp når jeg kjører
Rogeren Skrevet April 16, 2013 Skrevet April 16, 2013 Sier feilkoden avbrudd, eller feil på signal? sent by me, with Tapatalk 2
aalgaard Skrevet April 17, 2013 Forfatter Skrevet April 17, 2013 Tok en kjapp diagnose med bmw scanner idag. Da kom det opp feil på abs sensor venstre foran, men det sto ikke noe om det var avbrudd eller signal. Men det var også feil på electromagnetic field suseptilility, så det er nok ikke avbrudd, vil jeg tro, kan vel være abs ringen som er skadet. Noen som har peiling? Skal måle abskransen så kjapp jeg får tak i rett måleutstyr
540is Skrevet April 17, 2013 Skrevet April 17, 2013 Ikke mye å måle på abs ringen, da det er en magnet som er støpt inn i simmeringen på lageret. Men blir lageret dårlig kan det bli forstyrrelser, har også sett at simmeringen har rustet. Løsnet abs sensor er og en mulighet. Å få ut fornuftige hastighets signal ifra abs føler krever et scoope og tenning på, eller enklest med datalister på diagnosetester.
Rogeren Skrevet April 17, 2013 Skrevet April 17, 2013 Sjekk om det er eiret mellom sensor og nav, da løfter sensor seg i fra ringen.
aalgaard Skrevet April 18, 2013 Forfatter Skrevet April 18, 2013 Skal scoope sensoren, men er det noen som vet om abs sensoren er induktiv giver eller hallgiver?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå