Mysemannen Skrevet April 30, 2013 Forfatter Skrevet April 30, 2013 Kattevask i dag, men fikk ihvertfall se hvordan det så ut under alt sanden akkumulert av bolig nær strand og hav =P Litt tuning må til dog, mistenker vakumlekkasje i humbug pakning jeg mekka mellom innsuget og spjeld, I tillegg til noe som hørest ut som ett enkelt tenningsbank ved sjeldne anledninger Får kjøre en diagnose i morgen, nå: pils =) Litt ekko her i tråden, kjekt med tilbakemeldinger om noen mener noe =P
Mysemannen Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Skrevet Mai 8, 2013 Den så utrolig pen ut Takker, hyggelig =) Fikk montert resonator/lyddemper sak i helgen! Fra v8, litt større rørdimensjon og massiv sak, men strålene fornøyd med resultatet, eksos som resonerer og drønner på cruise-turtall er megafuckings møkk verdt.
Mysemannen Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Skrevet Juni 6, 2013 ser bra ut får pipe om du skal selge, hehe Hehe takk for det, men hadde neppe fått noe søvn hadde jeg solgt den for "listepris" anyways, UPDATE!! Dobbelmasse svinghjulhælvette har endelig begynt med så mange snedige stunts at jeg kan bytte det ut med god samvittighet, Har lett endel etter et verdig enkelmasse alternativ, men var ikke interessert i typisk "E-bay Racing" greier, eller annen clutch som gjør dagligdags kjøring (sluring) en plage. Valeo! lager et enkelmasse "kit" som også fjerner den selvjusterende trykkplaten og lover derfor god clutch feel! Har bestilt fra statene ettersom det ikke kunne leveres her hjemme, dessuten får man ikke nytt dobbelmasse svinghjul for prisen jeg ga for dette settet. Venter spent =)
Mysemannen Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Skrevet Juni 6, 2013 Forøvrig har jeg aldri kanta en felg, men karbonleppa får jammen tyn for tiden, huff.
thbrekke Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Rålekker E39! Du har fått den nydelig! Følger med her!
Mysemannen Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Skrevet Juni 30, 2013 Clutchkit og enkelmasse-svinghjul endelig på plass, gleder meg til å få prøvd det!
Mattae Skrevet Juni 30, 2013 Skrevet Juni 30, 2013 hvorfor har du slitt med dobbelmasse svinghjulet? mye måtte du ut med for det "kitet"?
Mysemannen Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Skrevet Juli 1, 2013 hvorfor har du slitt med dobbelmasse svinghjulet?mye måtte du ut med for det "kitet"? Svinghjula blir slitt og en begynner å få slakk i lageret som deler det. Resultatet blir jokking i lavt gir og ulyder, samt litt "rubberband" effekt når en hamrer pedalen i golvet. På disse bilene er det også selv justerende trykkplate som virker unødvendig komplisert og gir en snedig clutchfeel, som også kittet fjerner. Prisen ble totalt rundt 5000, 1200 av det var moms. Fremdeles billigere enn nytt dobbelmasse svinghjul, og da måtte jeg kjøpt clutch atpå det.
Mysemannen Skrevet August 10, 2013 Forfatter Skrevet August 10, 2013 Veteranbilen har fått gjennomgått i sommer. mer bilder kommer
Mysemannen Skrevet September 11, 2013 Forfatter Skrevet September 11, 2013 En liten bildeupdate Har siden sist bytta stempler i motoren pga en ulyd som kunne minne om tenningsbank, viste seg å være et løst rådelager =o , hadden lykken med med heldigvis og det eneste som var skadet var selve lageret, kanskje man lærer å ikke stramme rådene kl 0400 om natten etter 18 timer i garasjen =P Her på feilsøking etter o2 sensorer som tuller. Er også i prosessen med å enten sette på den originale olje seperatoren eller lage catchtank til veivhusdampen. Ellers går tiden til å fullføre Brølemaskinen, rydde opp i kabler innvendig og få alle inteiørdelene på plass, forøvrig også fått litt utvendig ansiktsløft =P Til slutt, bimmeren passerte nylig den magiske 200 grensen og kan offisielt kalles et gammelt vrak
sexeren Skrevet September 11, 2013 Skrevet September 11, 2013 Kan jeg spørre hvor du kjøpte det clutch kittet? genialt til en god pris
aalgaard Skrevet September 11, 2013 Skrevet September 11, 2013 Pen e39 Ser ut til å bli gjort skikelig. må si 245 var jo også tøff da!
Mysemannen Skrevet September 11, 2013 Forfatter Skrevet September 11, 2013 Kan jeg spørre hvor du kjøpte det clutch kittet?genialt til en god pris Autoplicity.com var eneste plassen jeg fant 240mm versjonen, dog vet ikke om jeg er 100% fornøyd, virker som den fjøra lamellen har blitt litt slapp og resultatet er at billen rykker endel i lave gir. vet ikke om en ufjæra clutch hadde virka bedre? Pen e39 Ser ut til å bli gjort skikelig. må si 245 var jo også tøff da! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå