Gå til innhold

#E46 M3 2003 #ESS FOR SALG:)

Share

Anbefalte innlegg

Har godkjent senk allerede:)

riktig Torbfer

Ivrig:

Jeg har ikke visst noen bilder av demperen foran..men mener du bakdempern (?) isfåfall er det rebound skruen du ser.

Sitter øverst på øversiden av dempertårnet foran (rebound), hardhet sitter under demper foran, og nederst demper bak...

Fikk meg forøvrig en overaskelse i dag da jeg hadde bilen på bukk, mellomstag på venstre side var bøyd(skjer pga bilen er så forbanna stiv å den bøyde staget når jeg jekket om bil i forbindelse med Kompressorn i går..så jeg måtte bytte til uorginale som var en del kortere(de som sitter inn på stabbstaget?)

Ellers har jeg montert kompressoren nå(alt er vell ikke spot on som ESS skal ha det til,når det er sagt er det ikke tvil om at kittet fortsatt er verdt penga....blei mye modding på fanger/plastikk gitter i fanger og dvs annet ), blir å kjøre rundt 30 mil for å få kjørt den inn da det står i instruksene,også gleder jeg meg til det første draget å få høre den ordentlig samt kjenne kraften :)))

Kommer med noen bilder/video så fort jeg får noe bra:)..ble ikke så mye bilder av selve byggingsprosessen da jeg syntes det ble for dumt at jeg sto å så på mens kompisen min skrudde:)

Liiker :) Gleder meg til bilder og video.. Hvor lang tid brukte du på å montere det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig Torbfer

Ivrig:

Jeg har ikke visst noen bilder av demperen foran..men mener du bakdempern (?) isfåfall er det rebound skruen du ser.

Sitter øverst på øversiden av dempertårnet foran (rebound), hardhet sitter under demper foran, og nederst demper bak...

Fikk meg forøvrig en overaskelse i dag da jeg hadde bilen på bukk, mellomstag på venstre side var bøyd(skjer pga bilen er så forbanna stiv å den bøyde staget når jeg jekket om bil i forbindelse med Kompressorn i går..så jeg måtte bytte til uorginale som var en del kortere(de som sitter inn på stabbstaget?)

Ellers har jeg montert kompressoren nå(alt er vell ikke spot on som ESS skal ha det til,når det er sagt er det ikke tvil om at kittet fortsatt er verdt penga....blei mye modding på fanger/plastikk gitter i fanger og dvs annet ), blir å kjøre rundt 30 mil for å få kjørt den inn da det står i instruksene,også gleder jeg meg til det første draget å få høre den ordentlig samt kjenne kraften :)))

Kommer med noen bilder/video så fort jeg får noe bra:)..ble ikke så mye bilder av selve byggingsprosessen da jeg syntes det ble for dumt at jeg sto å så på mens kompisen min skrudde:)

Liiker :) Gleder meg til bilder og video.. Hvor lang tid brukte du på å montere det ?

Vi hadde ikke bukk, så det tok en god 12 timer tror jeg. Mye uforventet kutting som det ikke sto noe om i step xx how to do it:)

Litt småting som skal under bilen og dvs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...bilen går i nødmodus i 6gir 140-150 km/t ..noe sier meg at jeg har enten fått feil fil av ESS eller at det ligger sperre for de første 320km som skal kjøres "rolig" og behersket...

Ivrig86 eller noen andre med ESS kunnskaper om dette?hendt dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig Torbfer

Ivrig:

Vi hadde ikke bukk, så det tok en god 12 timer tror jeg. Mye uforventet kutting som det ikke sto noe om i step xx how to do it:)

Litt småting som skal under bilen og dvs

Det er vel nesten normalt, har vert borti det på flerre kompressor kit at du må modde litt for å få det til å passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...bilen går i nødmodus i 6gir 140-150 km/t ..noe sier meg at jeg har enten fått feil fil av ESS eller at det ligger sperre for de første 320km som skal kjøres "rolig" og behersket...

Ivrig86 eller noen andre med ESS kunnskaper om dette?hendt dere?

Tviler vel egentlig på at ESS har lagt inn en sperr for dei første 320 km, aldri opplevd det på noen biler før med presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være feil fil jeg har fått.....har ingen problemer verken ved pådrag 1000rpm 4500rpm eller stødig 3500 rpm 1 2 3 4 eller 5 gir, men 6 gir 140-150 3500 rpm så gikk den i nødmodus 3 ganger..?? (senker fart skrur av å på tenning så er det borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være feil fil jeg har fått.....har ingen problemer verken ved pådrag 1000rpm 4500rpm eller stødig 3500 rpm 1 2 3 4 eller 5 gir, men 6 gir 140-150 3500 rpm så gikk den i nødmodus 3 ganger..?? (senker fart skrur av å på tenning så er det borte)

Lekkasje? Å at den går i nødmodus Pga det kanskje... Aldri vært borti dette. Men er endring til at det er verdt penga å la ess montere, teste å kjøre bilen i rulle ;) Da huker di vekk alt av eventuelle lekkasjer osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det vell blitt fikset, var forøvrig en slangeklemme som blokkerte pittttelitt for gasspjeldet når det åpnet seg sakte i 6gir.. derfor bare 6 gir.

Takk til Hans fra ESS for kjapp fix!:)

Servicen der nede er det ingenting å sette fingern på værtfall, knall fyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, i dag er det godt å være Erik kjenner jeg...slitt lenge nå, endelig føler jeg at jeg har fått lønn for alt strevet det siste halv annet året! Takker for all støtte her på forumet for de som har trudd på meg og mitt, og respekterer helt klart de som har andre meninger innom hva jeg har holdt på med!:)

Takk larsegutt:)!

ESS fungerer veldig bra(er fortsatt på innkjørsingfasen - 2/3 unnagjort), hadde 3 nødmoduser men det skyldtes at ei slangeklemme tok borti gasspjedlet (correct me if im wrong), vil igjen takke ESS Tuning for fantastisk service!! De 2 fra USA på tlf, Hans og Asbjørn i Norge, om det er noen her ute som vil ha kompressor så er det bare å knalle til om du virkelig vil. Du får det du betaler for!!! Da jeg sendte fila for programmering fikk jeg den tilbake innen 15min!:)

Ellers har jeg montert og godkjent KW3 i vognkort, nå er det bare for meg å nyte resten av sommern i denne bilen å forhåpentligvis kommer det ikke alt for mye jeg må fikse på!:) (tyskland blir det 26juli - 4 aug om kompisen min blir klar med sin E46 m3 turbo!)

God sommer til alle på bimmers, spesielt de som tar seg tid å gidder å følge tråden min!! Cheers!

myccsi758kdvisrpxhlh.jpg

led91yoxf9fjp563cbm1.jpg

Det kommer bedre bilder/film! Noen må bare ta for meg, PenguiN kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, i dag er det godt å være Erik kjenner jeg...slitt lenge nå, endelig føler jeg at jeg har fått lønn for alt strevet det siste halv annet året! Takker for all støtte her på forumet for de som har trudd på meg og mitt, og respekterer helt klart de som har andre meninger innom hva jeg har holdt på med!:)

Takk larsegutt:)!

ESS fungerer veldig bra(er fortsatt på innkjørsingfasen - 2/3 unnagjort), hadde 3 nødmoduser men det skyldtes at ei slangeklemme tok borti gasspjedlet (correct me if im wrong), vil igjen takke ESS Tuning for fantastisk service!! De 2 fra USA på tlf, Hans og Asbjørn i Norge, om det er noen her ute som vil ha kompressor så er det bare å knalle til om du virkelig vil. Du får det du betaler for!!! Da jeg sendte fila for programmering fikk jeg den tilbake innen 15min!:)

Ellers har jeg montert og godkjent KW3 i vognkort, nå er det bare for meg å nyte resten av sommern i denne bilen å forhåpentligvis kommer det ikke alt for mye jeg må fikse på!:) (tyskland blir det 26juli - 4 aug om kompisen min blir klar med sin E46 m3 turbo!)

God sommer til alle på bimmers, spesielt de som tar seg tid å gidder å følge tråden min!! Cheers!

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Det kommer bedre bilder/film! Noen må bare ta for meg, PenguiN kanskje!

Det er positiv lesning :)

Herlig at du endelig får gleden av bil igjen! Du har vert igjennom en tøff periode nå, håper m3 en står til forventninger og at du slipper alt for mye styr!

Når du sendte meg melding om hvordan det gjekk blei eg utrolig glad på dine vegner.

Når du ringte til meg en onsdags kveld hørtes det jo ut som vi hadde kjent hverandre i 20 år :mrgreen: kjeften gjekk jo i ett på oss begge 2 :shock:

Venter på meir bilder og en liten video :)

Ha en fin sommer Erik, kjør fint :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servicen der nede er det ingenting å sette fingern på værtfall, knall fyr:)

Uten tvil! Mange som burde vært på kurs der nede. :mrgreen:

Helt enig :D

Ja det går ikke ann å rose Hans/Asbjorn og 2 gutta fra USA som jeg har prata med nok. Helt latterlig god service, bedre skal du fan meg lete lenger etter!!! Etter du har solgt et produkt har selger tendens til å slutte å bry seg...men her, noe helt annet!!

Igjen Creds til disse!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...