Aroid Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Airbag lampe som lyser gir 1'er feil på eu kontroll. Var iallefall det jeg fikk når jeg tok eu kontroll på mekonomen Gjøvik Skal ikke føres opp. Nye regelen er ikke kommet enda. Det er ikke noe paragraf på det enda som sei at airbag skal fungere. Så jeg lurer på hvordan linje mekonomen har ført det oppunder. Man har ikke lov å forandre på teksten som er på oppførte linjen. Kun tilføre ekstra info. Har du ett regelverk jeg kan referere til om de skulle påpeke det når jeg skal inn på Eu neste uke? Hvordan kan jeg referere til regelverket når ikke den står i regelverket? Du kan få bedriften referere til paragrafen som sei at det er feil på eu. Da skal dem slite for å finne det. Airbag er ikke kontroll punkt når det gjelder periodisk kjøretøy kontroll
Lars89 Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Finner hele kontrollveiledningen på nett hvis det er av interesse for noen http://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307
johnil Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Finner hele kontrollveiledningen på nett hvis det er av interesse for noenhttp://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307 Takker for det. Ser at på punkt 7.7, "Div. varselinnretninger" så står det en varselinnretning feil/defekt. Vil ikke airbag-lampa gå under denne?
D.Toft Skrevet April 21, 2013 Skrevet April 21, 2013 slik jeg tolker den, så ja, airbag går innunder denne
johnil Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 slik jeg tolker den, så ja, airbag går innunder denne Men det blir satt som en 1'er feil, så det er jo ikke noe krise..
Aroid Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 7.7 Varsel for dører/luker/funksjoner i Påbygg. Vist noen som skrur lastebil så veit dem hva påbygg er. Airbag har vært oppe til Høring i 2012 men ikke kommet igjen enda... Dem andre land eu land kan før opp denne feilen. Dem har egen linje for airbag. Norge har ikke eu kontroll men periodisk kjøretøy kontroll.
Stawky Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Om det slår ut i EU kommer ann på hvorfor lampen lyser. Min gammle bli gikk gjennom uten noe feil på airbag. pga. det var standardfeilen med sensormatten for beltestramming. Så lenge det ikke er en feil som gjøre at airbagen ikke løser ut så skal det ikke ha noe og si.
johnil Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Fikk ikke noe bemerkninger på airbag-lampa. Tok Eu-kontrollen på et NAF senter. Flott!
engern Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Varierer nok fra verksted til verksted om de gir feil på det eller ikke. Min lyste bare fordi tidligere eier hadde byttet ratt uten og koble fra batteriet.
Lars89 Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Om det slår ut i EU kommer ann på hvorfor lampen lyser.Min gammle bli gikk gjennom uten noe feil på airbag. pga. det var standardfeilen med sensormatten for beltestramming. Så lenge det ikke er en feil som gjøre at airbagen ikke løser ut så skal det ikke ha noe og si. For det første så skal det ikke bli anmerket uansett... For det andre så sjekker man ikke hvorfor lamper lyser på en PKK. Det er opp til de som reparerer å finne ut av.
johnil Skrevet April 26, 2013 Forfatter Skrevet April 26, 2013 Om den lyser så går det ikke ut over trafikksikkerheten, så.
Aroid Skrevet April 26, 2013 Skrevet April 26, 2013 Ingen pkk tar diagnose under kontrollen. År 2015 så kommer det nye regler da skal diagnose inn i systemet men kun på motor og bremser. Da blir det også slutt med 1er feiler, alt blir 2er feil uten noen små ting som forsett blir 1er feil på. Airbag blir ikke aktuelt enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå