SeiKo Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Har akkurat byttet til sommerdekk, men opplever noe veldig merkelig. Bilen er tyngre på rattet, sporer veldig, trekker av og til til siden nå jeg bremser, faktisk noen ganger ellers og. Det er ingen ulyder og det første jeg gjorde var å fylle luft i dekkene. Alle muttere er etterteitet og sjekket. Noen som har noen som helst ide? Litt "skummelt" å kjøre med dette.
Tare Jansen Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Breiere sommerhjul og spor i veien? Er ganske normalt det;)
Lars89 Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Er helt normalt å merke relativt stor forskjell fra vinter til sommerhjul pga hardere gummiblanding og gjerne bredere dekk. Men sjekk bakre bærearmsforinger foran. Kan spore mye hvis disse er slitt/myke.
SeiKo Skrevet April 19, 2013 Forfatter Skrevet April 19, 2013 Vet den ene foringen er dårlig, men det trekker ikke til den siden da. Takk for svar.
Tare Jansen Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 prøv å kjør på E6 eller noe nylagt asfalt, så tipper jeg det ikke skjer..
MariusW Skrevet April 19, 2013 Skrevet April 19, 2013 Jeg får samme sjokket år etter år uansett hvor forberedt jeg er. Er nok bare uvandt. Jeg pleier også å oppleve trekning til siden men det pleier å ordne seg selv etter noen hundre kilometer. Mulig jeg bare blir vandt til det
MrBrum Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Helt normalt det du beskriver. Hvis en bil med brede dekk skal gå stabilt, må alle gummiforinger og alle bærekuler, rett og slett alt være tipp topp. Men likevel kan den spore, fordi hvordan dekkene oppfører seg kan være veldig forskjellig fra merke til merke og dimensjon til dimensjon.....slitasje osv. Hva er dekk dimensjon?
eilefsen Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Noen dekk blir vanvittig dårlige på sporing når de blir halvslitte... hvilket merke er det og hvor mye er det igjen av dekka?
lassew93 Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Hvilken dimensjon har du på dekkene? Jeg har 225/40-18, og det stod i siden på bilen min at trykket skulle vært 2,2 bar bak og 1,9 bar framme.. bare tull, spurte han jeg kjøpte dekkene av hos på Dekk1, "40 PSI" som tilsvarer 2,7 bar både framme og bak. Sporer ikke LITT engang nå lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå