Gå til innhold

Sporing og tungt ratt etter bytte til sommerdekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat byttet til sommerdekk, men opplever noe veldig merkelig. Bilen er tyngre på rattet, sporer veldig, trekker av og til til siden nå jeg bremser, faktisk noen ganger ellers og. Det er ingen ulyder og det første jeg gjorde var å fylle luft i dekkene. Alle muttere er etterteitet og sjekket. Noen som har noen som helst ide? Litt "skummelt" å kjøre med dette.

Skrevet

Er helt normalt å merke relativt stor forskjell fra vinter til sommerhjul pga hardere gummiblanding og gjerne bredere dekk.

Men sjekk bakre bærearmsforinger foran. Kan spore mye hvis disse er slitt/myke.

Skrevet

Jeg får samme sjokket år etter år uansett hvor forberedt jeg er. Er nok bare uvandt. Jeg pleier også å oppleve trekning til siden men det pleier å ordne seg selv etter noen hundre kilometer. Mulig jeg bare blir vandt til det :)

Skrevet

Helt normalt det du beskriver. Hvis en bil med brede dekk skal gå stabilt, må alle gummiforinger og alle bærekuler, rett og slett alt være tipp topp.

Men likevel kan den spore, fordi hvordan dekkene oppfører seg kan være veldig forskjellig fra merke til merke og dimensjon til dimensjon.....slitasje osv. Hva er dekk dimensjon?

Skrevet

Hvilken dimensjon har du på dekkene? Jeg har 225/40-18, og det stod i siden på bilen min at trykket skulle vært 2,2 bar bak og 1,9 bar framme.. bare tull, spurte han jeg kjøpte dekkene av hos på Dekk1, "40 PSI" som tilsvarer 2,7 bar både framme og bak. Sporer ikke LITT engang nå lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...