Gå til innhold

Bmw scanner 1.4.0 problemer


kenitos
 Share

Anbefalte innlegg

Men kanskje du har noen flere svar på et annet problem da.. Jeg har fått tak i en eldre pc som jeg har tømt for alt, og på den så er det installert windows xp... Har lagt in programmet der oxo, men får fortsatt hardware error når jeg prøver å koble til i bilen.... :( Nå trodde jeg jo at software-problemet skulle være løst da, sånn at jeg kunne bruke scanneren, men den gang ei..... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukker kabelen opp i enhetsbehandling?

Og du får samme feil, selv om du kobler kabel til PC og obd port, tenning i hakk 2, før du starter programmet?

Kan også være verdt å åpne kabelen og sjekke loddepunktene. Er en del av disse som er dårlig loddet, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukker kabelen opp i enhetsbehandling?

Og du får samme feil, selv om du kobler kabel til PC og obd port, tenning i hakk 2, før du starter programmet?

Kan også være verdt å åpne kabelen og sjekke loddepunktene. Er en del av disse som er dårlig loddet, dessverre.

På enhetsbehandling så kommer det opp BMW Scanner.... Jeg får hardware error/faulty uansett hvilken rekkefølge jeg gjør dette i, og dette er andre scanneren jeg prøver nå... Først en til 200 kr, og den siste kosta 450, og var fra en annen selger på ebay.... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg åpnet den for ett par uker siden, så så det ikke ut som noe var loddet sammen.

 

Da ville jeg åpnet den igjen og brokoblet pin 1 med pin 2, og pin 7 med pin 8. 

 

På enhetsbehandling så kommer det opp BMW Scanner.... Jeg får hardware error/faulty uansett hvilken rekkefølge jeg gjør dette i, og dette er andre scanneren jeg prøver nå... Først en til 200 kr, og den siste kosta 450, og var fra en annen selger på ebay.... :/

 

OK. Da er det hvert fall litt liv i den. Har du prøvd forskjellige drivere og BMW scanner programmer?

bmw-scanner.com elns har en demo-versjon av BMW scanner 1.4. Denne er som regel mye enklere å få til, men er jo stort sett ubrukelig. Den er hvert fall fin å bruke til feilsøking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-46420-0-15357300-1409225952_thumb.j

 

Dette er feilen som kommer opp.... Og om det gjør deg noe klokere, så får jeg akkurat samme feilen om jeg ikke har koblet scanneren i usb'en oxo.... Altså, samme feilkode, enten jeg har koblet den til eller ikke..... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det! Jeg fikk tilgang til alt annet enn DME og DDE. Frem til jeg loddet.

Har du åpnet og sett hva som er loddet sammen? Lurer på om det var pin 1+2 og pin 7+8, som skulle loddes sammen.

Litt annerledes for meg, får kun tilgang til DME.

Har dette på litt forskjellige forum og ingen ser ut til å ha samme innmaten som scanneren min.

Vil det funke å lodde pin 1 med 2?

post-80162-0-85086900-1409251387_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifscanerror.jpg

 

Dette er feilen som kommer opp.... Og om det gjør deg noe klokere, så får jeg akkurat samme feilen om jeg ikke har koblet scanneren i usb'en oxo.... Altså, samme feilkode, enten jeg har koblet den til eller ikke..... :/

 

Det skal komme opp en feilmelding, enten kabelen er i eller ikke, så lenge den ikke er koblet til bilen også. Kabelen til BMWscanner trenger to strømkilder, en fra PC og en fra OBD II porten. Så jeg vil anta at problemet ditt er feil driver eller dårlig kabel (igjen.) Setter en finger på programvare, siden det er en smule utrolig at du skal ha uflaks med to kabler. Hehe. 

 

Har lest mye om at folk har slitt med enkelte PCer, Serial/COM (også adaptere). Husker ikke helt hva jeg gjorde på INPA, men jeg måtte hvert fall endre frekvens på USB-signalet og bytte mellom "COM-porter" (lure programmet til å tro at USB er en bestemt COM-port.) Er et par år siden jeg gjorde dette, så husker ikke helt prosedyrene, men gjorde alt fra enhetsbehandling. Men fortsatt ville jeg prøvd flere versjoner av drivere og BMWscanner. Det skal vel være to drivere. Den vanlige og en chipset-driver. De skal følge med på CDen, men det kommer litt an på om PCen din liker dem, eller vil ha andre versjoner. 

 

Litt annerledes for meg, får kun tilgang til DME.

Har dette på litt forskjellige forum og ingen ser ut til å ha samme innmaten som scanneren min.

Vil det funke å lodde pin 1 med 2?

 

Du har en nyere type kabel (sikkert pga all den dårlige loddingen :P)  Det var pin 7+8 som ga meg kontakt med DME/DDE, så du kan prøve å brokoble pin 1+2 først, og se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har installert noen driver fra noe som het for FDTI chipset eller noe, og da fikk jeg selve sofwaren til å funke... Og etter det så virker det som at det er noe med enten scanner eller kabel på meg da men.... Men mulig det fortsatt er problemer med driver ja, for når jeg setter inn kabel fra scanner så får jeg beskjed om at windows ikke kjenner igjen usb-enheten på maskinen...... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk jeg opp hardware faulty igjen, men nå starta jeg proframmet på pc'n først, og så satte jeg i kabelen til scanneren.....

 

Og her står det jo to grønne lamper nå, men akkurat i det den grønne lampa som sier at scanneren er kobla til begynner å lyse, så kommer hardware faulty opp tvert.... Og da stopper moroa der.... :(

 

post-46420-0-75075200-1409309208_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...