Gå til innhold

Z4 3.0si Coupe - trenger tips til sommersesongen

Share

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig å få fatt på en Z4 som bare er sommerkjørt. Ikke veldig mange av 3-literen i Norge har jeg inntrykk av? For meg som bare har kjørt Mercedes og Peugeot før (aldri mer) er det i hvert fall en snodig opplevelse å kjøre rundt i Oslos gater og se reaksjonene til forbipasserende ;) Noe annet enn den svarte A-klassen jeg lånte mens jeg venta på denne bilen....

k7krv3szovp11c8ab95f.jpg

Jeg fikk prutet med meg vinterdekk av forhandleren som ble flyttet over på felgene, som man ser av bildet, hvor bilen er satt til tørk i p-hus etter vask, da det var greit med minusgrader når jeg fikk bilen.

Men: Nå er det tid for nye sommerdekk og nye felger. Noen som har tips?? Hva slags felger, dimensjoner og hvor lønner det seg å kjøpe? Jeg bor på rette siden av EU-grensa (les: Sverige) og er ofte i Tyskland så jeg kan for så vidt kjøpe dekkene hvor som helst. Mekonomen i Sverige reklamerer hardt om dagen, noen som har erfaringer med dem?

Videre tenkte jeg å gi bilen en behandling hos Mr Cap, så den virkelig er klar for sommeren :)

u8tme4d6dg5xyaar4zg3.jpg

Her er noen felger jeg synes var OK. Tar gjerne synspunkter på hvilke dere synes passer best til bilen/fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis og velkommen i klubben! :)

Det er 5 stk 3.0SI Coupeer her inne nå. to grå, en blå, en rød og nå en sølv.

Kanskje det finnes andre også som ikke har vist seg?

Ser ut fra bildene du poster at du kanskje liker originallooken?

Bilde 2, 3, 4 og 6 er originalfelger. Bilde 1 tror jeg kanskje er Enkei og bilde 5 ser ut som BBS RS-GT.

Hvis du vil ha litt classy originallook har VMR et par flotte alternativ http://www.velocitymotoring.com/wheels.html

Skal være rimelig med god kvalitet. BBS CH er jo også safe choice.

Styr unna svarte felger. De forsvinner. Ser ut som stålfelger. Men fra mørkere sølv til koksgrå kan jo funke bra på sølv bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna svarte felger. De forsvinner. Ser ut som stålfelger. Men fra mørkere sølv til koksgrå kan jo funke bra på sølv bil.

Nå er jo jeg litt inhabil her, men det der er hovedsaklig et problem på bilder. Spesielt hvis fotografen aldri justerer noe på fargene.

Hatt sorte felger i mange år nå, og kun en gang har en av dem forsvunnet. Det var neppe fargen sin feil. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuja, Synes nå at helt svarte felger er passe kjipt live også. Men det er nå mine øyne og smak. For din del er det jo praktisk mtp. bremsestøv og sånt :P

Og det med at en av felgene dine forsvant gjorde at jeg nå har kasta studsene mine og satt i originale bolter igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...