HaaJeHaa Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Skal til å koste på meg en ny jekk til bruk i garasjen. Trenger en som kan gå lavt, dvs en såkalt "low profile jack". Noen som har noen anbefalinger på hva jeg bør kjøpe? Bør og koste en foruftig penge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Racingjekken til biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Som nevnt over. Skal du ha jekken mye med deg er racingjekken til Biltema å anbefale: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Racing-jekk-15-tonn-15821/ Den er lett og kompakt. Selv har jeg denne hjemme i garasjen: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-lavprofil-25-tonn-15818 Den er tung og solid, og koster halvparten. Er å foretrekke dersom du bare skal ha den hjemme på tunet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Har den siste Cosmo viser til fra Biltema, og er godt fornøyd med den, tatt prisen i betraktning. Den går fint under senkede biler, men er ikke jekken du drasser med deg rundt omkring, da den veier en del. Ikke like bra som f.eks AC sine garasjejekker, men så koster den også en brøkdel av prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet April 23, 2013 Forfatter Share Skrevet April 23, 2013 Takk for tips! Skal sjekkes ut neste gang jeg er på biltema. Den siste går lavere, er billig og ikke aluminium så ender det vel opp med den;) Får bare bytte ut løfteplattformen til en flat en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Har også den sistnevnte der. Helt kurrant jekk til den prisen. Er forholdsvis tung, men om du bare skal dra den på garasjegulvet så funker den fint. Jeg kjøpte i tillegg en gummipute for og ha på skåla, for mer skånsom jekking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 Ville ikke handlet den sistnevnte biltema sin.. da jeg har byttet min en gang, en kompis av meg og min far måtte bytte sin... og nå, dn på jobben siger også. Biltema på sitt beste! Jula next! Tror de har fælt mange som bytter disse jekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 jeg har den siste, meget fornøyd, hatt den siden den kom på markedet, 3 år siden? min siger ikke. racingjekken har jeg hørt mye tull om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 kjøpte en Bahco racingjekk for etpar år siden på kampanje til 2500,- ord pris 4500,- . Den takler biler ned til 7cm, og drar bilen til himmels med noen jukk, den har også fotpumpe og skikkelige skikkelige dekk med kulelagere i og en materialkvalitet i helt egen klasse. Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Det ligger en tråd her på forumet et sted, som omhandler denne racingjekken fra Biltema. Det gikk vel i hovedsak ut på at tetningene i pumpene tok kvelden, så fikk du bilen i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Men det er vel ingen som jekker opp en bil og legger seg under den uten sikring (bukk/dekk etc.)? Den jekken fra Bacho så veldig bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 ....da får man vel begynne med sikring under biltemajekken. Jeg har en tendens til å glemme sikring og bare jekke opp, gjøre jobben og ut igjen.. Min siger litt.. Men samtidig forventer jeg ikke en Rolls Royce utgave med tanke på prisen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Men det er vel ingen som jekker opp en bil og legger seg under den uten sikring (bukk/dekk etc.)? Naturligvis, men jeg foretrekker uansett jekker som holder noen dager før dem ryker. Disse aluminiumjekkene er kinaprodukter, og det er absolutt noe man bør ha i bakhodet når man jobber med en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Min eneste innvending mot Biltemajekken (den i stål, har ingen erfaring med racingjekken), er at den kan være litt brå når man slipper bilen ned igjen. Men med litt tilvenning går det fint. Jeg har brukt min mye, og er veldig fornøyd. Null sig, selv om den står lenge med bilens vekt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 kjøpte en Bahco racingjekk for etpar år siden på kampanje til 2500,- ord pris 4500,- . Den takler biler ned til 7cm, og drar bilen til himmels med noen jukk, den har også fotpumpe og skikkelige skikkelige dekk med kulelagere i og en materialkvalitet i helt egen klasse. Anbefales Har en slik jekk selv, og kan virkelig anbefale den. Gikk fint å jekke min gamle E34, som var senka på rammevangene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå