Gå til innhold

Lavprofil jekk, anbefalinger?


HaaJeHaa
 Share

Anbefalte innlegg

Som nevnt over. Skal du ha jekken mye med deg er racingjekken til Biltema å anbefale:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Racing-jekk-15-tonn-15821/

Den er lett og kompakt.

Selv har jeg denne hjemme i garasjen:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-lavprofil-25-tonn-15818

Den er tung og solid, og koster halvparten. Er å foretrekke dersom du bare skal ha den hjemme på tunet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den siste Cosmo viser til fra Biltema, og er godt fornøyd med den, tatt prisen i betraktning. Den går fint under senkede biler, men er ikke jekken du drasser med deg rundt omkring, da den veier en del. Ikke like bra som f.eks AC sine garasjejekker, men så koster den også en brøkdel av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også den sistnevnte der. Helt kurrant jekk til den prisen. Er forholdsvis tung, men om du bare skal dra den på garasjegulvet så funker den fint. Jeg kjøpte i tillegg en gummipute for og ha på skåla, for mer skånsom jekking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....da får man vel begynne med sikring under biltemajekken. Jeg har en tendens til å glemme sikring og bare jekke opp, gjøre jobben og ut igjen.. Min siger litt.. Men samtidig forventer jeg ikke en Rolls Royce utgave med tanke på prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ingen som jekker opp en bil og legger seg under den uten sikring (bukk/dekk etc.)?

Naturligvis, men jeg foretrekker uansett jekker som holder noen dager før dem ryker. ;)

Disse aluminiumjekkene er kinaprodukter, og det er absolutt noe man bør ha i bakhodet når man jobber med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste innvending mot Biltemajekken (den i stål, har ingen erfaring med racingjekken), er at den kan være litt brå når man slipper bilen ned igjen. Men med litt tilvenning går det fint. Jeg har brukt min mye, og er veldig fornøyd. Null sig, selv om den står lenge med bilens vekt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en Bahco racingjekk for etpar år siden på kampanje til 2500,- ord pris 4500,- . Den takler biler ned til 7cm, og drar bilen til himmels med noen jukk, den har også fotpumpe og skikkelige skikkelige dekk med kulelagere i og en materialkvalitet i helt egen klasse. Anbefales

:)

Har en slik jekk selv, og kan virkelig anbefale den. Gikk fint å jekke min gamle E34, som var senka på rammevangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...