nightking Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Heisann! Ladelampa på bilen til kjerringa begynte å lyse på vei hjem fra jobb idag. Sjekka ladinga. å den lader jo selvsagt ikke. Multireima sitter på, og alle sikringer er hele. Så det er nok dynamoen. Tipper børstene er slitt. Men hvordan er det å bytte disse? Ser på GS bildeler at man får kjøpt løs regulator orginalt. Må dynamoen tas ut eller er det såppas god plass at den kan byttes i bilen? http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_12/12_0914 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Jeg har 520d med samme motor og der må dynamo ut for å skifte regulator. Egentlig ganske kurant jobb, men det var noe trangt mellom de 2 ørene på dynamo å på blokka, så den måtte rikles veldig mye på for å smette på plass. Om bilen har mange kilometer på seg, sånn over 250kkm, så kan det være likegreit å skifte hele dynamoen, fra ebay.de koster ikke mye over 2500,- til norge. Sleperingene/ankeret? blir svært slitt og det er ikke sikkert at det holder så veldig lenge etter regulator skifte. Jeg skiftet regulator på min nå nylig og der var det kraftige spor, så vi får se hvor lenge det holder. Kjøpte forøvrig ny regulator fra USA for ca 425,- original Valeo regulator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet April 25, 2013 Forfatter Share Skrevet April 25, 2013 Da ser det ikke ut som bmw kunne skaffe regulator fort , så da må jeg bestille uansett, så endte med ny dynamo fra koed for underkant av 1800 kr. syns det var billig. Men ser ikke ut som det er så lett å få den ut?? Ser ut som servopumpa må tas ut først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Sikker på at det er korrekt dynamo? Er ikke det bare 90 A da? Du skal vel ha 120/150A? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Servopumpa skal ikke behøve å demonteres først. Du løfter dynamoen opp og ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 På e39 så skal man ta av servopumpe hjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet April 27, 2013 Forfatter Share Skrevet April 27, 2013 På dynamoen min står det 90/150 A. Du kan umulig få opp den dynamoen uten å ta av servopumpa. Er drit trangt der. Er ikke sikkert det er likt på 5 og 3 serien kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå